לאחר "סערת שטרן": נדחו בחודש הבחירות לראשות הסוכנות היהודית

לאחר שהמועמד המוביל לתפקיד, שר המודיעין אלעזר שטרן, הודיע על פרישה מהמירוץ החליטו חברי הוועד המנהל לדחות את הבחירה • כך לממשלה יהיה די זמין להציג מועמד משלה לתפקיד

בניין הסוכנות היהודית בירושלים / צילום: בר - אל
בניין הסוכנות היהודית בירושלים / צילום: בר - אל

סערת שטרן: חברי הוועד המנהל של הסוכנות היהודית החליטו היום (ב') בצהריים לדחות את הבחירות לראש הסוכנות בחודש, כך שלממשלה יהיה די זמן להציג מועמד משלה.

זאת בעקבות סערת השר אלעזר שטרן שהודיע על פרישתו מהמירוץ בשבוע שעבר לאחר שהתבטא בדרך שנויה במחלוקת על כך שגרס תלונות אנונימיות של חיילות על הטרדה מינית. שטרן היה מועמד יש עתיד והממשלה לתפקיד וכפי שפרסמנו לראשונה יו"ר יש עתיד לפיד ביקש לדחות את הבחירות כדי לאפשר למפלגה להיערך לתמיכה במועמד אחר.

בישיבה שנערכה בצהריים נקבע כי אף שהראיונות למועמדים האחרים כבר נערכו, הוועדה תאפשר הגשת מועמדויות נוספות עד ל-17 בנובמבר והבחירה של הוועדה תתקיים בחודש שלאחריו.

בעוד לפיד ביקש דחייה של ארבעה חודשים, אישרו בצהריים חברי הוועדה דחייה בחודש אחד בלבד כדי לאפשר לממשלה להיערך. אם יוצא מועמד חדש הוא ירואיין גם כן והליך הבחירה יימשך.

בין המועמדים לתפקיד נמצאים שרת התפוצות לשעבר עומר ינקלביץ', ח"כ לשעבר עוזי דיין, המשנה לראש העיר ירושלים פלר חסן נחום, יו"ר הליכוד העולמי דני דנון ולאחרונה הצטרפה לרשימה מועמדת נוספת - יו"ר דירקטוריון בית התפוצות אירינה נבזלין. 

הבחירות לתפקיד יו"ר הסוכנות מביאות איתן מתח לקואליציה, ובעיקר בין שר החוץ יאיר לפיד לשר הביטחון בני גנץ שמעוניין לראות בתפקיד את ינקלביץ'.