אימפריית ההשקעות של אלן פלד מנהלת מהרצליה כבר 3 מיליארד דולר

וינטג' גייסה עוד 812 מיליון דולר לרכישת החזקות בקרנות הון סיכון ובסטארט-אפים בישראל, באירופה ובארה"ב • מאחוריה עומד פלד, עו"ד במקצועו, שעלה מקנדה ב-1994

אלן פלד / צילום: יח''צ
אלן פלד / צילום: יח''צ

פירמת ההשקעות הישראלית וינטג' של אלן פלד גייסה 812 מיליון דולר נוספים עבור שתי קרנות. הקרנות יממנו השקעות בקרנות הון סיכון אחרות (Fund of funds) וההשקעות בסטארט-אפים בארה"ב, באירופה ובישראל.

הקרן הראשונה מבין אלו שגויסו כעת תהיה למעשה הקרן השישית של וינטג' להשקעות בקרנות הון סיכון אחרות והיא תהיה בהיקף 500 מיליון דולר. הקרן השנייה שגויסה תהיה קרן הסקנדרי החמישית של וינטג' והיקפה יהיה 312 מיליון דולר. קרן סקנדרי פועלת לרכישת יחידות ההשתתפות משותפים מוגבלים (משקיעים) בקרנות קיימות או לרכישת החזקות בסטארט-אפים.

לפי הדיווח של בלומברג, בכך יעלה היקף הנכסים תחת הניהול של וינטג' ל-3 מיליארד דולר, מה שהופך אותה לאחת הקרנות הגדולות בישראל לצד קבוצת ויולה, שמנהלת לפי אתר האינטרנט שלה מעל 3 מיליארד דולר.

וינטג', הפועלת מהרצליה פיתוח, כבר משקיעה בקרנות בינלאומיות כמו אנדריסן הורוביץ, אקסל, בסמר וג'נרל קטליסט. בחזית המקומית היא משקיעה בקרנות ישראליות כמו 83North, 2F, גלילות ופיטנגו.

בכל הנוגע להשקעות בסטארט-אפים, לווינטג' יש החזקות בענקית הפינטק השוודית קלרנה וחברת משלוחי המזון הפינית וולט ובחברות ישראליות כמו דאטה ריילס, ארניקס, מון אקטיב ויוטפו.

וינטג' מנוהלת על ידי פלד. הפירמה הוקמה ב-2002 על ידי אהרון ושלמה דברת ופלד, עו"ד במקצועו שעלה לארץ ב-1994 מקנדה. לפני שהקים את הקרן פלד שימש מנכ"ל בחברות כמו אוורגרין שוקי הון ושותף בוורטקס ונצ'רס וביזראל סיד פרטנרס. השנה הצטרפה חמוטל מרידור כשותפת השקעות לווינטג'. מרידור, בתו של השר לשעבר דן מרידור, כיהנה קודם כמנכ"לית פאלאנטיר ישראל.