אלביט: חוזה בהיקף של 88 מיליון דולר בבריטניה

מיזם משותף של אלביט עם חברה בריטית זכה בחוזה להפעלת ארבעה מטוסים נוספים מסוג Texan T-6C עבור תוכנית האימונים של חיל האוויר המלכותי • החוזה יבוצע במהלך תקופה של 12 שנים

טייסים בריטים על רקע מטוסים מסוג Texan T-6C / צילום: UK MOD Crown copyright 2019
טייסים בריטים על רקע מטוסים מסוג Texan T-6C / צילום: UK MOD Crown copyright 2019

חברת אלביט מערכות  הודיעה כי המיזם המשותף בבריטניה יחד עם חברת Kellog Brown and Root, זכה בחוזה בהיקף של כ-88 מיליון דולר ממשרד ההגנה הבריטי עבור הפעלה של ארבעה מטוסים נוספים מסוג Texan T-6C עבור תוכנית האימונים של חיל האוויר המלכותי. החוזה יבוצע במהלך תקופה של 12 שנים. אלביט מערכות וחברת KBR, המחזיקות כל אחת ב- 50% ממניות Affinity, ייהנו מהטבות התוכנית בחלקים שווים.

ארבעת מטוסי ה-Texan T-6C יופעלו בעיקר מבסיס חיל האוויר המלכותי Royal Air Force Valley ("RAF Valley"), שם הם יצטרפו ל-10 מטוסי ה-Texan הנמצאים כבר בשירות. המטוסים משמשים בתוכנית האימונים, ההצטיידות, התפעול ומתן שירותי התחזוקה לטייסי בית הספר לטיסה של חיל האוויר המלכותי. עד כה סיפקו אלביט ו-KBR למעלה מ-20 אלף שעות טיסה עבור תוכנית האימונים של חיל האוויר המלכותי הבריטי.

אלביט מערכות מספקת תפעול, תחזוקה ושירותים לוגיסטיים עבור בתי הספר לטיסה של חיל האוויר הישראלי, חיל האוויר המלכותי הבריטי ולאחרונה זכתה בחוזה על סך כ-1.65 מיליארד דולר להקים ולהפעיל את בית הספר הבינלאומי לטיסה של חיל האוויר היווני. במסגרת תוכניות אלו, החברה מספקת מטוסי אימון לכל חיל אוויר ומתפעלת את כלל מערכי וציי האימונים המורכבים מעשרות רבות של מטוסי אימון.

מרטין פוסייט, מנכ"ל אלביט מערכות אנגליה אמר כי "החוזה הזה מעיד על רמת שביעות הרצון מהשירותים והתמיכה שאנו מספקים בתוכנית ה-UKMFTS. אנו גאים על היותנו שותף אינטגרלי של משרד ההגנה הבריטי באספקת פתרונות אימון לחיל האוויר המלכותי ועל התרומה למוכנות המבצעית והאפקטיביות של הטייסים."