ביירות: לפחות שישה הרוגים ועשרות פצועים בעימות בין חיזבאללה למיליציות הנוצריות

הקרבות פרצו במהלך הפגנה של חיזבאללה ואמאל נגד השופט החוקר את הפיצוץ שהיה בנמל ביירות, והחשש כי הממצאים מביאים להאשמת חיזבאללה באירוע • לטענת חיזבאללה, צלפים מאנשי ג'עג'ע ירו במפגינים והרגו ארבעה מהם, הנוצרים טוענים כי הירי החל מצד חיזבאללה

כוחות צבא לבנון במוקד העימותים בביירות, מוקדם יותר היום / צילום: Associated Press, Hassan Ammar
כוחות צבא לבנון במוקד העימותים בביירות, מוקדם יותר היום / צילום: Associated Press, Hassan Ammar

ברחובות ביירות משתוללים בשעות האחרונות קרבות ירי מנשק קל כשמהצד האחד המיליציות הנוצריות שבהן שולט סמיר ג'עג'ע ומהעבר השני אנשי חיזבאללה ואמאל השיעים. הקרבות פרצו במהלך הפגנה של חיזבאללה ואמאל נגד השופט החוקר את הפיצוץ שהיה בנמל ביירות, והחשש כי הממצאים מביאים להאשמת חיזבאללה באירוע.

לפי טענות חיזבאללה, צלפים מאנשי ג'עג'ע ירו במפגינים והרגו ארבעה מהם, הנוצרים טוענים כי הירי החל מהמפגינים של חיזבאללה ואנשי ביטחון שלהם שליוו את ההפגנה.

הצבא הלבנוני הגיע לאיזור והוא מנסה להתפרס בין שני הצדדים אבל חילופי האש נמשכים. בין השאר נשמעים באיזור צרורות ארוכים של מקלעים ודווח על לפחות טיל נגד טנקים מסוג RPG שנורה בין הצדדים. מבתי החולים דווח על לפחות שישה הרוגים ועשרות פצועים.

סמיר ג'עג'ע פרסם הודעה מוקלטת ובה הזהיר כי חיזבאללה ותומכיו מכינים מתקפה רבתי על הנוצרים בכל לבנון. החשש בלבנון הוא כי הקרבות יתדרדרו למלחמת אזרחים של ממש - כפי שכבר קרה במדינה בעבר, וממשלתו החדשה של נג'יב מיקאתי לא תשרוד.

המצב הכלכלי הקשה מאוד בלבנון, קריסתה של הלירה הלבנונית, המחסור במוצרי מזון ובריאות בסיסיים ומערכת החשמל שקרסה - מביאים את המתח לשיא כאשר הביקורת כלפי חיזבאללה כאשם במצב גוברת וחקירת מעורבותו הפיצוץ בנמל ביירות היא ההוכחה לכך.