נובה מלהיבה את האנליסטים: "ניהלה היטב את שרשרת האספקה והציגה תוצאות חזקות"

החברה, שהוסיפה כבר יותר מ-13% לשוויה מאז שפרסמה את הדוחות בשבוע שעבר, זוכה להמלצות חמות מבתי ההשקעות • האנליסטים של נידהאם ו-Stifel סיפקו המלצת "קנייה" והעלו את מחיר היעד ל-135-134 דולר למניה

איתן אופנהיים, נשיא ומנכ''ל נובה / צילום: בני גמזו
איתן אופנהיים, נשיא ומנכ''ל נובה / צילום: בני גמזו

הדוחות החיוביים שפרסמה בשבוע שעבר חברת הטכנולוגיה הישראלית נובה הובילו מספר אנליסטים שמסקרים אותה להעלות את מחירי היעד שלהם למניה. נובה, המספקת פתרונות מדידה לבקרת תהליכי הייצור של מוליכים למחצה, עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון השלישי הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח.

הכנסותיה הסתכמו בכ-113 מיליון דולר, צמיחה של 62% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הנקי למניה (Non-GAAP) היה 1.16 דולר. בסך הכול נרשם רווח נקי Non-GAAP של 34.5 מיליון דולר, לעומת 16.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. גם התחזית שפרסמה לרבעון הרביעי הייתה גבוהה מתחזיות האנליסטים, והיא צופה בו הכנסות של 113-123 מיליון דולר ורווח נקי של 94 סנט עד 1.12 דולר למניה.

לאחר פרסום הדוחות עלתה מניית החברה, המנוהלת על-ידי איתן אופנהיים, ב-13% וכעת שווייה של נובה עומד על 3.6 מיליארד דולר, לאחר שהמניה הכפילה את מחירה בשנה האחרונה.

בבנק ההשקעות Stifel העלו לאחר הדוחות את מחיר היעד למניית נובה  ל-134 דולר (לעומת מחיר נוכחי של  126 דולר) , ונותרו עם המלצת "קנייה". האנליסט פטריק הו כתב כי "החברה ניהלה היטב את הסוגיות הקשורות לשרשרת אספקה ועלויות, והציגה תוצאות ותחזיות חזקות". הוא העריך כי נובה עומדת בפני שנת צמיחה גבוהה מהממוצע נוספת - ב-2022.

"מפרספקטיבה של השוק, מגמות הביקוש נשארו חזקות. בטווח הארוך, אנחנו מאמינים שהחברה נמצאת בעמדה טובה לצמיחה בזכות טכנולוגיות חדשות", הוסיף האנליסט. בנידהאם הועלה מחיר היעד למניה ל-135 דולר, גם כן בהמלצת "קנייה". לדברי קווין בולטון מנידהאם, המומנטום החזק של נובה בכל שוקי הליבה יכול להיות מיוחס בין היתר ליכולתה הגדולה לנווט סביב סוגיות שרשרת אספקה.

לפני מספר חודשים, נובה ערכה כנס משקיעים ועדכנה בו כי היעד שלה הוא להגיע לחצי מיליארד דולר הכנסות אורגניות עד שנת 2024. בנידהאם מעריכים שנובה תוכל להקדים להגיע ליעד הזה - ייתכן שאף ב-2022.