בורסות עולם | סיקור שוטף

ירידות בנעילה בוול סטריט; ריביאן זינקה ב-29% ביום המסחר הראשון

בורסות אירופה ננעלו בעליות • מדד המחירים לצרכן בארה"ב (CPI) רשם עלייה של 0.9% בחודש שעבר, מעל צפי כלכלנים לעלייה של 0.6% • הנפט רשם ירידה חדה • מאנדיי צנחה ב-21% לאחר שפרסמה דוחות

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל בירידות, לאחר נתוני המאקרו שפורסמו לפני פתיחת המסחר. מדדי המניות המובילים ירדו בסיום ב-0.6% עד 1.7%. 

טסלה  רשמה עלייה של 4.3% בסיום יום תנודתי, פייבר זינקה ב-9.2% ואילו פריגו צנחה ב-11% וסימילארווב ב-13.5% לאחר ששתיהן פרסמו היום דוחות.

גם מאנדיי צנחה ב-21% לאחר הדוחות שפרסמה ומנגד פייבר קפצה ב-9.2%. 

21:15

מתחזקות הירידות בוול סטריט ומדדי המניות המובילים נסוגים ב-0.6% עד 1.5%. 

בגזרת המסחר בסחורות רושם חוזה על נפט מסוג WTI ירידה של כ-3% וחוזה על אונקיית הזהב עולה מנגד בכ-0.9%. 

התשואה על אג"ח ממשלת אמריקאי ל-10 שנים קופצת ל-1.54% בעקבות נתוני האינפלציה שפורסמו היום. האירו צונח בכ-0.8% לרמה של 1.1495 דולרים לאירו.

20:00

מניית יצרנית כלי הרכב החשמליים ריביאן (סימול: RIVN) מזנקת ב-42% ביום המסחר הראשון. פריגו צונחת ב-12%.

18:47

בורסות אירופה ננעלו בעליות. בוול סטריט נמשכת המגמה השלילית והמדדים המובילים נסוגים ב-0.1%-0.6%. 

מניית דורדאש  מזנקת לאחר שעדכנה היום כי היא רוכשת את חברת השליחויות וולט בסכום של 7 מיליארד אירו. וולט תמשיך בפעילותה - לרבות השם, האפליקציה והצוותים במדינות בהן היא עובדת. החברות חתמו על הסכם כשהן פרסמו כי הן "חולקות מטרה משותפת לבניית פלטפורמה טכנולוגית גלובלית לסחר מקומי, המנגישה ללקוחות את המוצרים הטובים ביותר בסביבתם, מעלה את הכנסותיהם של עסקים מקומיים, ומאפשרת פרנסה משמעותית למיליוני שליחים ברחבי העולם".

טסלה עברה לעלייה של כ-4%. עוד בולטות בעליות חדות פייזר , מאסטרקארד וג'וניפר. מנגד, AMD  ולוסיד בולטות בירידות חדות.

17:00

בעקבות נתוני האינפלציה שפורסמו היום בארה"ב מציין גיא בית-אור, הכלכלן הראשי של פסגות: "באופן מאוד ברור הלחצים האינפלציוניים בארה"ב מצטברים ומתרחבים וכבר קשה לומר שאלו תוצאות של פתיחת המשק או שיבוש שרשראות האספקה. בדו"ח זה כמו בדוחות קודמים אנו רואים עדויות לכך שהזינוק בשכר והתחממות שוק הנדל"ן מחלחלים לסביבת המחירים לצרכן שצפויה להמשיך ולהילחץ בחודשים הקרובים. להערכתנו, סביבת האינפלציה הגבוהה תמשיך ללוות אותנו עמוק אל תוך השנה הבאה באופן שיתמוך בהמשך עליית ציפיות האינפלציה, במיוחד בחלקים הקצרים והבינוניים".

