בזק | בלעדי

התקדמות במגעים בין ההנהלה והעובדים בבזק בינלאומי ובפלאפון

העובדים הסכימו להקל בעיצומים כצעד בונה אמון בין הצדדים • עובדי בזק בינלאומי ופלאפון דורשים להכיר בהם כיחידת מיקוח אחת במו"מ על ההסכם הקיבוצי • עם זאת, הצדדים כבר היו באותה נקודה מספר פעמים בעבר, ולכן מוקדם להסיק מסקנות שהסכסוך לפני סיום

יו''ר ועד עובדי פלאפון ובזק בינלאומי, יחיאל שמן, ומנכ''ל אלפא, רן גוראון / צילום: כדיה לוי, רמי זרנגר
יו''ר ועד עובדי פלאפון ובזק בינלאומי, יחיאל שמן, ומנכ''ל אלפא, רן גוראון / צילום: כדיה לוי, רמי זרנגר

העובדים בחברות אלפא (בזק בינלאומי ופלאפון) מנמיכים את גובה הלהבות בעיצומים נגד ההנהלה, וזאת עקב התפתחות חיובית במשא-ומתן.

לגלובס נודע כי בימים האחרונים מושגת פריצת דרך, ולדברי גורמים המעורבים במגעים, קיימת אופטימיות זהירה, ולכן הוחלט לרכך במעט את עיצומי העובדים כדי להביע רצון טוב ולהמשיך את המומנט החיובי.

יחד עם זאת, אותם גורמים מזהירים כי המשא-ומתן כבר היה באותה נקודה מספר פעמים בעבר, ולמרות שחשבו גם אז שמושגת פריצת דרך, נשברו הכלים, והעיצומים חזרו.

ברקע הדברים נזכיר כי העובדים של פלאפון ובזק בינלאומי דורשים שיכירו בהם כיחידת מיקוח אחת לצורכי המשא-ומתן על ההסכם הקיבוצי, וככל הנראה בנקודה הזו מועלים רעיונות שונים שמפיחים רוח חיובית במגעים.

הצדדים יושבים מדי יום לשיחות בחסות המגשרים. במקביל, העובדים ממשיכים לאתגר את מערכות הבילינג של החברות ולמנוע הוצאת חשבוניות ללקוחות. כמו כן, הם נקטו פעולות רבות נוספות, כמו אי-הוצאת סחורות מהמרלו"ג ואי-שיווק אייפונים חדשים. שתי הפעולות האחרונות הופסקו, אך העובדים ממשיכים בהפגנות מול בתי מנהלים ודירקטורים, כאשר כמעט כל יום הם מפגינים במקום אחר.