מנכ"ל לשכת הפרסום הממשלתית בועז סטמבלר פורש מתפקידו

סטמבלר הודיע למנכ"ל משרד רה"מ כי החליט שלא לממש את האופציה לקדנציה נוספת • בתקופה הקרובה צפויה לקום ועדת איתור שתבחר את המנכ"ל החדש

בועז סטמבלר / צילום: לפ''מ
בועז סטמבלר / צילום: לפ''מ

בועז סטמבלר, מנכ"ל לפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית), הודיע בימים האחרונים למנכ"ל משרד ראש הממשלה יאיר פינס, על כוונתו לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים. בתקופה הקרובה צפויה לקום ועדת איתור שתבחר את המנכ"ל החדש.

לפ"מ מספקת שירותים כמשרד פרסום לכל דבר, אך התנהלותה השוטפת שונה מאוד מהאופן שבו מתנהלים שאר משרדי הפרסום. התקציבים שמופנים אליה, כמו גם הנושאים שבהם היא נדרשת לטפל, נגזרים מהחלטות השרים עצמם.

לרצונו של השר הממונה יכולה לפ"מ להעלות קמפיין שמתייחס למהלכים המאדירים אותו - ובעבר היו לא מעט מהלכים כאלה. עם זאת, לפ"מ רחוקה מלהיות חותמת גומי. יש לה השפעה גדולה גם בהמלצות לגבי מה יעלה בסופו של דבר, אך לא פחות חשוב מזה - איך הקמפיין ייראה, וכמה הוא יעלה.

תפקיד מנכ"ל לפ"מ טומן בחובו אופציה לכוח רב, שיכול לשמש כלי פוליטי. עם זאת, מנכ"ל מקצועי אמור לדעת להתמודד עם לחצים מצד שרים ופוליטיקאים אחרים בנושאים שהם לא בהכרח ענייניים. יותר מזה, הניסיון מוכיח כי מינוי מנכ"ל ראוי ומנוסה יכול לשנות משמעותית את האופן שבו לפ"מ מתנהלת.

הקשרים עם נתניהו

סטמבלר מונה לתפקיד המנכ"ל ב-2017, לאחר שכיהן במשך שלוש שנים כראש מערך התקשורת במשרד ראש הממשלה, וכדוברו של בנימין נתניהו בעת שהיה ראש הממשלה. לפני כן כיהן כראש אגף בכיר לתקשורת במשרד האוצר.

מינויו קושר לקשריו עם נתניהו. כך, למשל, שיטת המכרז שהייתה נהוגה לבחירת מנכ"לים קודמים הומרה טרם מינויו לוועדת איתור - צורת בחירה שבה קל יותר לשלוט על התוצאות. גם ההחלטה להעביר את האחריות על לפ"מ ממשרד התרבות למשרד רה"מ בסמוך למינוי, לא תרמה לתחושה שלבחירתו הייתה יד מכוונות.

למרות רעשי הרקע, סטמבלר לא היסס להתנגח באוצר כשסבר שמהלכיו עשויים לפגוע במשרד, לפעול לטובת האתרים הישראלים בתקופת משבר הקורונה ולטייב את מערכות הדיגיטל. עתה כאמור הוא החליט שלא לממש את האופציה לקדנציה נוספת.

עשור במגזר הציבורי

מסטמבלר נמסר בתגובה: "אחרי עשר שנים בתפקידים בכירים ומשמעותיים במגזר הציבורי, הגיע הזמן להמשיך הלאה. הייתה לי הזכות להוביל את לפ"מ לשיאי הצלחה בשיווק ישראל בעולם, בהטמעת טכנולוגיות חדשות וחיזוק ההון האנושי.

"אני מודה לעובדי לפ"מ המוכשרים והמסורים, אשר בעבודה קשה ובכישרון רב הפכו לסיירת מובחרת בהובלת הפרסום הממשלתי למען אזרחי ישראל".