שיתוף-פעולה ספורטיבי: RGE רוכשת 51% מחברת שוונג

וגם: עיריית מעלות-תרשיחא והמועצה המקומית כפר ורדים משיקות פארק תעשייה ועסקים חדש על פני 500 דונם • אירועים ומינויים

גבי אטל, בעלי שוונג / צילום: אילן ספירא
גבי אטל, בעלי שוונג / צילום: אילן ספירא

קבוצת RGE רכשה 51% מחברת שוונג אירועי ספורט, שבה שותף בין היתר הפרסומאי גבי אטל. התחומים שבהם פועלת שוונג סינרגטיים לתחומים שבהם עוסקים ערוצי הספורט שבבעלות RGE.

חברת שוונג, שבבעלות אטל (54%) ועו"ד חגי אשלגי (46%), מפעילה פלטפורמת תוכן העוסקת בספורט אקטיבי - ריצה, אופניים, טריאתלון, כושר ושחייה. בנוסף היא מפעילה ושותפה באירועי ספורט גדולים מהידועים בישראל, ביניהם ישראמן (איש הברזל באילת), צליחת הכנרת ועוד עשרות אירועי ספורט בכל שנה.

במקביל עוסקת שוונג בעולם תיירות הספורט האקטיבי. עולם האקטיב לייף סטייל ותפיסת אורח החיים הבריא הם מהתחומים המתפתחים ביותר בעולם, ולכן החיבור עם החברה אמור לאפשר ל-RGE אחיזה נוספת בצופים המתעניינים גם בתחומים אלה. קבוצת RGE מחזיקה בששת ערוצי ספורט 5, ובנוסף בערוץ הילדים, ערוץ לוגי, פלטפורמת ביגי וערוץ הכנסת.

אטל אישר את הידיעה, ואמר בתגובה: "במשך 12 שנה הצליחה חברת שוונג לבסס את עצמה כספק התוכן והאתר המוביל בישראל בתחום האקטיב לייף סטייל, וכאחת מחברות הפקת המרוצים הגדולות בישראל, תוך יצירת מותגים כגון ישראמן, מרוץ הלילה בתל אביב ומרוץ הנשים.

"מטרת השותפות עם קבוצה גדולה ומובילה כמו RGE היא להביא את שוונג לשלב הבא של הפקת תוכניות ויצירת תוכן טלוויזיוני ראוי, וכן להיעזר בניסיון העצום של הקבוצה באחד מתחומים החמים והמתפתחים בעולם".

תאגיד קראפט-היינץ יפיץ ראפ ישראלי

חברת הפוד-טק מקבוצת לורד, פול ראפ (Full Wrap), זכתה במקום הראשון בתחרות החדשנות הבינלאומית של תאגיד קראפט-היינץ העולמי, שהוקדשה השנה לקידום מזונות העתיד מקטניות. בתחרות לקחו חלק 128 חברות מרחבי העולם, שנדרשו לתת מענה חדשני בחמישה תחומים עיקריים: קיימות, בריאות, זמינות, טעם ונוחות השימוש.

FULL WRAP / צילום: אורן שלו
 FULL WRAP / צילום: אורן שלו

פול ראפ, שמתמחה בחלבון האלטרנטיבי מהצומח, הגישה לתחרות ראפ מקטניות מונבטות (חומוס ועדשים), שפותח במשך כשש שנים בהשקעה של כ-6 מיליון שקל. בעקבות הזכייה הודיע תאגיד קראפט-היינץ כי ישתף פעולה עם קבוצת לורד, ויפיץ את פול ראפ ברחבי העולם.

לדברי אריק יאן רנסדרופ, יו"ר חבר השופטים בתחרות ומנהל המחקר והפיתוח הבינלאומי בחטיבת הפיתוח של קראפט היינץ, "פול ראפ הציגה מוצר הנותן מענה מלא להפחתת תופעות לוואי שליליות הנובעות מצריכת קטניות. הם השתמשו בהליך טבעי על מנת לפתח מוצר שרלוונטי מאוד לשוק העולמי, עם רעיון ופורץ דרך".

