מנכ"ל האוצר על העברת התקציב: "הוספנו למעלה מ-30 מיליארד שקל"

מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב פרסם הערב פוסט בפייסבוק שבו הדגיש את החשיבות של העברת תקציב המדינה, לאחר שמשרדי הממשלה פעלו בשנים האחרונות באמצעות תקציב המשכי • בלינקוב הדגיש גם את חשיבותן של הרפורמות שעברו בחוק ההסדרים למשק

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר / צילום: איל יצהר
רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר / צילום: איל יצהר

מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב, פירסם הערב (ו') בעמוד הפייסבוק שלו את התייחסותו להעברת תקציב המדינה לפנות בוקר. "עצם החשיבות של תקציב מומחשת על ידי העובדה שהמחוקק קבע כי ממשלה שלא מצליחה להעביר תקציב, נופלת", כתב בלינקוב, "צריך תקציב כדי לענות על הצרכים גדלים משנה לשנה של משק וחברה".

אחרי כמעט שנתיים שבהן המדינה התנהלה ללא תקציב מדינה מסודר, בלינקוב שמח להיפטר מהתקציב ההמשכי: "תקציב המשכי לעומתו (של תקציב רגיל - א"ד) נועד למנוע התמוטטות חברתית משקית. הוא עונה על המינימום, בכך שהוא ממשיך את התקציב של השנה שקדמה, ובכל חודש ״משחרר״ 1/12. כלומר, אין גידול לצרכים גדלים ואין אפשרות להתקשר ביותר מ-1/12".

בלינקוב התגאה בתוספות התקציביות שאושרו אחרי לילה ארוך בכנסת: "אז עכשיו יש לנו תקציב. והוספנו לצרכים רבים - ניצולי שואה, נכים, חינוך, רווחה, מניעת אלימות נגד נשים, ביטחון ועוד ועוד. סך הכל תוספת של למעלה מ-30,000,000,000 ש"ח. כן, 30 מליארד ש״ח".

עוד סקר מנכ"ל האוצר את הרפורמות בחוק ההסדרים שאושר בצמוד לתקציב: "יש לנו שמונה תוכניות דגל - הקמת המטרו וניהול ביקושים בתחבורה, חשיפת המשק ליבוא ורפורמה בתקינה, תכנית הרגולציה- רציונליזציה בהחלטות, בנקאות פתוחה, העלאת גיל פרישה לנשים תוך צמצום פערים מגדריים, קידום התחדשות עירונית, אוטונומיה בחינוך ושינוי מודל אג״ח מיועדות".