היסטוריה בדרך לעבודה ואוכל צמחוני (למרות שהוא לא): ההמלצות של מנכ"ל פנגו

איך הוא בוחר את העובדים שלו, מה הקשר שלו להיסטוריה, לאיזו מסעדה הוא מגיע בעקבות "משחקי השף", ומה עוזר לו לפתור בעיות בארגון • 5 ההמלצות של מנכ"ל פנגו רועי אלבז

רועי אלבז, מנכ''ל פנגו / צילום: עופר חג'יוב
רועי אלבז, מנכ''ל פנגו / צילום: עופר חג'יוב

רועי אלבז (42), נשוי + 4, מתגורר בכפר ורבורג. מכהן כמנכ"ל פנגו מאז הקמתה לפני 14 שנה. משמש כיו"ר הפורום הישראלי למנהיגות ILF, משרת כמג"ד בחטיבה 5 במילואים, ואוהב לגדל עצי פרי

1. ספר

גלגל התנופה - מטוב למצוין, ג'ים קולינס
הספר מבוסס על מחקר מרתק שמצא תכונות דומות בחברות שהביצועים שלהן היו גבוהים מביצועי השוק לאורך זמן. המודל שהוא ממפה מושתת בחלקים גדולים על ההון האנושי, האנשים שבחרת להעלות לאוטובוס הווירטואלי שלך, והוא גם זה שהופך חברה למצוינת.

2. פודקאסט

עושים היסטוריה, רן לוי
הפודקאסט עוסק בעיקר בענייני מדע, טכנולוגיה והיסטוריה, נושא שתמיד ריתק אותי ואף למדתי לתואר. הוא מעביר בצורה כה מוחשית אירועים היסטוריים בולטים ועושה את זה בכישרון וחן רב. אני נהנה להאזין לו בעיקר בנסיעה לעבודה בבוקר.

3. מסעדה

צמח, ירושלים
המסעדה הצמחונית החדשה של אסף גרניט נהדרת גם עבור מי שאינו צמחוני. תפריט היין מכובד, העיצוב מושקע והאוכל, שרקח השף בפועל אסף סרי (אני עוקב אחריו עוד מ"משחקי השף"), הוא פשוט תענוג.

4. חופשה בארץ

רמות נפתלי
עונת האביב באזור רמות נפתלי היא האהובה עליי בשנה - רגע אחרי שהחורף חולף, הכול מסביב ירוק, הנחלים עדיין זורמים בעוצמה ויש ריח מדהים של התחדשות. הרגע האהוב עליי הוא לשבת באחת מנקודות התצפית על הרכס עם פק"ל קפה ולהשקיף על עמק החולה, על הגליל ועל כל רמת הגולן.

5. טיפ ניהולי

לתחקר את התהליך
בכל סוגיה שמגיעה לפתחי אני משתדל לעסוק בתהליך העבודה שהוביל לאסקלציה ופחות בנושא עצמו. כלומר, להתמקד בחולי של הארגון שהוביל למשבר. טיפול במקור המשבר אולי לא יפתור את הבעיה הנוכחית, אך יפתור בעיות מהותיות עתידיות. היכולת לעסוק דווקא בתהליך קריטית לארגון בריא ומאיצה את צמיחתו.