"סוד שמור היטב": האם חברת פייסבוק מתכננת לשנות את השם?

לפי דיווח באתר TheVerge, ענקית הטכנולוגיה מתכננת לשנות את השם שלה בקרוב • הדבר ייצור בידול בתוך החברה מבחינת הסדר של הדברים, כפי שנעשה עם אלפאבית וגוגל בשנת 2015 • לפי הדיווח, פייסבוק תהיה אחד ממוצרים רבים של החברה עם השם החדש, לצד אינסטגרם, וואטסאטפ ועוד

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ''ל פייסבוק / צילום: Shutterstock
מארק צוקרברג, מייסד ומנכ''ל פייסבוק / צילום: Shutterstock

ענקית הטכנולוגיה פייסבוק מתכננת לשנות את השם שלה ולהודיע על כך בשבוע הבא, כך מתפרסם באתר TheVerge. על פי גורם שמכיר את הפרטים, השם החדש יהיה קשור לבניית ה-Metaverse, המרחב הווירטואלי המתפתח - או איך שפייסבוק מגדירה את זה - העידן הבא של האינטרנט. נזכיר - פייסבוק מעוניינת "לספק חוויות וירטואליות עשירות ולסייע לחבר בין אנשים באמצעות טכנולוגיות של מציאות מדומה ורבודה".

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, יעלה לדבר בכנס השנתי של החברה, Connect, שיתרחש ב-28 באוקטובר - שם הוא ידבר על שינוי השם הקרוב. עם זאת, השם החדש עשוי להיחשף מוקדם יותר. צוקרברג אמר בעבר כי "ה-Metaverse הולך להיות מוקד גדול, ואני חושב שזה יהיה חלק גדול מהפרק הבא בצורה בה האינטרנט מתפתח לאחר האינטרנט הסלולרי. ואני חושב שזה יהיה הפרק הגדול הבא עבור החברה שלנו", כך אמר.

הכיוון הזה שפייסבוק וצוקרברג הולכים בו דובר בזמן האחרון. פייסבוק כבר גייסה יותר מ-10 אלף עובדים שמפתחים את משקפי המציאות המדומה והרבודה שלה, ואף היא הודיעה השבוע על גיוס עובדים חדשים באירופה ובישראל בתחומים אלו. לפני חודש, מנהל טכנולוגיות ראשי בפייסבוק, מייק שרופר, הודיע שיפרוש מתפקידו. כבר אז קיבלנו רמז למהלך המדובר - מכיוון שמחליפו בתפקיד הוא אנדרו בוסוורת', כיום ראש חטיבת החומרה בפייסבוק. כבר אז הובן שהבחירה בבוסוורת' ל-CTO היא ללא ספק קריאת כיוון של החברה לכך שהיא הולכת יותר לכיווני החומרה.

על פי הדיווח, שם החברה החדש הוא "סוד השמור היטב בין כתלי החברה ואינו ידוע באופן נרחב, אפילו בקרב ההנהגה הבכירה". ישנה האפשרות שהשם החדש יהיה קשור ל-Horizon, פיתוח שהחברה עובדת עליו בשנים האחרונות ולאחרונה הדגימה גרסה לשיתוף פעולה במקום העבודה בשם Horizon Workrooms.

מבחינת שינוי השם, זה ייצור בידול בתוך החברה מבחינת הסדר של הדברים, כפי שנעשה עם אלפאבית וגוגל בשנת 2015. אז בזמנו גוגל החליטה להקים את אלפאבית שתהיה חברה גג האחראית באופן כללי על שירותים שונים ולא רק מנוע חיפוש, ומתחתיה ישנם כמה שירותים שונים כמו גוגל ועוד. גם כאן, על פי הדיווח, פייסבוק תהיה אחד ממוצרים רבים של החברה עם השם החדש, לצד אינסטגרם, וואטסאטפ, אוקולוס, נובי ועוד.

פייסבוק מסרה בתגובה לדיווח כי היא "לא מגיבה לשמועות או ספקולציות".