העלאת מס הרכישה על משקיעי נדל"ן תידחה בשבוע, לפחות

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר במהלך ישיבת סיעת ישראל ביתנו כי עקב היעדרות שני ח"כים מהמליאה, חוק מיסוי משקיעים יגיע לכנסת רק בשבוע הבא • עוד אמר ליברמן כי "השנה תהיה שנת שיא בשיווקים"

שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: יוסי זמיר
שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: יוסי זמיר

חוק מיסוי משקיעים שאמור היה להיות מקודם בכנסת בהליך מזורז השבוע צפוי להידחות לשבוע הבא. בתשובה לשאלת גלובס בנושא בישיבת סיעת ישראל ביתנו, אמר שר האוצר אביגדור ליברמן כי "פספסנו שבוע. לא ידענו שחלק מהח"כים ייעדרו היום. החוק יקודם בשבוע הבא". ליברמן התייחס להיעדרות שני ח"כים מרע"ם היום (ב') שפגעו בתוכניות הקואליציה לקדם את החוק כבר היום בקריאה ראשונה.

במהלך ההכרזה על תוכנית הדיור במסיבת עיתונאים משותפת בסוף חודש אוקטובר הודיעו השרים ובהם השר ליברמן שהחוק יקודם בתוך עשרה ימים. כעת זה נראה שתוכניות הקידום המהירות נתקלות בקשיי המציאות הקואליציוניים והחוק צפוי להידחות. כאשר הוא יגיע לקריאה ראשונה הוא יקודם בתוך שבוע לדברי גורמים המעורים בנושא כדי למנוע טלטלות מיותרות בשוק הדיור.

ליברמן אמר עוד היום כי "עצם העובדה ששלושה שרים עובדים יחד זה משמעותי. השנה תהיה שנת שיא בשיווקים. רואים את התוצאות בשטח. שנת שיא בכל פרמטר אפשרי, מאז שנת 2000 - לא היה מספר כזה של שיווקים. מי שרוצה לראות את העקומה - היא מתחילה מיום הקמת הממשלה ולא לפני. שום דבר לא מוגש על מגש של כסף. נעביר את מס המשקיעים בשבוע הבא".