ברלין: אלון מאסק חנך את המפעל הראשון של טסלה באירופה

מאסק הבטיח כי המכונית הראשונה תיוצר במפעל כבר בדצמבר הקרוב • טסלה התמודדה עם התנגדות של חלק מהתושבים המקומיים למפעל הענק, שנבנה במהירות שיא

אלון מאסק / צילום: Shutterstock, john smith williams
אלון מאסק / צילום: Shutterstock, john smith williams

מנכ"ל טסלה אלון מאסק חנך אתמול (שבת) את המפעל הראשון של יצרנית כלי הרכב החשמליים באירופה, בעיירה גרונהיידה שליד ברלין, והבטיח כי המכונית הראשונה תיוצר במפעל כבר בדצמבר הקרוב. מאסק, שהתמודד עם התנגדות של חלק מהתושבים המקומיים למפעל הענק שנבנה במהירות שיא, אמר את הדברים ביריד שקיימה החברה מול המפעל החדש, שבו לקחו חלק אלפי משתתפים.

הביקוש עבר בהרבה את היצע המקומות, ורק כ-9,000 בני אדם שנרשמו מראש באינטרנט הורשו להיכנס ליריד, שהתקיים בשורת אוהלים פתוחים וכלל בין השאר גם גלגל ענק. המבקרים הסתובבו בין דגמים של יצרנית כלי הרכב החשמליים, ובמקום פעלו דוכני אוכל ובידור. בצהריים עלה מאסק לבמה, ואמר כי המפעל יחל לפעול בשבועות הקרובים, ויגביר את הייצור עד להגעה לתפוקה מלאה בעוד כשנה.

מאסק הודיע על הקמת ה"ג'יגה-פקטורי", כפי שמכונה מפעל הייצור, בנובמבר 2019. החברה איתרה שטח תעשייתי לשעבר ששימש כיער למטרות נייר ותעשייה, במרחק של כ-30 קילומטר מדרום-מזרח לברלין. היער פונה במהירות, תוך דאגה לציבורים, זוחלים וחיות אחרות שבינתיים הפכו אותו לביתם, וטסלה החלה בבניית מפעל ענק באזור. התוכניות התרחבו כאשר לתכנון המקורי נוסף גם מפעל לייצור בטריות, שנמצא בשלבי תכנון ובנייה.

לדברי מאסק באירוע אתמול, כ-12 אלף עובדים יעבדו במקום בעוד כשנה, והמפעל ייצר כחצי מיליון כלי רכב חשמליים בשנה. מול הביקורת העיקרית נגד המפעל ומפעל הבטריות - בנוגע לשימוש נרחב במים שייבש את המאגרים האזוריים - הבהיר מאסק כי "המפעל ישתמש במעט מאוד מים". הוא אמר כי אחד האתגרים יהיה לגייס כוח אדם מתאים. "אני קצת מודאג שלא נצליח לגייס את כל העובדים שאנחנו צריכים", אמר מאסק.