המתחרות של טסלה רוצות גם: המותג החשמלי פולסטאר בדרך לישראל

פולסטאר 2 של קבוצת GEELY הסינית צפויה להגיע לישראל לקראת אמצע השנה הבאה • וגם: הרכב החשמלי הראשון של המותג הסיני SKYWELL נחת בישראל, וגרסאות חדשות של יונדאי סונטה וסיטרואן C3 AIRCROSS • השבוע בעולם הרכב

מותג הפרמיום החשמלי POLESTAR ינחת באמצע השנה הבאה בישראל
מותג הפרמיום החשמלי POLESTAR ינחת באמצע השנה הבאה בישראל

הצלחת המכירות המרשימה של טסלה בישראל לא נעלמה מעיניהן של המתחרים שלה בעולם ובאירופה. אחד מהם הוא מותג הפרמיום החשמלי "פולסטאר", שצפוי לנחות בישראל לקראת אמצע השנה הבאה וייובא על ידי קבוצת "מאיר", יבואנית וולבו.

המותג, שהוא ספין-אוף של וולבו, שנמצאת בשליטת קבוצת GEELY הסינית, הושק לפני כשנתיים והחל לשווק כלי רכב סדרתיים בשנה שעברה. עד כה הוא מכר באירופה כ-20 אלף כלי רכב, כמחציתם מתחילת השנה.

הדגם העיקרי של המותג הוא "פולסטאר 2", מכונית סדאן יוקרתית באורך 4.6 מ', שמוצבת כמתחרה ישירה של טסלה 3. דגם הבסיס שלה עם מנוע בודד בהספק 224 כ"ס, סוללה של 61 קילוואט-שעה וטווח של עד 440 ק"מ בתקן WLTP, עולה בגרמניה כ-46 אלף אירו, מחיר כמעט זהה למחיר הבסיס של טסלה 3.

POLESTAR2 / צילום: יח''צ
 POLESTAR2 / צילום: יח''צ

בנוסף משווק הרכב באירופה בגרסת LONG RANGE עם סוללה של 75 קילוואט, מנוע בודד בהספק 231 כ"ס וטווח של עד 540 ק"מ בתקן WLTP. הדגם השלישי מצויד בסוללה דומה ובשני מנועים בהספק משולב של 408 כ"ס ומציג טווח של עד 480 ק"מ בתקן WLTP. גם מחיר הגרסאות הללו מקביל לגרסאות התואמות של טסלה 3. לכל הדגמים יש תקינה אירופאית מלאה.

החברה מתכננת להשיק בשנה הבאה SUV חשמלי בעל עיצוב ייחודי למותג, שמיועד להתחרות בדגמים כמו טסלה Y, מרצדס EQC ודומיהם.

בישראל רכבי המותג ישווקו מאולם תצוגה ייעודי ונפרד שיפתח עבורם בהרצליה. המחירים עדיין לא ידועים. יצוין כי המותג נמצא בדרך להנפקה בארצות הברית בשנה הבאה, ככל הנראה באמצעות מיזוג עם חברת SPAC על פי שווי שמוערך בכ-20 מיליארד דולר. על רקע זה שואפת החברה כיום להרחיב משמעותית את מערך המכירות הגלובאלי שלה.

המותג החשמלי SKYWELL מתחיל את השיווק בישראל

קבוצת כדורי השיקה השבוע בישראל את הרכב החשמלי הראשון של המותג הסיני SKYWELL מבית יצרנית מוצרי הצריכה האלקטרוניים SKYWORTH. הרכב, ET5, נמתח לאורך 4.7 מ' ולרוחב 1.91 מ' ומתנשא לגובה 1.7 מ'. הוא ניצב על בסיס גלגלים של 2.8 מ' עם תא מטען של 467 ליטר. הוא משווק בישראל עם מנוע הספק 204 כ"ס וסוללה של 72 קילוואט-שעה, שמאפשרת טווח נסיעה של עד 460 ק"מ ותומכת בטעינה מהירה יחסית של עד 145 קילוואט-שעה.

