המלצרים והמהנדסים בראש הטבלה: המחסור בידיים עובדות (שוב) שובר שיא

הביקוש לידיים עובדות שבר שיא נוסף בספטמבר: לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בסך-הכול נרשמו מעל ל-137 אלף משרות פנויות, לעומת 134 אלף באוגוסט • הביקוש הגדול ביותר הוא למהנדסים ומתוכם בעיקר למהנדסי תוכנה

לשכת תעסוקה בראשל''צ / צילום: אביבה גנצר
לשכת תעסוקה בראשל''צ / צילום: אביבה גנצר

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) מגלים כי בחודש ספטמבר 2021 נשבר שיא נוסף בביקוש לידיים עובדות. בסך-הכול, במשק נרשמו בחודש זה מעל 137 אלף משרות פנויות. לשם השוואה, באוגוסט היו חסרות כ-134 אלף.

הביקוש הגדול ביותר הוא למהנדסים (כ-14 אלף), ומתוכם בעיקר למהנדסי תוכנה. גם מלצרים וברמנים מככבים בטבלה, עם כמעט 10 אלף משרות פנויות בתחום, וכך גם עובדי מכירות.

עם זאת, למרות הביקוש הגדול לעובדים, עדיין שיעורי האבטלה גבוהים משמעותית ביחס לתקופה שערב משבר הקורונה. נתוני הלמ"ס שפורסמו לפני שבועיים הצביעו על כך שלאחר סימנים לירידה מתונה באבטלה הרחבה באוגוסט, במחצית הראשונה של חודש ספטמבר, המגמה נבלמה.

שיעור האבטלה הרחב, הכולל את העובדים שאיבדו את עבודתם בשל משבר הקורונה, עלה לרמה של 7.9% במחצית הראשונה של חודש ספטמבר. מדובר בעלייה של 0.1% לעומת המחצית השנייה של חודש אוגוסט. מספר האנשים מחוץ לכוח העבודה שהפסיקו לעבוד בתקופת הקורונה (ממרץ 2020) בגלל פיטורים, או סגירת מקום העבודה עלה ל-96.8 אלף איש. זאת לעומת 78 אלף איש שבועיים קודם לכן.