"במהלך שש שנים ערכנו מחקרים, פיתחנו את המוצר, הקמנו מפעל יצרני בישראל וקיבלנו תעודות הסמכה של GMP ו-BRC", אומרת אסנת ביטרמן, מנכ"ל קבוצת לורד. "הראפ שלנו מבדל את עצמו מבין המתחרים בשוק בשל היותו עשיר בחלבון מלא, גמיש ומוביל לתחושת שובע".

קבוצת לורד הוקמה לפני כ-35 שנה, והיא פועלת בשוק המזון הטרי. היא מעסיקה כ-180 עובדים, וממוקמת בחולון.

פארק תעשייה חדש יוקם במעלות

עיריית מעלות-תרשיחא והמועצה המקומית כפר ורדים משיקות פארק תעשייה ועסקים חדש על שם אריאל שרון, שישתרע על פני 500 דונם. הפארק כולל 27 מגרשים לתעשייה, ו-26 מגרשים לתעסוקה ומסחר. המטרה היא לשים זרקור על תעשיות ההייטק, קלינטק ומדטק, לצד משרדים, מרפאות, מרכזים אקדמיים, מכוני מחקר, מרכזי הכשרה טכנולוגית, ומתקני ספורט ותרבות.

פארק תעשייה חדש נפתח במעלות תרשיחא וכפר ורדים / צילום: עירית מעלות תרשיחא ומועצת כפר ורדים
 פארק תעשייה חדש נפתח במעלות תרשיחא וכפר ורדים / צילום: עירית מעלות תרשיחא ומועצת כפר ורדים

בעקבות הסכם גג שנחתם לפני כארבע שנים בין עיריית מעלות-תרשיחא לממשלה, קודמה בנייתם של אזורי תעשייה הייטק ועסקים בעיר - והפארק הוא הפרויקט המוביל. לדברי ראש העיר, ארקדי פומרנץ, "פיתוח התעשייה והתעסוקה, מקומות מסחר ופנאי הם מהעוגנים החשובים ביותר לקיומה של העיר, והמפתח לאיתנותה הכלכלית".

בעוד כשבועיים ייערך בעיר הכנס "ישראל עוברת לגליל", במהלכו יוצגו לכ-200 יזמים ותעשיינים היתרונות וההטבות שתיתן המדינה לטובת הקמת מפעלים ומיזמים בפארק התעשייה החדש.

הבלשים של ההייטק: מי יהיו השרלוקים של כנס המפתחים העולמי

ששה מנהלים, אנשי מוצר ומפתחים של Lightrun יתלבשו כמו שרלוק הולמס בכנס המפתחים העולמי Kubecon , שייפתח בלוס אנג׳לס ב-13 באוקטובר . מדובר ב בכנס שבו יציגו עשרות חברות טכנולוגיה מרחבי העולם, והמטרה של אנשי לייטראן היא להעביר להם את המסר מאחורי היכולות של מוצר החברה: חקר של בעיות ואתגרים עבור מפתחים. לצורך בניית התלבושות לאירוע פנו ב-Lightrun למעצבת התלבושות יסמין וולק.

גל שור, עמית שוסטר, לירון ליפשיץ ידין, בן ירום, צוות חברת Lightrun / צילום: Lightrun
 גל שור, עמית שוסטר, לירון ליפשיץ ידין, בן ירום, צוות חברת Lightrun / צילום: Lightrun

לייטראן הוא סטארט-אפ המפתח כלי לתיחקור קוד למפתחים, על מנת לעזור להם לקצר את הדרך בפתרון בעיות מאתגרות. למעשה החברה מספקת פלטפורמה שמאפשרת למפתחים שקיפות shift left, מציעה להם תובנות עמוקות יותר על אפליקציות רצות ומאפשרת להם להוסיף לוגים, מדדים, מעקבים עוד במהלך תהליך העבודה היומיומי.

