נורבגיה: חמישה בני אדם נרצחו במתקפה שהתבצעה על ידי חץ וקשת

הרוצח ככל הנראה ירה חצים בסופרמרקט מקומי והרג ופצע קונים במקום, ולאחר מכן הוא המשיך לירות חצים כלפי עוברי אורח • המשטרה הנורבגית פירסמה כי החשוד המיר את דתו לאיסלם באחרונה, וכי היא בודקת את החשד כי מדובר בפיגוע טרור איסלמי

שוטר נורבגי חוקר את הרצח בעיירה קונגסברג / צילום: Reuters, NTB
שוטר נורבגי חוקר את הרצח בעיירה קונגסברג / צילום: Reuters, NTB

חמישה בני אדם נרצחו אתמול (ד') בנורבגיה, במסע רצח שנמשך יותר מחצי שעה ובוצע על ידי גבר בשנות ה-30 לחייו באמצעות חץ וקשת. האירוע התרחש בעיירה קונגסברג שבדרום המדינה, והרשויות עדיין בודקות את הרקע למעשים.

המשטרה מסרה כי התוקף, גבר בעל אזרחות דנית, בן 37, נעצר. האירוע מזעזע את נורבגיה, ומזכיר לחלק את הטבח באי אוטויה שבו נרצחו כ-69 בני אדם על ידי מפגע מהימין הקיצוני, אנדרס ברייוויק. הרקע למעשה אתמול עדיין אינו ברור.

בנוסף, המשטרה הנורבגית פירסמה כי החשוד המיר את דתו לאיסלאם באחרונה, וכי היא בודקת את החשד כי מדובר בפיגוע טרור איסלמי.

האירוע התחיל, לפי הדיווחים, קצת אחרי השעה 18:00 (שעון מקומי). הגבר ככל הנראה ירה חצים בסופרמרקט מקומי והרג ופצע קונים במקום. לאחר מכן הוא המשיך לירות חצים כלפי עוברי אורח. צילומים מהאזור הראו אחד מהם תקוע בחזית בניין מקומי. התוקף הצליח לברוח מהמקום, ונעצר רק אחרי חצי שעה, בתום מרדף משטרתי. לדברי המשטרה, הם בודקים אם התוקף השתמש בכלי נשק אחרים במהלך המתקפה. שני בני אדם נפצעו באורח קשה.

נורבגיה עומדת בימים אלה בפני שינוי פוליטי, אחרי שמפלגות השמאל-מרכז ניצחו בבחירות האחרונות. אתמול היה היום האחרון של הממשלה השמרנית בראשות ארנה סולברג, וכעת יכהן בתפקיד יונס גר סטורה.