היום בישיבת הממשלה: דיון בתוכנית לקליטת עולים במקצועות ההייטק והרפואה

הממשלה תתכנס היום לישיבתה השבועית, כשברקע המתיחות בין בנט, לפיד וגנץ • על הפרק: קליטת עלייה, סיוע חיילים במבצע ההתחסנות הלאומי וגם דיון על חוות דגים בנמל אשדוד

ישיבת הממשלה הקודמת, לפני שבוע / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות
ישיבת הממשלה הקודמת, לפני שבוע / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

על רקע המתיחות בצמרת הממשלה בין ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד לשר הביטחון גנץ, תתכנס הבוקר (א') הממשלה לישיבתה השבועית. השרים ידונו בהצעת ראש הממשלה, שרת העלייה ושרת החדשנות להסרת חסמים ועידוד עלייה של העוסקים במקצועות הרפואה במסגרת ציון יום העלייה ובמסגרת מצוקת כוח האדם ברפואה. במסגרת הצעת המחליטים בין היתר יוסמך שר הבריאות להקל את הליך הבקשה לקבלת רישיון לעיסוק רפואי בישראל. בנוסף יוקם צוות בינמשרדי שיגבש תוכנית השמה למקצועות הרפואה והסיעוד עבור עולים.

בנוסף תדון הממשלה בתוכנית נוספת לקליטת עולים למקצועות ההייטק וההנדסה. במסגרת ההצעה יוקם צוות שתפקידו לעודד עלייה של העוסקים במקצועות הללו, בנוסף התחייבה הסוכנות היהודית לייצר מנגנון תוך 90 יום המחבר בין מועמדים לעלייה שהוכשרו במקצועות ההייטק לבין מעסיקים פוטנציאליים בארץ. על פי נתונים שצורפו להחלטה, בשנים 2009-2012 עלו לישראל 4,427 מהנדסים ותרומתם לכלכלה העמדה ב-0.9 מיליארד שקלים.

עוד תובא בפני הממשלה הצעת שר הביטחון להמשך פעילות וסיוע חיילים בקורונה ובפרט אישור לחיילים לסייע בחיסונים נגד שפעת וקורונה במסגרת מבצע ההתחסנות הלאומי. כמו כן יחליטו השרים מחר על הארכת מצב החירום לעניין הקורונה כדי להמשיך את הליך הפיקוח המהיר בכנסת על החלטות קבינט הקורונה שמאפשר קבלת החלטות מהירה מותאמת תחלואה.

לשרים תוגש החלטה על הארכת התקשרות עם חברת חקלאות ימית בשטח נמל אשדוד, לאחר שההחלטה האחרונה בנושא צפויה לפקוע בסוף החודש. על פי ההחלטה, חברת נמלי ישראל תשקול את האפשרות להאריך את הקצאת השטח לטובת גידול דגים בנמל אשדוד לתקופה של עד שנתיים בפטור ממכרז עד לסיום בחינת מתווה הקבע להקמת חוות דגים בנמל.