הסוד של גווינת' פאלטרו להגיינת פה מאוד נקייה

השחקנית ומייסדת Goop גם מספרת למה היא 'גרועה' בתקשורת ואיך כל אחד בבית שלה שותה סוגים שונים של תחליף חלב

גווינת' פאלטרו / צילום: Associated Press, Jordan Strauss/Invision
גווינת' פאלטרו / צילום: Associated Press, Jordan Strauss/Invision

בימי שני, גווינת' פאלטרו מתעוררת בשש וחצי בבוקר והולכת ישר לכיור, שם היא עושה שטיפת שמן: היא מכניסה מנה נאה של שמן קוקוס בניחוח מנטה לפה ומעבירה אותו בין השיניים ועל הלשון במשך עשר דקות, בזמן שהיא עושה דברים אחרים בשגרת הבוקר שלה. למי שלא מכיר, שטיפת שמן היא טכניקה איורוודית שמבטיחה להוציא מהגוף רעלים ולעזור בהלבנת שיניים. "אני מתה על זה", אומרת פאלטרו. "אתה עושה את זה ואז מעביר על הלשון מגרד לשון - וואו! הפה מרגיש ממש רענן בבוקר". אחר כך, היא ובעלה, הסופר, המפיק והבמאי בראד פלצ'וק, עושים 20 דקות של מדיטציה טרנסצנדנטלית לפני הקפה שלה, אימון הכושר והשייק שהיא אוהבת.

הפרויקט האחרון של פאלטרו במותג הלייפסטייל והבריאות שלה Goop הוא הסדרה בנטפליקס "סקס, אהבה וגופ", שעוקבת אחרי זוגות אמיתיים העובדים עם מומחי אינטימיות על נושאים שונים בחיי המין שלהם (בשנה שעברה The Goop Lab, גם בנטפליקס, העניקה מבט מעמיק על עולם הוולנס). במהלך התוכנית, פאלטרו מופיעה על המסך ושואלת את הזוגות על חוויותיהם ומפטפטת עם חברתה, מדריכת האינטימיות מיכאלה בם. בזמן שחלק מהנשים מתפשטות מול מראה כדי לעבוד על נושאים של דימוי גוף, פאלטרו אומרת לבם: "אני מרגישה שהשלב הבא של עבודה בחיי צריך להיות על קבלה אמיתית כי אני דוחפת את עצמי מאוד חזק לא להזדקן ולא להתאכזב מהדרך שבה אני נראית, ואני עדיין מאוכזבת מהדרך שבה אני נראית, את יודעת?".

פאלטרו ומיכאלה בם ב''סקס, אהבה וגופ'' / צילום: Associated Press, Netflix
 פאלטרו ומיכאלה בם ב''סקס, אהבה וגופ'' / צילום: Associated Press, Netflix

פאלטרו זכתה לתהילה באמצע שנות ה־90 בגלל תפקידים ששיחקה בסרטים כמו "שבעה חטאים", "אמה", ו"דלתות מסתובבות". ב־1999, זכתה באוסקר בפרס השחקנית הטובה ביותר על תפקידה כוויולה דה לספס בסרט "שייקספיר מאוהב"; השמלה בצבע ורוד מסטיק שלבשה לקבלת הפרס הייתה רק אחת מהדוגמאות לסגנון האיקוני שטיפחה במשך השנים. בימינו, פאלטרו החליפה את המשחק בניהול גופ, שהחל כניוזלטר ב־2008 וכיום כבר הפך לחברה עם קו ביגוד, מוצרי יופי ותוספי תזונה. היא מדברת עם ה"וול סטריט ג'ורנל" על ציטוט של שייקספיר בעל משמעות אישית בשבילה ואיך פלצ'וק עזר לה לתקשר יותר טוב.

מה את אוכלת בארוחת בוקר כדי להתחיל את השבוע נכון?
"אני לא אדם של ארוחות בוקר, אז אני שותה קפה ועושה ארוחת בוקר להרבה אנשים אחרים, אבל לא לעצמי".

איך את שותה את הקפה?
"אני שותה את הקפה עם שמנת, או אם אני רוצה משהו בריא יותר - כל אחד בבית שותה את הקפה עם תחליף חלב אחר. יש לנו חלב אגוז מקדמיה שאני אוהבת; הבת שלי שותה עם חלב שקדים.