על כן, הוא כותב, "אנו ממשיכים להעריך כי קיים סיכוי גבוה שהפד יאיץ את צמצום ההרחבה הכמותית ויעלה ריבית במהלך המחצית הראשונה של 2022, שאם לא כן הוא יסתכן באבדן שליטה על ציפיות האינפלציה הארוכות, מה שעלול להוביל להידוק הקשר בין שכר ואינפלציה באופן שרק יגביר את הלחצים האינפלציוניים בהמשך. במקביל, ההאטה הכלכלית צפויה להמשך ולהתגבר אל תוך החורף, כאשר גם השחיקה בכוח הקנייה ומיצוי הצריכה של מוצרים בני קיימא צפויים להכביד על הצריכה הפרטית , וגם משבר שרשראות האספקה צפוי להכביד על הייצור וההשקעה. לאור הסביבה הסטגפלציונית המתהווה, אנו ממשיכים להעריך כי השילוב הטוב ביותר בשוק האג"ח הוא חשיפה לאג"ח נומינליות ארוכות שיושפעו לטובה מתנודתיות מוגברת בשווקים והחולשה הכלכלית, ביחד עם חשיפה מוגברת לאפיק הצמוד הקצר-בינוני שימשיך להנות מההפתעות האינפלציוניות". 

16:32

יום המסחר בניו יורק נפתח בירידות של עד 1.1% לאחר פרסום נתוני האינפלציה.

טסלה  ממשיכה לאבד גובה וגם מאנדיי וקורנית יורדות לאחר הדוחות שפרסמו. פייבר  מזנקת לאחר הדוחות.

16:10

חברת סימילרווב  דיווחה היום כי ההכנסות הסתכמו ב-35.6 מיליון דולר ברבעון השלישי,  עלייה של 46% בהשוואה לרבעון השלישי של 2020. ההפסד התפעולי לפי GAAP הסתכם ב-16.7 מיליון דולר. בהשוואה ל-4.8 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020. ההפסד התפעולי לפי Non-GAAP הסתכם ב-13.9 מיליון דולר. בהשוואה ל-2.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020. ההפסד למניה לפי GAAP עמד על 23 סנט לעומת הפסד של 40 סנט למניה ברבעון השלישי של 2020. 

15:30

מדד המחירים לצרכן בארה"ב (CPI) רשם ב-12 החודשים האחרונים עלייה של 6.2%, מעל צפי כלכלנים לעלייה של 5.8%-5.9%. מדד המחירים רשם עלייה של 0.9% בחודש שעבר, מעל צפי כלכלנים לעלייה של 0.6% . מדד הליבה עלה ב-0.6% לעומת צפי לעלייה של 0.4%. 

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עמדו בשבוע האחרון על 267 אלף לעומת צפי כלכלנים ל-257 אלף תביעות.

קורנית דיגיטל , המייצרת מערכות דפוס דיגיטלי להדפסה על טקסטיל, רשמה ברבעון השלישי של השנה הכנסות של 86.7 מיליון דולר, בנטרול השפעה חשבונאית בסך 7.9 מיליון דולר בגין כתבי אופציות לאמזון. מדובר על צמיחה של 51% בהשוואה לרבעון המקביל (בנטרול ההשפעה בשני הרבעונים). הרווח הנקי Non-GAAP היה 11.5 מיליון דולר, שהם 24 סנט למניה. התחזית לרבעון הרביעי היא להכנסות של 89-93 מיליון דולר, עם רווח תפעולי Non-GAAP של 13%-15% מההכנסות.

מנכ"ל החברה, רונן סמואל, אמר: "אני גאה מאוד בביצועים הפנומנליים שלנו ברבעון השלישי, עם הכנסות שיא בכל אזורי הפעילות שלנו, רווחיות ותזרימי מזומנים חזקים מאד. אנחנו עדים לשינוי בתעשיית האופנה עם האצה לכיוון של ייצור בר-קיימא ולפי דרישה - רגע מהפכני בדרך שבה כולנו חושבים ופועלים בנוגע לאופנה, החל מהצורך בביטוי עצמי ועד לייצור אחראי. קורנית מובילה את הטרנספורמציה הדיגיטלית שתעשייה האופנה חייבת לבצע, עם מתן פתרונות חדשניים המגשרים על הפערים הקיימים בין הדימיון ליישומים הפיזיים. אנחנו נכנסים לשנת 2022 עם נתונים עסקיים חזקים מאוד וביקוש רחב וגובר לפתרונות המובילים שלנו, המציבים אותנו בצורה איתנה במסלול להפוך לחברה של מיליארד דולר הכנסות ב-2026".