פורד בשיתוף-פעולה עם בוגרי 8200

עמותת הבוגרים והבוגרות של יחידת המודיעין 8200 זוכה לשחקן חיזוק משמעותי: מרכז החדשנות של פורד ( FORD ) בישראל יתמוך בתוכנית ההאצה וקהילת הסטרטאפים 8200 אימפקט. פורד תסייע בליווי יזמים ויזמות המפתחים מענים טכנולוגיים לאתגרים חברתיים וסביבתיים משמעותיים. עד היום, בוגרי התוכנית שהקימו מיזמים גייסו למעלה מ-58 מיליון דולר, ויצרו יותר מ-160 משרות .

במסגרת התוכנית, היזמים לוקחים חלק בהכשרה אינטנסיבית בת חמישה חודשים, שכוללת סדנאות, הרצאות ואירועים בליווי יזמים מצליחים. הם יכולים להתייעץ עם מגוון מנטורים, שהם אנשי מקצוע ומשקיעים בכירים, וכן לקבל שירותים מקצועיים בתחומים שונים ללא תשלום. בתום התוכנית, הם מצטרפים לקהילת הסטארט-אפים הבוגרים, וממשיכים לקבל שירותי פיתוח עסקי והזדמנות להצטרף לתוכניות המשך ייחודיות.

התוכנית פועלת כארגון ללא מטרות רווח, ונתמכת על ידי 12 שותפים: בנק הפועלים, דוראל אנרגיה, פרטנר, משרד עו"ד נשיץ-ברנדס-אמיר, אמדוקס, חברת הביטוח הראל, MFI Initiative, נפש בנפש, עיריית תל אביב-יפו, הפדרציה היהודית של ניו-יורק, כיל ו-IMED.

מרכז החדשנות של FORD בישראל פועל בתחומים של אבטחת סייבר, קישוריות רכבים, רובוטיקה, סנסורים, ADAS ורכב אוטונומי, ערים חכמות ועוד. בראש המרכז עומד אל"מ (מיל') בועז הרטל.

האופנה הישראלית מגיעה לבנגלדש

חברת Browzwear, המפתחת טכנולוגיות מתקדמות לעיצוב אופנה, פותחת מרכזי הכשרה והדרכה לעיצוב וייצור אופנה בתלת ממד בדאקה, בירת בנגלדש, ובדונגגוואן שבדרום סין. במרכזים יוכשרו אלפי עובדים.

הפרויקט, שיוצא לדרך בשיתוף Featuring LTD מקבוצת Otto העולמית, נועד לקדם מהפכה דיגיטלית במרכזי ייצור הבגדים, שברובם עדיין פועלים בשיטות מסורתיות. מטרת המעבר לדיגיטל היא לתרום להגברת היעילות והערך המוסף של המפעלים המקומיים, ולהגדיל את הרווחיות. תהליך הייצור המדויק בתלת ממד אמור גם להפחית את כמויות הפסולת ופליטות המזהמים של מפעלי הייצור, כלומר לצמצם את הנזק לסביבה.

מרכז הפאשנ-טק של ברוזוור / צילום: Featuring LTD
 מרכז הפאשנ-טק של ברוזוור / צילום: Featuring LTD

מרכזי ההדרכה יקראו Digi-hubs ויאפשרו ליצרנים וספקים, כמו גם למעצבי אופנה, מעצבים טכניים ואחרים, להתמחות בטכנולוגיית התלת וליישם אותה בפיתוח ועיצוב המוצר. כך, למשל, ניתן יהיה לבצע תהליכי סריקה ודיגיטציה של בדים שמתרגמים את המאפיינים והמרקמים הפיזיים של הטקסטיל למידע דיגיטלי, ובכך מאפשרים סימולציה ועיבוד תלת-ממד הנאמנים למאפייני הבד במציאות, כולל תכונות כמו החזר אור, אלסטיות ותנועתיות.

"מגפת הקורונה הדגישה הרבה מאי השוויון הקיים בשרשרת האספקה של תחום הביגוד", אומרת שרון לים, מנכ''לית Browzwear. "אנו גאים להיות חלק מהפתרון המעצים עסקים ואנשי מקצוע כאחד, במיוחד באזורים שבהם לאי השוויון הייתה השפעה גדולה מדי".

