רה"מ: "בוחנים רכש של התרופה לטיפול בקורונה"

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בפתח ישיבת הממשלה כי הנחה את מערכת הבריאות ללמוד את התרופה החדשה של חברת פייזר נגד קורונה • השרים צפויים לאשר כניסה של 8,500 עובדים לכלל הענפים ועוד 3,600 עובדים לאזור התעשייה עטרות • שר האוצר יביא לאישור את הצעת החוק למיסוי משקיעי נדל"ן

ישיבת ממשלה היום (א'). על הפרק: הגדלת מספר אישורי הכניסה לעובדים מיהודה ושומרון ומינויים / צילום: שירית אביטן כהן
ישיבת ממשלה היום (א'). על הפרק: הגדלת מספר אישורי הכניסה לעובדים מיהודה ושומרון ומינויים / צילום: שירית אביטן כהן

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בישיבת הממשלה הבוקר (א') כי "יתכן שישנה בשורה טובה בדמות תרופה לטיפול בקורונה. כבר בסוף השבוע ביקשתי מהמערכת אצלנו ללמוד לעומק את נושא התרופה החדשה, ולבדוק רכש עבור מדינת ישראל. אם התרופה תאושר לשימוש זה יהיה עוד כלי משמעותי בניהול המגפה, יחד עם חיסונים לכולם ובדיקות נגישות, לכולם, כל הזמן".

הממשלה אישרה במהלך הישיבה את הצעתם של שרי האוצר והכלכלה: מענק לעסקים לסיוע בהוצאות השכירות על סך כ-60 מיליון שקל.

במסגרת תוכנית הסיוע הכלכלית להתמודדות עם השלכות הקורונה, נקבעו מספר מסלולי סיוע לעסקים אשר נפגעו בשל הירידה בהיקף פעילותם. לאחר בחינת הזכאויות וכמתן מענה לעסקים שנפגעו באופן חריף במיוחד במהלך שנת 2020, אושר מענק חד פעמי לעסקים בעד השתתפות בהוצאות השכירות בשנת 2020.

עוד אושר מינויו של השר לשעבר מאיר שטרית לוועדה המייעצת לבחירת היועץ המשפטי הבא לממשלה, שהביא בפני הממשלה שר המשפטים גדעון סער. זאת למרות שחמישה שרים התנגדו ובהם כל שרי מפלגת העבודה וחלק משרי מרצ. השרות תמר זנדברג ומרב מיכאלי טענו כי יש בעיה במינוי של טוהר מידות בהיבט הציבורי.

השרה זנדברג שאלה את סער האם הוא הסתפק בדברים של המועמד ובהודעת היועץ או שבדק את הנושא בצורה אחרת לפני שהביא את המינוי לאישור הממשלה. "יש פרסום עיתונאי על הטרדה מינית ולכן יש בעיה בהיבט הציבורי של טוהר המידות", אמרה השרה זנדברג.

המשנה ליועמ"ש גיל לימון אמר כי אין חומר משפטי אבל ש"ההיבט הציבורי הוא לשיקול דעת הממשלה".

השר סער אמר בדיון: "אני אמון על אמות המידה המשפטיות, שאלתי את המועמד על הפרסומים מעברו, ושוחחתי עם היועמ"ש לממשלה שהעביר לי את ההודעה על גניזה התיק בשנת 2014".

עוד אמר סער כי "השר לשעבר שטרית עשה קריירה עשירה ומפוארת בשירות הציבורי. הוא לא נחשד ולא נאשם בדבר. איני מוצא סיבה לפסול אותו".

סער ציין כי העדיף שר לשעבר ולא יועמ"ש לממשלה לשעבר כי שר משקף את זווית הראיה של הממשלה כ"לקוח" של הייעוץ המשפטי.

בנוסף ציין כי "העדיף אדם עם מרחק של זמן מכהונתו בתפקיד, שטרית כיהן לפני 20 שנה וכן מעדיף אדם עם מידה של קירבה לדעות לגבי תפיסת התפקיד".

בנוסף אישרו השרים את מינוי הרב ישראל מאיר לאו ליו"ר מועצת יד ושם. השר לפיד אמר בדיון "פעם טענו שאני נגד אדם דתי בתפקיד רשמי ב"יד ושם", אז הנה אני מצביע בהערכה גדולה על הרב לאו. אבא שלי שימש בתפקיד הזה בעבר. אם יש לכם זמן לכו תצפו בסדרה שעשו על הרב לאו ועל אבא שלי. בדקו איך שני ניצולי השואה הכי מפורסמים הגיבו שונה לתופת. אחד אמר: 'אין אלוהים', והשני אמר 'אני מקדיש את חיי לאלוהים'.

במהלך הדיון השרה מירב כהן אמרה כי "אני רוצה לעדכן על בשורה משמחת שקיבלנו רגע לפני כניסת השבת. אחרי עבודת מטה של המשרד לשוויון חברתי ומשרד החוץ הוכר גטו בוקרשט כגטו פתוח. המשמעות היא ש-3,000 שורדי ושורדות שואה ו-2,000 יורשים יקבלו סכום חד פעמי של 150-200 אלף שקלי, בנוסף לקצבה חודשית מעתה והלאה. זה מרגש כי חלק מהאנשים שיקבלו את הכסף הזה הם אנשים עניים שממש זקוקים לזה".

שר האוצר יביא בהמשך הישיבה לאישור את הצעת החוק למיסוי משקיעים, כפי שהצהיר בשבוע שעבר במסגרת התוכנית לפתרון משבר הדיור. שר האוצר ליברמן התחייב כי החקיקה בכנסת תתקדם ותסתיים בתוך שבועיים מרגע אישור החוק.

בנוסף, הממשלה צפויה לאשר בישיבה הוספת עובדים פלסטינים מיהודה ושומרון, בין היתר 8,500 עובדים לכלל הענפים ועוד 3,600 עובדים לאזור תעשייה עטרות. אישור נוסף יינתן ל-500 עובדים פלסטינים להייטק שיוכלו לעבוד בישראל.

שר התיירות צפוי לסקור בפני השרים את כניסת התיירים וכן יאושר המתווה להקמת מתחם הבדיקות החיצוני לנתב"ג לבדיקות קורונה, כשרשות שדות התעופה צפויה להשקיע 70 מיליון שקל בנושא. בהקמת המתחם יהיו שותפים משרד הביטחון בביצוע, הרשות ומשרד הבריאות. לסיום על סדר יומה של הממשלה גם אישור מחודש של תוכנית ממשלתית למענים טיפוליים לבני נוער ביו"ש של שר המשפטים שמימונה נעצר.