14:40

פריגו  צוללת ב-11% הן בבורסה התל אביבית והן במסחר המוקדם בוול סטריט, לאחר שפרסמה דוחות מאכזבים. החברה הציגה תוצאות נמוכות מתחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות ובשורת הרווח, ובמקביל הציגה תחזית רווח שנתית חלשה. בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, פריגו רשמה רווח נקי מתואם בגובה 61 מיליון דולר, ירידה לעומת 83 מיליון דולר ברבעון המקביל, והרווח הנקי למניה הסתכם ב-45 סנט, בעוד שהאנליסטים ציפו ל-65 סנט. מתחילת השנה הסתכם הרווח הנקי המתואם ב-1.45 דולר למניה.

גם מאנדיי  הישראלית פרסמה תוצאות, והמניה יורדת בכ-3% במסחר המוקדם. הכנסותיה ברבעון השלישי זינקו ב-95% והסתכמו ב-83 מיליון דולר, והחברה רשמה הפסד נטו בסיסי ומדולל למניה (Non-GAAP) של 26 סנט, לעומת הפסד של 81 סנט ברבעון השלישי של 2020. החברה צופה שברבעון הרביעי ההכנסות יעמדו על 87-88 מיליון דולר (גידול של כ-74% בהשוואה לאשתקד), ובשנה כולה היא מעריכה שההכנסות יגיעו לכ-300 מיליון דולר (גידול של 86%).

מנגד, דורדאש ממשיכה לבלוט וקופצת ב-14% לקראת רכישת וולט.

13:15

חברת האוטוטק אינוויז  מאבדת 6% בטרום מסחר לאחר שפרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי, שלפיהן צמחה ב-13.4% והציגה הכנסות של כ-2.1 מיליון דולר, אך במקביל גם ההפסד הנקי שלה גדל והסתכם ב-26.4 מיליון דולר (לעומת 15.7 מיליון דולר ברבעון המקביל). מתחילת 2021 הכנסות אינוויז הגיעו ל-3.8 מיליון דולר, עלייה של 3.6% לעומת התקופה המקבילה ב-2020, וההפסד הנקי גדל ב-143% לכ-120 מיליון דולר. התזרים מפעילות ברבעון השלישי היה שלילי בגובה 26.3 מיליון דולר ובסיום הרבעון היו לחברה בקופה כ-325 מיליון דולר.

עומר כילף, מנכ"ל ומייסד אינוויז, אמר כי לחברה יש מעמד ייחודי לקראת זכייה בחוזי תכנון חדשים, לאור הניסיון העשיר שלה בתחום הרכב, היכולות הצומחות ופורטפוליו המוצרים.

גם מאנדיי  מאבדת גובה במסחר המוקדם ויורדת בכ-5%. דורדאש , שדיווחה אמש על רכישת וולט הפינית, קופצת ב-17%.

11:20

שינוי כיוון בבורסות אירופה, שנסחרות כעת במגמה מעורבת. מדדי דאקס וקאק יורדים ב-0.1%, פוטסי עולה ב-0.3%. גם בגזרת החוזים העתידיים המגמה שוב שלילית, ונרשמות ירידות של 0.2% בחוזים של שלושת המדדים הגדולים.

תאגיד אלסטום  הצרפתי, שעוסק בין השאר בתחומי התחבורה והמסילות, מזנק בקרוב ל-10% במחזור המסחר הגבוה ביותר במדד קאק, לאחר שהרשות הלאומית למנהרות של מצרים (NAT) חתמה עמו על חוזה בהיקף של 876 מיליון אירו לאספקת 55 רכבות חשמליות בעלות תשעה קרונות, וכן חוזה תחזוקה לשמונה שנים לשדרוג קו 1 של קהיר באורך 44.3 ק"מ. לכל רכבת כזו קיבולת של יותר מ-2,500 נוסעים. 