אני חושבת שאני יודעת את התשובה לזה, אבל האם את לוקחת ויטמינים כלשהם?
"בהחלט. הדבר שאני עושה [אחרי שטיפת השמן] זה אימון כושר ואז אני שותה שייק ולוקחת ויטמינים אחרי האימון. זה אפילו לא לגמרי שייק, אני שמה אבקת תה מאצ'ה וקצת זנגביל וכורכום טחונים ולזה אני מסיפה אחת מחבילות הקולגן של המותג שלנו וגם סופר־אבקה של מיקרובים לבטן. ולזה אני מוסיפה חלב שקדים וקרח וזה מה שאני שותה עם הוויטמינים שלי".

איך נראה אימון הכושר בשגרת הבוקר שלך?
"אני מעריצה שרופה של טרייסי אנדרסון. אני חושבת שזה האימון הכי מדהים, זה עבד בשבילי 16 שנה. אני עושה את זה או יוצאת להליכה עם בעלי. אבל לרוב ביום שבו לא אעשה אימוני של טרייסי, אני עושה הליכה ארוכה בצהריים [הערת העורך: פאלטרו היא משקיעה ושותפה בחברה של היזמית אנדרסון]".

כשהסדרה החדשה בנטפליקס מתמקדת בסקס ואינטימיות, לצד ויברטור נקודת הג'י שהשקת לאחרונה, ותוסף DTF לנשים של גופ לעוררות מינית, האם החברה הופכת לאימפריית בריאות מינית?
"אל תכניסי אותנו לקטגוריה! אנחנו גם עוסקים בוולנס באותה מידה. אני חושבת שזה עמוד תווך חשוב בבריאות נשים באופן כללי ולא דנים בזה מספיק, אז אני נרגשת להאיר את זה באור של גופ".

בתוכנית, היה די צפוי לראות עד כמה גברים אולי לא מבינים את גוף האישה. אבל אז את רואה שגם נשים לא מבינות את גופן.
"אני חושבת שלא מלמדים אותנו לחשוב על זה. לא מלמדים אותנו להתכוונן ולשמוע את זה או לומר, 'למה זה לא מרגיש לי נעים?' לפחות בדור שלי, אני חושבת שהיה הרבה מהמחשבה בואי לא נעשה יותר מדי צרות. בואי לא נהרוס את הרגע, בואי לא נפריע לכלום. שזה ההיפך מלומר 'הי, אני לא בטוחה לגבי זה. תן לי לחשוב על זה. בוא נדבר על זה. תן לי לשאול לגבי זה'".

גווינת' פאלטרו ובעלה בראד פלצ'וק בפרימירה של ''סקס, אהבה וגופ'' / צילום: Associated Press, Evan Agostini/Invision
 גווינת' פאלטרו ובעלה בראד פלצ'וק בפרימירה של ''סקס, אהבה וגופ'' / צילום: Associated Press, Evan Agostini/Invision

את גם מדברת בתוכנית על האתגר של קבלה עצמית אמיתית ולהרגיש פחות לחץ להזדקן. האם הצלחת לעבוד על זה מאז שהעבודה על התוכנית הסתיימה?
"אני באמת מנסה. אני עדיין מרגישה הרבה מהזמן שיש לי ביקורת עצמית, אבל אז אני חושבת שההבדל הוא שאני יותר מודעת לזה, במיוחד מאז שהתוכנית הושקה. אני חושבת, אוקיי, זה קול ממש שלילי. בואי ננסה לקבל את מי שאנחנו. אני מנסה להביא גישה מעט יותר אוהבת לסוג המחשבות הזה".

יש בתוכנית דגש על כמה מהנושאים שאנשים מדברים עליהם סביב סקס שנוגעים פשוט לתקשורת טובה. איך את מבטיחה שיש לך תקשורת פתוחה וטובה במערכות היחסים שלך?
"בזה יש לי המון מזל כי אני גרועה בזה. אני לא פייטרית טובה. קו הבסיס שלי הוא שאם אני נכנסת לעמדה מתגוננת, אני לא מתקשרת טוב. ובעלי הוא כמו ג'דיי בזה. הוא לא נותן לי להיסגר או לא לדבר על דברים. הוא באמת יוצר חלל בו אני יכולה להרגיש בנוח לומר משהו. באמת, כל הקרדיט הולך אליו".

איזה עצה אחת שקיבלת תמיד עזרה לך?
"אני חושבת ששייקספיר אמר את הזה הכי טוב כשכתב, 'לעצמי שלכם היו נאמנים'. אני חושבת שאם את באמת עוצרת וחושבת על מה זה אומר ומביאה את זה למרכז של אופן הפעולה שלך, אז אני חושבת שזו כנראה העצה הכי טובה שאי פעם שמעתי".