חוות שרתים | בלעדי

בזק בינלאומי וסרברפארם משקיעות 500 מיליון שקל בהקמת חוות השרתים בבני ציון

בזק בינלאומי, סרברפארם וקרן תשתיות ישראל ישקיעו יחד 500 מיליון שקל בהקמת חוות שרתים בבני ציון בהיקף של 3 מגה וואט • החווה תשתרע על שטח של כ-9,000 מ"ר והיא צפויה להיות החווה המשותפת הראשונה של סרברפארם ותשתיות ישראל

בניית אתר חוות השרתים בבני ציון
בניית אתר חוות השרתים בבני ציון

בזק בינלאומי, סרברפארם וקרן תשתיות ישראל ישקיעו יחד 500 מיליון שקל בהקמת חוות שרתים בבני ציון בהיקף של 3 מגה וואט. חוות השרתים תאכלס, נכון לעכשיו, את בזק בינלאומי ואת גוגל אשר חכרו - שתיהן בנפרד - שטח משלהן. גוגל תארח על גבי השרתים שלה בחווה בבני ציון פעילויות של משרדי הממשלה וחברות ציבוריות במסגרת זכייתה במכרז ״נימבוס״, מחשוב הענן הממשלתי. במקביל, גוגל חכרה שטחים נוספים גם בפתח תקווה ובמודיעין, שם היא צפויה להתחיל ולפעול כבר בשנה הבאה.

בזק בינלאומי, שכבר פעילה בתחום מחשוב הענן בישראל מזה שנים ארוכות, חכרה את שארית השטח במבנה, ובכך היא תרחיב את פעילותה בתחום מחשוב הענן, במקום לבנות חווה נוספת. יש לציין כי אין המדובר עסקת שכירות רגילה בין מחכיר לחוכר אלא שותפות ארוכת-טווח בין סרברפארם לבזק בינלאומי: האחרונה תשמש כספק התקשורת ואינטגרציה ללקוחות החווה, והשתיים ישכפלו את שיתוף-הפעולה ביניהן גם באתרים אחרים בארץ ובעולם.

החווה תשתרע על שטח של כ-9,000 מ"ר והיא צפויה להיות החווה המשותפת הראשונה של סרברפארם ותשתיות ישראל - הפעילות המשותפת של סרברפארם, חברת הדאטה סנטרים של משפחת פפושדו הפעילה בעיקר בצפון אמריקה, ושל קרן תשתיות ישראל. השתיים מתכננות השקה של חוות נוספות בישראל ובמזרח התיכון בשנים הקרובות.

הדמייה של חוות השרתים של גוגל בבני ציון / הדמיה: בזק בינלאומי
 הדמייה של חוות השרתים של גוגל בבני ציון / הדמיה: בזק בינלאומי

חוות השרתים החלה כבר בתהליך בנייה של חפירה, דיפון וגיזום עצים, אך הוא טרם זכה לאישורים סביבתיים והמועצה האזורית חוף השרון טרם ערכה דיונים מהותיים בהשלכות הסביבתיות שלו בהשתתפות התושבים. על פי התוכנית, החווה צפויה להיחנך ברבעון השני של שנת 2023.

בניית חוות השרתים נתקלה בהתנגדות מצד תושבים מהמושבים בני ציון ובצרה הסמוכים. שמונה תושבי בני ציון אף עתרו לבית המשפט במטרה להחזיר את הדיון במועצה המקומית על מנת לקיים דיון על ההשלכות הסביבתיות של הקמתו. התושבים חוששים כי החווה, הנמצאת בשטח המושב על קרקע בעלת ייעוד של מלאכה, תהווה עבורם מפגע של רעש וקרינה. מהצד השני, בסרברפארם ובחברת הנדל"ן ים סוף המייצגת אותה בישראל, מבטיחים לתושבים להביא ציוד מתקדם שטרם הותקן בישראל, ושעומד בתקנים המחמירים ביותר.

למרות התנגדות התושבים, בניית החווה זוכה לתמיכה של האגודה החקלאית במושב, אשר השכירה את השטח המיועד לתקופה של כמה עשרות שנים, ושל המועצה האזורית חוף השרון.

אבנר פפושדו, מייסד סרברפארם / צילום: באדיבות סרברפארם
 אבנר פפושדו, מייסד סרברפארם / צילום: באדיבות סרברפארם

על פי ההודעה המשותפת של בזק בינלאומי וסרברפארם, חוות השרתים תוקם כמתקן ייעודי ועצמאי המיועד לספק שירותי דאטה סנטר בסטנדרטים בינלאומיים - ולא כחלק מבניין משרדים או מבנה תעשייתי שהוסב לשימוש. בשותפות מבטיחים לעשות שימוש בטכניקות חדשניות שמיישמת סרברפארם בצפון אמריקה בשנים האחרונות, בהן דרכי קירור יעילות, הספקי חשמל עם יכולת הרחבה במספר שלבים ובהתאם לתחזית הגידול בצריכה, שרידות המערכות ודרכי גישה מרווחות יותר ללקוחות להתקנות ציוד.

זו חוות השרתים השישית של בזק בינלאומי בישראל, הפועלת עד כה מחוות בפתח תקווה, ראש העין ותל אביב. סך הכל מספקת בזק בינלאומי שירותי אירוח במתקנים בשטח כולל של 7,500 מ"ר. החברה גם מפעילה שבעה אתרים בעולם המקושרים באמצעות רשת תקשורת המבוססת על הכבל התת ימי שלה.

פעילות חוות השרתים של בזק בינלאומי צפויה להיות מרכיב חשוב בפעילות שירותי הטכנולוגיה שלה או ה-ICT כפי שהוא מכונה על ידה. שירות זה מוקם על בסיס החטיבה העסקית שעתידה להתפצל מהחברה לצד החטיבה הפרטית שתתמזג עם yes.