המערכת של Browzwear, שהוקמה ב-1999 על ידי אביחי פלד ונועם נבו, מאפשרת לצוותי עבודה מסביב לעולם לעבוד על קולקציה במשותף, ובכך מייתרת את הצורך לייצר ולהטיס דוגמאות של פריטי אופנה מהיצרנים למשרדי המותגים וחזרה. תהליך הייצור הדיגיטלי מקצר את זמן העבודה על קולקציה - משלבי התכנון והייצור ועד ליציאה לשוק - משנה שלמה ל-5-15 שבועות בלבד.

החברה פועלת ממרכז פיתוח בהוד השרון ובמשרדים בסינגפור, הונג קונג, שנחאי, אמסטרדם ובארה"ב, ועובדת עם יותר מ-650 חברות, ובהן נייקי, טומי הילפיגר, ראלף לורן, אדידס, קולומביה, פומה, אנדר ארמור, פרוט אוף דה לום, לולולמון ועוד.

המיזוג המשפטי שמרחיב את מחלקת המיסוי

משרד עורכי הדין דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות', מהגדולים בארץ, ממזג לתוכו את משרד עוה"ד ורו"ח רמי אריה ושות', העוסק בתחומי המיסוי. המשרד החדש יכלול 150 עובדים, מהם 26 שותפים. בראש הפירמה עומדים עורכי הדין אלי דורון, ירון טיקוצקי, שלמה נס, רונן קנטור ועמית גרוס, ואליהם יצטרף כעת גם עו"ד רו"ח רמי אריה.

מימין: שלמה נס, אלי דורון, רמי אריה, ירון טיקוצקי / צילום: יח''צ
 מימין: שלמה נס, אלי דורון, רמי אריה, ירון טיקוצקי / צילום: יח''צ

למשרד שני סניפים בארץ (במרכז הארץ ובחיפה), לצד פעילות בינלאומית המנוהלת משלוחות של המשרד הממוקמות בארה"ב (ניו-יורק), רומניה וקפריסין. למשרדו של אריה יש ותק של 35 שנה, והוא התמחה בתחום המיסוי ובתחומים ושירותים נלווים המשלבים ראיית חשבון ועריכת דין.

לדברי דורון, "המיזוג מביא עמו בשורה לעולם המיסוי, עם מחלקה הכוללת עורכי דין ורואי חשבון שחלקם יוצאי משרד המשפטים ורשויות המס. כעת תקבל המחלקה תוספת כוח משמעותית, שתאפשר לנו ליצור סינרגיה משפטית רחבה יותר".

חדשות טובות

האקדמית גורדון לחינוך היא המוסד הישראלי הראשון שזוכה במכרז האו"ם מטעם יוניס"ף, לליווי מדינות מתפתחות בתחום החינוך. המכללה הישראלית תלווה בשנה הקרובה את מערכת החינוך הגיאורגית בהטמעת רפורמה של שילוב והכלה בגיל הרך.

חדשות טובות 2

כנס המשתחררים השנתי של יחידת אופק, היחידה הטכנולוגית של חיל האוויר, נערך השבוע במשרדי חברת ההייטק Fyber . החברה, שמספקת טכנולוגיה שעוזרת למפתחי אפליקציות ומפרסמים למקסם את ההכנסות שלהם מפרסום במובייל, היא שותפה של עמותת בוגרי היחידה ומארחת את המשתחררים הטריים זו השנה השלישית.

למשתתפי הכנס נערכה הכשרה שכללה היכרות עם כתיבת קורות חיים, הקמה ושיפור של פרופיל הלינקדאין, איך לייצר נטוורק יעיל ועוד. בנוסף נערכה היכרות עם נושאים החשובים לעובדים עתידיים בתעשייה, דוגמת טיפים לחוזה העסקה, הסבר על תכניות אופציות ועוד.