פייזר מבקשת מה-FDA אישור לחיסון ילדים בני 5 עד 11

בארה"ב מתו עד כה כ-460 ילדים מקורונה. חלקם איבדו את חייהם בגלל המחלה, וחלקם מסיבוך דלקתי נדיר שמופיע זמן קצר אחרי ההחלמה • משרד הבריאות הישראלי מתכוון להמתין להכרעת ה-FDA בנושא, ולא להתקדם באופן עצמאי כמו שעשה עם זריקת הבוסטר

חיסון לקורונה של חברת פייזר. תחזיות החברה על צורך במנות דחף של החיסון מתחילות להתגשם / צילום: Shutterstock, Small365
חיסון לקורונה של חברת פייזר. תחזיות החברה על צורך במנות דחף של החיסון מתחילות להתגשם / צילום: Shutterstock, Small365

חברת פייזר הודיעה היום (ה') כי ביקשה ממנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לאשר את חיסון הקורונה שלה לילדים בגילאי 5 עד 11.

בארה"ב מתו עד היום כ-460 ילדים מקורונה. חלקם איבדו את חייהם בגלל המחלה, וחלקם מסיבוך דלקתי נדיר שמופיע זמן קצר אחרי ההחלמה. אלפי ילדים אושפזו או סבלו מתחלואה קשה, והסיכון לילדים עלה עם ההתפשטות המהירה של המגפה לאחר הגעת וריאנט הדלתא.

חיסון הילדים נועד גם להגן עליהם מן המחלה, וגם למנוע התפשטות שלה בקרב המבוגרים, ובהתאם ניתן יהיה לפתוח את בתי הספר ללא מגבלות. היום בתי הספר מהווים וקטור משמעותי להעברת המחלה, גם כאשר שכבת המבוגרים מחוסנת. אולם, כל מערכות הבריאות צפויות לנטר מקרוב מאוד את תופעות הלוואי של החיסון בילדים, כדי לוודא שהסיכון נמוך בסדרי גודל מן התועלת.

פייזר הגישה בחודש שעבר ל-FDA את מלוא המידע על הניסוי בחיסון ילדים בני 5 עד 11. לפי הנתונים של החברה, החיסון לקורונה במינון של כשליש מהמנה הניתנת למבוגרים עדיין מוביל לעלייה הרצויה בכמויות הנוגדנים בדמם של הילדים, כך שהרמות הללו דומות לאלה שהושגו בבני נוער ומבוגרים. ההערכה הסבירה כי היא נוגדנים ברמה כזו מעניקים הגנה טובה מבפני הווירוס.

בנושא החיסון לילדים משרד הבריאות הישראלי מתכוון להמתין להכרעת ה-FDA, ולא להתקדם באופן עצמאי כמו שעשה עם זריקת הבוסטר. מדובר בנושא יותר רגיש, שבו ישנה יותר אי ודאות, מאשר מתן חיסון שלישי לאנשים שכבר קיבלו שתי מנות ותופעות הלוואי אצלם נוטרו.

ילדי בתי הספר בישראל עוטים מסכות וסובלים בידודים רבים מאז תחילת השנה, למרות מיעוט ימי הלימודים עד כה. אתמול נודע כי ראש הממשלה בנט מבקש לקדם פטור מבידוד לתלמידים בערים ירוקות כבר מהשבוע הבא.