חברת ההסעדה שולץ מבקשת לעכב חובות של 98 מיליון שקל לגיבוש הסדר חוב

לשולץ חובות בהיקף של 58 מיליון שקל לצד 40 מיליון שקל הלוואת בעלים • הכנסותיה ירדו בכ-50% עקב מגפת הקורונה, שהובילה לקוחות רבים להשבית את פעילות ההסעדה • שולץ מבקשת להמשיך בפעילותה ובמקביל לפעול לעריכת הסדר חוב ולהבראת החברה

זהבית כהן, מנכ''לית אייפקס, בעלת השליטה בחברת ההסעדה שולץ / צילום: רמי זרנגר
זהבית כהן, מנכ''לית אייפקס, בעלת השליטה בחברת ההסעדה שולץ / צילום: רמי זרנגר

חברת ההסעדה שולץ הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לעיכוב הליכים למשך שלושה חודשים לצורך גיבוש הסדר חוב, זאת בעקבות פגיעה בהכנסותיה שירדו בכ-50% עקב מגפת הקורונה, שהובילה לקוחות רבים להשבית את פעילות ההסעדה או לשנות את מודל ההפעלה. לשולץ יש חוב לנושים העומד על כ-98 מיליון שקל, מהם 58 מיליון שקל חובות ו-40 מיליון הלוואת בעלים.

שולץ מבקשת להמשיך בפעילותה ובמקביל לפעול לעריכת הסדר חוב ולהבראת החברה. בבקשה היא מדגישה כי משימת ייצוב החברה היא מאתגרת ומורכבת, אולם הנהלת החברה מאמינה שקיים סיכוי טוב לכך אם לאחר בחינת התחייבויות החברה והמשך נקיטת פעולות להתייעלות, תוכל החברה להציג בפני הנושים הסדר ראוי לארגון מחדש של החובות כלפיהם.

שולץ, המעסיקה כ-550 עובדים מהם 130 בחל"ת, מפעילה כ-15 מטבחים באתרים עצמאיים ועוד 30 מטבחי קצה אליהם מסופקות ארוחות מוכנות מהמטבח המרכזי של החברה אשר ממוקם בשדה התעופה בן גוריון.

בימים אלה מנכ"ל החברה, משה נזרי, מסיים את תפקידו לבקשתו, ואת מקומו ימלא סמנכ"ל הכספים, יונתן דימור, בליווי של חברת MVP, המתמחה בייעוץ ועסקי ופיננסי לחברות.

קרן AMI של אייפקס רכשה את שולץ בשנת 2015, אז התמודדה החברה עם הסכמים לא רווחיים, בהם הסכם ההסעדה עם עיר הבה"דים שהכביד על החברה, גידול בהוצאות השכר בעקבות מספר עליות שכר המינימום וגידול בהוצאות המזון בעקבות עליות מחיר.

מאז רכישתה ועד ראשית 2020 הצליחה הקרן יחד עם הנהלה חדשה לייצב את החברה. הקרן הזרימה עד היום סכום מצטבר של 41 מיליון שקל בדמות הלוואות בעלים וערבויות לבנקים, ולא משכו דיבידנדים מהקרן.

עם פרוץ מגפת הקורונה נקלעה החבר לסחרור, כאשר לקוחות רבים הקפיאו את פעילות ההסעדה לגמרי. הציפייה כי הפעילות תחזור לסדרה לא התממשה, וחלק ניכר מהלקוחות חזרו למודל עבודה היברידי, מהלך שצמצם את היקף הפעילות משמעותית. לצד זאת, חלה התייקרות בתשומות החברה.

במקביל, החוק שנכנס לתוקף שאומר שכל עובד המסיים את תקופת החל"ת דינו כמפוטר, גרם לגידול חד בהוצאות בגין גמר חשבון לעובדים שהחברה נאלצה לסיים את העסקתם לאחר החל"ת בשל השפעת הקורונה על הביקושים בחדרי האוכל. עלות סיום ההעסקה עד כה עמדה על כ-4 מיליון שקל. עלויות גמר החשבון בגין סיום העסקתם של עוד כ-130 עובדים שמצויים בחופשה ללא תשלום נאמדות בכ-1 מיליון שקל נוספים.

בנוסף להשלכות המגפה התמודדה החברה עם קשיים נוספים, כמו תביעות עבר והוצאות משפטיות גבוהות, שנגזרו מהתנהלות בשנים הקודמות לרכישה, במסגרתן חולטו ערבויות בנקאיות אוטונומיות בסכומים ניכרים.

בחודשים האחרונים פעלו בעלת השליטה והנהלת החברה בניסיונות לאיתור משקיעים לחברה, וכן גובשו הסדרי חוב עם הבנקים שכללו עוד הזרמה מבעלת השליטה, אך גם אלה לא הספיקו לסייע לשולץ לעלות למסלול הבראה. 

שולץ מיוצגת על-ידי עו"ד אמיר ברטוב, שותף במשרד ישראל שמעונוב ושות'.