משרדי עו"ד | בלעדי

דרמה במשרד יוסי לוי: ראש מחלקת מכרזים וצוותו עוזבים לברנע

אחרי 17 שנים, עו"ד גל שני, שהיה שותף־מנהל, יעבור למשרד ברנע ג'פה לנדה, יחד עם שותפה נוספת וצוותם - זאת בעקבות מחלוקת על שותפות ההון • קודם לכן עזבו את המשרד שורת עורכי דין

עו''ד יוסי לוי / צילום: עינת לברון
עו''ד יוסי לוי / צילום: עינת לברון

עו"ד גל שני שהיה השותף המנהל וראש מחלקת המכרזים והתשתיות במשרד עורכי הדין יוסי לוי עוזב את המשרד אחרי 17 שנים למשרד ברנע ג'פה לנדה. יחד איתו עוזבים עו"ד רונית ניידרמן, שותפה במשרד, וצוותם. משרד לוי שנוסד בשנת 1992 נחשב לאחד המובילים בתחום ה מכרזים והתשתיות. בין לקוחותיו נמנים נתיבי ישראל, רשות שדות התעופה, רכבת ישראל ומשרד הביטחון.

לגלובס נודע כי שני עוזב את המשרד על רקע מחלוקת הקיימת למעלה משנה, בין 4 שותפים בהם שני, לבין המייסד לוי, בנוגע להסכם לשותפות הון במשרד. יתר השותפים הם עורכי הדין אסף שובינסקי, אביאל פלינט ואורי מנדל. הארבעה תבעו את לוי בגין הפרת הסכם שותפות הון, ובשנה האחרונה התנהלה בוררות בפני השופטת בדימוס הילה גרסטל. לאחרונה הוכרעה הבוררות ונקבע בין היתר כי משנת 2017 השותפות נוהלה כשותפות הון בלתי רשומה. יחד עם זאת, גרסטל קבעה כי כיום לא ניתן לאכוף את יחסי השותפות ושני הודיע על עזיבתו כאמור, יחד עם צוותו. הסכסוך הכספי בין השותפים לעו"ד לוי טרם נפתר.

ממשרד יוסי לוי נמסר במענה לפניית גלובס כי "עו"ד שני אינו מכהן כשותף מנהל כבר מעל לשנה וחצי. יתרה מכך, בהליך הבוררות שהסתיים לאחרונה נקבע, כי עו"ד שני אינו שותף עוד במשרד. בראש מחלקת המכרזים והתשתיות במשרד, המלווה כיום את החברות הבכירות ביותר במשק הישראלי, עומדים מייסד המשרד עו"ד יוסי לוי ועו"ד מאיר דהן, היועץ המשפטי לשעבר של מע"צ (נתיבי ישראל) ותחתיהם פועלים עורכי דין מנוסים ביותר בתחומים האמורים".

למרות האמור, באתר המשרד מוצג עדיין עו"ד שני כ"שותף מנהל", ואילו עו"ד מאיר דהן לא מופיע כלל.

במשרד יוסי לוי הוסיפו כי "כל טענה כאילו עו"ד שני הביא לעזיבת מחלקת המכרזים והתשתיות במשרד היא מגוחכת ומטעה. משרד עו"ד יוסי לוי מטפל לאורך 30 השנים האחרונות, בתיקים המורכבים והרגישים בישראל בתחום המכרזים והתשתיות, כך היה וכך גם יוסיף להיות. משרד יוסי לוי ושות" מאחל לעו"ד שני ולמשרד ברנע ג'פה הצלחה בדרכם".

שורת עזיבות מ-2017

ביולי השנה פרסמנו כי עו"ד אורי מנדל, שניהל את המחלקה למימון פרויקטים, עזב את המשרד אחרי 13 שנה, ועבר לארדינסט-בן נתן-טולידאנו יחד עם שני עורכי דין שכירים, שהיו כפופים לו. מנדל הוא בין השותפים שתבעו את לוי בטענה להפרת הסכם שותפי ההון. לוי הגיש תביעה בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב נגד מנדל השנה. לטענתו, מנדל אינו זכאי לפיצויי פיטורין לאור עזיבתו הפתאומית ללא הודעה מוקדמת וגרם לו לנזק כלכלי. מנדל הגיב בזמנו שאין שחר לדברים. בשנת 2017 פרשו מהמשרד שותפים נוספים בהם עו"ד נועה מידן שעמדה בראש המחלקה למימון פרויקטים וזיו נוימן שהיה מנהל המחלקה המסחרית.

גם עו"ד פיליפ ליפשיץ מהמחלקה המסחרית עוזב את משרד לוי ומצטרף למשרד בלטר גוט אלוני נאמן קינן. הוא צפוי לעבוד תחת עו"ד רון גוטמן, שהיה בכיר במשרד לוי, עד 2018. עזיבתו אינה קשורה לתביעת שותפי ההון.

צירופי עו"ד במשרד לוי

לאור העזיבות, צירף לאחרונה משרד לוי לשורותיו את עו"ד מאיר דהן שהיה היועץ המשפטי של מע"צ, ואת עו"ד מירב אביטל מגן. אביטל מגן שעבדה ברשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, במחלקה הפיסקאלית במשרד המשפטים ובמשרד עורכי דין בקליפורניה.

עו"ד מיקי ברנע, שותף מנהל במשרד ברנע ג'פה לנדה, מסר: "גל שני ואיתו השותפה רונית ניידרמן וצוותם, יתגברו וישלימו את הפעילות של משרדנו בתחום התשתיות. הצטרפותם משקפת את המשך מגמת הצמיחה של משרדנו - המשלבת שילוב בין צמיחה אורגנית לצירוף של כשרונות נבחרים".

ממשרד בלטר גוט אלוני נאמן קינן, נמסר כי "עו"ד ליפשיץ, עורך דין ותיק ובכיר בתחום ודובר מספר שפות, הצטרף למחלקת המיזוגים והרכישות של משרדנו, ואנו משוכנעים שהמשרד יאפשר לו לפרוח ולמצות את יכולותיו".