SKYWELL ET5 / צילום: יח''צ
 SKYWELL ET5 / צילום: יח''צ

חבילת הבטיחות כוללת בין השאר בקרת שיוט מסתגלת, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מהנתיב ועוד. המפרט התקני כולל מסך מולטימדיה גדול, אורת LED קדמית, חלון גג פנורמי, מושב נהג חשמלי ועוד. הרכב מגיע עם אחריות יצרן לחמש שנים ואחריות של 8 שנים או עד 150 אלף ק"מ לסוללה בנוסף לטיפולים חינם ל-4 שנים. המחיר נע בין 175 ל-190 אלף שקל בהתאם לאבזור.

דגמים מחודשים וגרסאות חדשות נכנסים לישראל

חברת כלמוביל הוסיפה למערך הדגמים של יונדאי סונטה גרסת טורבו-בנזין עם מנוע 1.6 ליטר ו-180 כ"ס. המכונית שווקה עד כה בהצלחה רק עם גרסה היברידית אולם בעקבות הקטנת הטבת המס על היברידיות, שאף צפויה להימחק כליל בינואר הקרוב, החליטה החברה להוסיף גם גרסת בנזין. תיבת ההילוכים היא אוטומטית רגילה בת 8 מהירויות ולא תיבה כפולת מצמדים והרכב מזנק מאפס ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות ורושם צריכת דלק ממוצעת של כ-13.1 ק"מ לליטר. האבזור התקני עשיר וגרסת הבסיס עולה כ-188 אלף שקל, שהם כ-10,000 שקל פחות גרסת הבסיס ההיברידית.

hyundai sonata / צילום: יח''צ
 hyundai sonata / צילום: יח''צ

קבוצת לובינסקי, יבואנית סיטרואן, החלה לשווק השבוע את מודל 2022 המחודש של סיטרואן C3 AIRCROSS. הרכב עבר מתיחת פנים חיצונית שכוללת חרטום וזנב בעיצוב חדש, פגושים חדשים וגלגלי 17 אינץ' בעיצוב חדש. תא הנוסעים המשודרג מצויד כעת במסך מולטימדיה גדול יותר, תאי אחסון מורחבים וערכת בטיחות אקטיבית מקיפה. המנוע נותר ללא שינוי וכולל 1.2 ליטר טורבו בהספק של 130 כ"ס ומומנט של 23 קג"מ והוא עדיין משודך לתיבה אוטומטית בת 6 מהירויות. המחיר מתחיל בכ-130 אלף שקל.

c3 aircross 2021 / צילום: יח''צ
 c3 aircross 2021 / צילום: יח''צ

ועידת ראש הממשלה לתחבורה חכמה תקיים בין 8-9.11

אחרי הפוגה של שנה חוזרת השנה להתקיים "ועידת ראש הממשלה לתחבורה חכמה", שמפגישה בין חברות ותיקות וצעירות מענף האוטו-טק ומקורות האנרגיה המקדמים לבין שחקנים בין לאומיים ומשקיעים פוטנציאליים. הוועידה, שתתקיים בין התאריכים 8-9.11 בתל אביב בהשתתפות יותר מ-500 אורחים ונואמים, תערך במתכונת היברידית עם נאומים פיזיים לצד נואמים שינאמו ממדינות צד ג'. בצד הממשלתי ינכחו באירוע שרת התחבורה מירב מיכאלי, שרת אנרגיה קארין אלהרר ושרת החדשנות מדע וטכנולוגיה אורית פרקש הכהן. בנוסף יגיעו לאירוע בכירים מתעשיית הרכב העולמית ומענקיות ה-IT וייערכו אירועים לצימוד חברות סטארט-אפ ומשקיעים בין לאומיים.