10:15

המסחר באירופה נפתח בעליות שערים, כאשר פוטסי הלונדוני עולה ב-0.2% ודאקס וקאק מתחזקים בכ-0.1%. בחוזים העתידיים נרשם שינוי מגמה וכעת החוזים נסחרים ביציבות, כאשר החוזה על נאסד"ק אף רושם עלייה קלה.

בפרנקפורט בולטת חברת האופנה והספורט אדידס  שמאבדת כ-4%, דויטשה בנק  עולה ב-1%. בלונדון ענקית האנרגיה BP  מתחזקת לאור העלייה במחירי הנפט, וגם הבנקים ובתי ההשקעות מתחזקים.

בסין ננעל המסחר בירידות שערים, כאשר בורסות שנזן ושנחאי ירדו ב-0.4%. מדד האנג סנג בהונג קונג, מנגד, מחק את הירידה שרשם בתחילת היום וננעל בעלייה של 0.6%, בין השאר לאור עליות חדות של קאנטרי גארדן, צ'יינה אוברסיס, צ'יינה ריסורס לנד וטנסנט.

פייבר  הישראלית פרסמה תוצאות לרבעון השלישי פייבר עקפה את תחזיות האנליסטים גם בהכנסות וגם בשורה התחתונה, בה אנליסטים ציפו ממנה להפסד נקי קטן אך היא דווקא הציגה רווח (Non-GAAP). ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב-74.3 מיליון דולר, צמיחה של 42% ביחס לרבעון המקביל ובהשוואה לתחזיות האנליסטים ל-71.1 מיליון דולר ולתחזית החברה שהייתה ל-68-72 מיליון דולר.

8:10

המסחר בבורסות האסייתיות מתקיים הבוקר במגמה שלילית. מדד ניקיי איבד קרוב ל-0.7%, בורסות שנחאי ושנזן יורדות ב-1%. מדד האנג סנג בהונג קונג יורד ב-1.1%.

בטוקיו בלטה מניית יצרנית הרכב ניסאן שזינקה ב-7% במחזור המסחר הכי גבוה במדד ניקיי, בעוד שתאגיד סופטבנק איבד 3.6%. בהונג קונג יצרנית הרכב החשמלי ג'ילי מאבדת 3.6%, שיאומי ופטרוצ'יינה יורדות כ-1%.

גם בשוק הקריפטו המגמה שלילית, והביטקוין יורד בקרוב ל-3% לרמה של 66.4 אלף דולר. האת'ר גם נחלש קלות ונסחר תמורת 4,708 דולר.

בשוק הסחורות העליות מתונות הבוקר, לאחר שאמש הגיע הנפט לשיא של שבועיים כאשר חוזה נפט מסוג WTI למסירה בדצמבר עלה ב-2.7% ונפט מסוג ברנט למסירה בינואר עלה ב-1.6%. הבוקר הם נסחרים תמורת 84.3 דולר ו-85.2 דולר לחבית בהתאמה.

שלשום נשבר רצף העליות שרשמו המדדים המרכזיים בניו יורק, ואתמול המגמה השלילית המשיכה. מדד נאסד"ק ירד ב-0.6%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 איבדו כ-0.3%. גם הבוקר המסכים אדומים בזירת המסחר על החוזים העתידיים של וול סטריט, שמאותתים על ירידה של כ-0.3% בשלושת המדדים הגדולים. היום יתפרסמו נתוני האינפלציה בארה"ב וכן נתוני תביעות האבטלה הראשוניות בשבוע שעבר.

היום צפויים להתפרסם דוחות פייבר , איירון סורס , סלברייט , קורנית , פיוניר , מאנדיי  (שזינקה אתמול ב-16% ללא דיווח ברקע), ווקמי , אינוויז  וסימילרווב . פרט לישראליות, יתפרסו תוצאות וולט דיסני, מארקס אנד ספנסר ועוד.