הגיעו להבנות עם האוצר: הסתיימה השביתה במעונות היום

מעונות היום יחזרו מחר לעבודה לאחר שהושגו הבנות בין שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וראשי ארגוני מעונות היום

מעונות היום / צילום: Shutterstock
מעונות היום / צילום: Shutterstock

שביתת מעונות היום הסתיימה: בשעות האחרונות הושגו הבנות בין שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וראשי ארגוני מעונות היום, במסגרתם יחזרו מעונות היום השובתים לפעילות החל ממחר (ו') לאחר חמישה ימי השבתה.

בין היתר סוכם כי הגורמים יפנו לוועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר ולזרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה, בבקשה לביצוע בדיקת בסיס של התעריף המפוקח - בדיקה שלא נעשתה ב-10 השנים האחרונות - כדי לעדכן את התעריף שמשלמים ההורים כבר בשנת הלימודים הבאה.

עוד נקבע כי במסגרת בדיקת הבסיס ייבחנו כלל הטענות של הארגונים לגבי פערי תעריפים ועלויות (לרבות שכר, תקינה, עלויות רגולציה, שכירות ותפעול) שאינן נכללות בתעריף הנוכחי.

בשל העובדה שתהליך עדכון התעריף יארך זמן, ובשל ההבנה שחלק מהקשיים במסגרות נבעו בצל משבר הקורונה, סוכם כי האוצר והארגונים יבחנו מתן מענה זמני שיגובש בין הצדדים בהקדם.

לגלובס נודע כי הסכום הראשוני שהוצע לפתרון המשבר הבוקר, שעמד על 25 מיליון שקל, הוכפל בסיוע יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וכן בשל הלחץ שהפעילה שרת הכלכלה ארנה ברביבאי.

לדבריה, "לאחר מאמצים רבים שנעשו בחודשים האחרונים על-ידי זרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה ומשרד האוצר, אני מברכת על הגעה להסכמות בנושא מעונות היום ועל סיום השביתה. כעת יוכלו לשוב לעבודה עשרות אלפי הורים, כאשר המטפלות ימשיכו בעבודתן המסורה והחשובה בחינוך ילדינו. כפי שאמרתי לארגוני מעונות היום, אני מחויבת להמשיך ולעסוק בנושא".

מארגוני מעונות היום והמטפלות נמסר בתגובה כי "לאחר מאבק ארוך וממושך פרצנו את התפיסה שהייתה חסומה במשך שנים רבות והובלנו את הממשלה לקבל אחריות על הגיל הרך. מלוא המשאבים יוקצו למחנכות-מטפלות. המאבק הנחוש העלה את קרנן של המטפלות שקיבלו את ההכרה לה הן ראויות. העלינו על סדר היום הציבורי והפוליטי את החשיבות החינוך לגיל הרך. אנחנו מודים לאלפי ההורים על התמיכה וההשתתפות באירוע הסולידריות הכי גדול של השנים האחרונות".