אלון מאסק הוא האיש העשיר בעולם, והוא אוהב להשוויץ בזה מול ג'ף בזוס

מאסק ענה לציוץ של מייסד אמזון בטוויטר עם אמוג'י של מדליית כסף ועליה הספרה 2

אלון מאסק / צילום: Shutterstock
אלון מאסק / צילום: Shutterstock

כיום, האדם העשיר ביותר בעולם הוא אלון מאסק. והוא לא רוצה שג'ף בזוס ישכח זאת אפילו לרגע.

מנכ"ל טסלה ביום שני ענה לציוץ של בזוס עם אמוג'י של מדלית כסף שחרוטה עליה הספרה 2. התגובה של מאסק הייתה בהתייחסות לכך שבזוס הוא האדם השני העשיר ביותר בעולם אחרי מאסק עצמו.

הציוץ של מאסק הגיב לציוץ של בזוס, מייסד אמזון, בו התייחס למאמר משנת 1999 שהטיל ספק במודל העסקי של אמזון.

"תקשיבו ותהיו פתוחים, אבל אל תתנו לאף אחד לומר לכם מי אתם", כתב בזוס בציוץ מיום ראשון בערב. "כיום, אמזון היא אחת החברות המצליחות ביותר ועשתה מהפכה בשתי תעשיות נפרדות לגמרי".

השווי המוערך של מאסק עמד על 222 מיליארד דולר נכון ליום שישי. הוא הכפיל את הונו יותר מכפליים בשנה האחרונה, על פי מדד המיליארדרים של בלומברג. שוויו המוערך של בזוס עומד על 191 מיליארד דולר.

מאסק ובזוס לא הגיבו לבקשות תגובה.

מוקדם יותר השנה, עקף מאסק את בזוס כאדם העשיר ביותר בעולם, בעיקר הודות לעלייה תלולה בערך של חברת טסלה וחברת הטילים לחלל הפרטית שלו SpaceX.

שני ענקי הטכנולוגיה החליפו מקומות כמה פעמים כאנשים העשירים ביותר בעולם בחודשים האחרונים. חישוב שווי הנטו המדויק של האנשים העשירים ביותר בעולם אינו דבר פשוט, בין היתר בגלל שהרבה מנכסיהם הם פרטיים.

למאסק ובזוס היסטוריה של עקיצות הדדיות. מאסק הטיל ספק בכוחה של אמזון מול הוצאות הספרים וכהוצאה לאור בפני עצמה, וכינה אותה מונופול. בזוס לגלג על ההתעניינות של מאסק ליישב את המאדים.

בשנה שעברה רכשה אמזון סטרטאפ מכוניות אוטונומיות שאמור להתחרות בטסלה.

מאסק ובזוס מתחרים גם בחלל. בבעלותו של בזוס חברת בלו אוריג'ין, חברת טיסות לחלל פרטית. ביולי, בזוס ושלושה נוסעים אחרים הגיעו לקצה החלל בחללית הנקראת New Shepard, טיסה שהייתה חלק ממשימה נרחבת יותר של החברה להגדיל את כמות הנסיעות לחלל של בני האדם.

בלו אוריג'ין מאז נאבקה בביקורת על בטיחות הטיסה ועל מקרים של הטרדה מינית לכאורה בין עובדים בחברה. רגולטורים של התעופה בארה"ב אמרו בחודש שעבר שהם בודקים מכתב החתום על ידי עובד לשעבר בחברה בו נטען שבלו אוריג'ין נותנת עדיפות למהירות על פני בטיחות בכמה מדגמי הטילים שלה.

הציוץ של בזוס מיום ראשון התייחס לסיפור שער ממגזין "בארונ'ס" שפורסם ב־1999. המגזין נמצא בבעלות חברת דאו ג'ונס, שהיא גם בעלי הוול סטריט ג'ורנל.