הראל השלימה השקעה של 140 מיליון שקל ביזמית הנדל"ן הוותיקה אלמוג

כפי שנחשף בגלובס, קבוצת הביטוח ממשיכה לעבות את השקעותיה הישירות בחברות נדל"ן יזמי • ההשקעה באלמוג נעשית לפי שווי חברה של 700 מיליון שקל אחרי הכסף

יקי אמסלם, מנכ''ל קבוצת אלמוג / צילום: איציק שוקל
יקי אמסלם, מנכ''ל קבוצת אלמוג / צילום: איציק שוקל

נוכח מחירי השיא של דירות בישראל והצפי להמשך המגמה, חברות הביטוח המקומיות מגדילות את החשיפה ליזמיות נדל"ן, באמצעות ביצוע השקעה ישירה במניותיהן. כחלק מכך, קבוצת הביטוח והפיננסים הראל חתמה על הסכם השקעה בחברת הנדל"ן הוותיקה אלמוג (כ.ד.א.י), שבמסגרתו תשקיע כ-140 מיליון שקל תמורת הקצאת כ-20% מהונה של אלמוג, מהלך המשקף לאלמוג שווי של כ-700 מיליון שקל "אחרי הכסף". 

אלמוג, בראשות יצחק וליאורה אמסלם, פועלת בשוק הנדל"ן המקומי זה כ-35 שנה, והיא בעלת מלאי של אלפי יחידות דיור בביצוע, בתכנון ובשלבי רישוי שונים ברחבי הארץ. כן היא עוסקת בתחום הדיור המוגן, נדל"ן מניב ועוד.

במסגרת שיתוף הפעולה שלה עם הראל, השתיים יקימו שותפות לפעילות בתחום הדיור להשכרה. זאת, לפי דיווחיהן, כחלק מאסטרטגיית הפעילות "והבנת צורכי שוק הדיור בישראל בשנים הקרובות".

יקי אמסלם, מנכ"ל אלמוג, מסר כי "אנו רואים בחיבור עם הראל הזדמנות בעלת ערך רב להמשך הצמיחה והתפתחות הקבוצה בכלל ובתחום ההתחדשות העירונית בפרט". לגבי פעילות הדיור להשכרה, הוסיף אמסלם כי להערכתו התחום "יהפוך לדומיננטי ביותר בשנים הקרובות בישראל".

"מעניין מבחינת תשואות, נוסף לצפי לעליית ערך הדירות" 

העסקה בין הראל לאלמוג נחשפה בגלובס לפני ארבעה חודשים, אז הסביר איציק טאוויל, סמנכ"ל בכיר בהראל ומנהל אגף הנדל"ן ואגף האשראי בחטיבת ההשקעות, כי בחברת הביטוח שמים דגש על תחום הדיור להשכרה. "כמו בעולם, שוק הנדל"ן להשקעה הולך ומתפתח, וגם בישראל אני צופה שהוא יגדל", אמר. "שוק השכירות כיום בארץ הוא לא ממוסד מספיק, והוא פרוץ, עם רמת שירות נמוכה".

עוד העריך טאוויל, כי נוכח שיעורי הריבית הנמוכים, "התחום הזה הופך להיות קצת יותר מעניין מבחינת תשואות, וזאת נוסף על צפי לעליית ערך הדירות לאורך זמן".

העסקה של הראל ואלמוג מצטרפת ללא מעט השקעות נוספות שביצעו באחרונה חברות הביטוח בתחום הנדל"ן, לאור פריחת השוק מחד, ומאידך ניסיון לאיתור השקעות שיוכלו להניב תשואה עודפת לחוסכים אצל חברות הביטוח ולתיקי הנוסטרו שלהן.

השקעתה של הראל באלמוג נעשית זמן קצר לאחר שהשקיעה 60 מיליון שקל בחברת עץ השקד נדל"ן, לפי שווי חברה של כ-300 מיליון שקל "אחרי הכסף". גם שם עדכנו החברות כי כחלק משיתוף הפעולה ביניהן הן מתכננות להקים תאגיד משותף שיפעל לבניית מקבצי דיור המיועדים להשכרה.

בחודש ינואר השקיעה הראל 40 מיליון שקל בחברת הנדל"ן הבורסאית חנן מור, שמנייתה טיפסה מתחילת השנה בכ-40%, מה שמשקף להחזקתה של הראל, בשיעור של כ-8.5% מההון, שווי של כ-65 מיליון שקל.

חודשים ספורים לפני כן חברה הראל לחברת הנדל"ן הפרטית תדהר, לשיתוף פעולה בתחום הייזום, פיתוח והרחבת תיק הנדל"ן שלהן, כשהכריזו על "שיתוף פעולה אסטרטגי בהיקף של מיליארדי שקלים בשוק הנדל"ן המניב".

 
  

גם הפניקס וכלל בנדל"ן מניב ויזמי

מלבד הראל, בחודש שעבר הודיעה הפניקס על השקעה של כ-100 מיליון שקל תמורת 25% ממניות חברת הנדל"ן הפרטית בנייני העיר הלבנה, העוסקת ביזמות נדל"ן בתל-אביב' לפי שווי חברה של כ-350-400 מיליון שקל אחרי הכסף.

בהפניקס ציינו אז, כי סך ההשקעה בחברה הנמצאת בבעלות היזם איציק בן-שוהם ובניהול גבי קלמן, עשוי להגיע, באמצעות העמדת מימון, ל-420 מיליון שקל. זאת במטרה לתמוך בעסקאות חדשות, בעיקר בפרויקטים המתאפיינים בעירוב שימושים, לדוגמה שילוב של מלון, מתחם מגורים ומרכז מסחרי.

גם כלל ביטוח השקיעה בחודש מאי 50 מיליון שקל בהקצאת מניות פרטית שביצעה לה חברת הנדל"ן היזמי צמח המרמן, ובכך הצטרפה להפניקס והראל, המחזיקות כל אחת בכ-11% מהונה של צמח המרמן.