פרשת לורי שם טוב: תמלילי ברק לייזר נחשפים במלואם

בתחקיר "כאן 11" נטען כי היועץ המשפטי להנהלת בתי המשפט ברק לייזר העביר מסמכים חסויים ללורי שם טוב, שהואשמה בטרור רשתי נגד קרבנות רבים • אך בתחקיר לא התייחסו לכך שלייזר מכחיש באופן עקבי היכרות עם שם טוב

עו''ד ברק לייזר. מכחיש שטען שנסחט על ידי לורי שם-טוב והעביר לה חומר כלשהו / צילום: תומר אפלבאום - הארץ
עו''ד ברק לייזר. מכחיש שטען שנסחט על ידי לורי שם-טוב והעביר לה חומר כלשהו / צילום: תומר אפלבאום - הארץ

לפני כשבועיים פורסם התחקיר "מעל החוק" של אבי עמית בתוכנית התחקירים "זמן אמת" ב"כאן 11". במסגרת התחקיר נטען כי היועץ המשפטי להנהלת בתי המשפט ברק לייזר העביר מסמכים חסויים מתוך "נט המשפט" לבלוגרית בשם לורי שם טוב, שהואשמה בסופו של יום בטרור רשתי נגד קרבנות רבים מספור.

על פי הנטען בתחקיר, לייזר העביר לשם טוב את החומרים על מנת שתכפיש מתלוננות שונות בעבירות מין שנדונו בהליכים חסויים בבתי המשפט, כחלק מחיסול חשבונות ועסקה בין שם טוב ללייזר, לפיו היא תימנע מפרסום דברים שליליים אודות הגורמים בהם חפץ לייזר תמורת קבלת החומרים החסויים מנט המשפט.

לאחר פרסום התחקיר, נכתבה בגלובס על ידי כותב שורות אלה ביקורת רבה על התחקיר. נקודה אחת בטור נותרה פתוחה, וכעת אני פורע את השטר.

לקראת סוף התחקיר מובא קטע קטן מתוך תמליל חקירת שם טוב. חוקר: "למה ברק לייזר אומר שהוא נסחט?". שם טוב: "לא סחטתי אותו, תביא אותו לעימות... כל מה שהייתי צריכה לקבל, חומרים חסויים או לא חסויים, קיבלתי הכול. הם בחרו לשלוח. אתה יכול לראות במיילים. אתם תפסתם את המחשב שלי. כל מה שקיבלתי, קיבלתי כדין".

לאחר פרסום התחקיר, פניתי ללייזר בעניין זה. הוא הכחיש שטען שנסחט על-ידה והעביר לה חומר כלשהו. לדבריו, מעולם לא היה לו שום קשר איתה והוא לא מכיר אותה אישית בכלל. כאשר ביקשתי את הסכמתו לכך שנבקש מהמשטרה את תמליל חקירתו, הוא והנהלת בתי המשפט השיבו כי אין להם התנגדות שתמליל חקירתו יועבר לעיוננו.

לא נמצא קשר בין לייזר ושם טוב

תודות לעו"ד אוריין אשכולי, המייצגת את גלובס, אכן קיבלנו את תמלילי שתי חקירותיו של לייזר במשטרה. נקדים אחרית לראשית, לייזר צודק באופן חד משמעי. לייזר נשאל שוב ושוב האם העביר חומרים לשם טוב, הוא הכחיש נחרצות. לייזר נשאל שוב ושוב האם נסחט על ידה. הוא הכחיש נחרצות. לטענתו, מעולם לא היה לו כל קשר איתה והוא בכלל לא מכיר אותה. בדיקת המכשירים הסלולריים של לייזר ושם טוב, כמו גם חשבונות המייל של לייזר ושם טוב לא העלו כל קשר בין השניים. יש לציין כי קטעים מתוך חקירת לייזר פורסמו לראשונה על ידי נטעאל בנדל ב"הארץ" לפני כשבועיים.

כעת מובאים כאן במלואם תמלילי חקירותיו של לייזר. גלובס השחיר נקודתית היכן שהיה הכרח, כאשר אוזכרו שמות קטינים, שמות שנאסרו בפרסום או פרטים אישיים המוגנים על פי חוק הגנת הפרטיות. מעבר לכך, התמלילים מובאים כאן מילה במילה כקובץ PDF.

חוקר: "מה הקשר בינך לבין לורי שם טוב?".

תשובה: "שום קשר".

חוקר: "האם שוחחת אי פעם עם לורי שם טוב?".

תשובה: "לא".

....

חוקר: "האם יש לך את מס' הטלפון של לורי שם טוב?".

תשובה: "לא".

חוקר: "האם היה לך אותו?".

תשובה: "לא".

...

חוקר: "אני אומר לך שכשהם אומרים ב.ל - הכוונה לברק לייזר. מה יש לך לומר על כך".

תשובה: "נשמע לי מופרך. לא דיברתי עם האנשים האלה מעולם...".

חוקר: "האם פנית באופן ישיר או עקיף ללורי שם טוב על מנת שתסיר כתבות אודות פרסונה מסוימת ממערכת המשפט?".

תשובה: "לא".

....

חוקר: "איך אתה מסביר את זה שמדברים על ב.ל, בחקירות אומרים שב.ל זה ברק לייזר ומדברים על העברת חומרים?".

תשובה: "לא מכיר את האנשים האלה. מעולם לא העברתי חומרים. אני מוכן לפוליגרף. אני לא יודע להסביר את זה. ההיכרות היחידה זה שבהנהלת בתי המשפט הגשנו תלונות נגדם".

...

חוקר: "האם היית קורבן לעבירה פלילית שלא דיווחת עליה?".

תשובה: "לא".

חוקר: "האם אויימת בעבר או כעת מצד לורי שם טוב או מישהו מחבורתה?".

תשובה: "לא".

חוקר: "האם הרגשת מאוים מהם בצורה כלשהי?".

תשובה: "לא".

....

חוקר: "האם לורי שם טוב סחטה אותך?".

תשובה: "לא".

...

כאמור, ההכחשה של ברק לייזר הייתה נחרצת. הציטוט מתוך חקירתה של שם טוב, בה הציג לה החוקר מצג כאילו לייזר הודה שנסחט על ידה היה תרגיל חקירה פסול ומצג שווא שלא נאמן למקור. יש לציין כי בניגוד לנטען בתחקיר ובניגוד להקלטת שיחה בין שם טוב לצביקה זר (הנאשם השני בפרשה) שעל בסיסה נפתחה החקירה, זר ושם טוב הכחישו בחקירות שלהם את הקשר הפסול עם ברק לייזר.

עו''ד עדי כרמלי / צילום: מוטי קמחי
 עו''ד עדי כרמלי / צילום: מוטי קמחי

עו''ד עדי כרמלי המייצג את ברק לייזר מסר בתגובה כי "דעתנו ותגובתנו נאמרה ונכתבה לא אחת בעניין מרשי. הכוח שמחזיק גוף עיתונאי טומן בחובו גם אחריות רבה. אחריות עיתונאית, ציבורית ובענייננו כפי הנראה גם נזיקית. 'התחקיר' בעניינו של מרשי לקה במחדלים קשים שעניינם סתירות קשות מול האמת העובדתית אף כפי שעולה מחומרי החקירה. הבאת העובדות כהוויתן אולי הייתה פוגמת באחוזי הצפייה של התוכנית אך תורמת רבות לאמינות המוצג בה".