השכנה החדשה של טסלה בלונדון

חברת קנבוטק, שמפתחת מוצרי רפואה מונעת מבוססי קנאביס רפואי, פתחה את חנות הקונספט הפיזית הראשונה שלה בקניון ווסטפילד שבלונדון, תחת המותג MyBeing • וגם: הפרס שקיבלה קבוצת "שכולו טוב" מהאיגוד האירופי של ספקי שירותים לאנשים עם מוגבלות • אירועים ומינויים

חנות הקונספט בלונדון של MyBeing / צילום: אמבר רוזסמית'
חנות הקונספט בלונדון של MyBeing / צילום: אמבר רוזסמית'

חברת קנבוטק, שמפתחת מוצרי רפואה מונעת מבוססי קנאביס רפואי ותמציות מפטריות מרפא, פתחה את חנות הקונספט הפיזית הראשונה שלה בקניון ווסטפילד שבלונדון, תחת המותג MyBeing. בפתיחת החנות, המשתרעת על פני כ-100 מ"ר וממוקמת בסמוך לחנות של סטלה, הושקעו כ-3 מיליון שקל.

קנבוטק מציעה ללקוחות החנות חווית קנייה ייחודית באמצעות שימוש במכשירי טאבלט ובאפליקציה שפיתחה, MyBeing. האפליקציה סורקת את פני המטופל בצילום סלפי, ומספקת לו מדדים רפואיים כמו לחץ דם, דופק ורמות סטרס (לחץ). לאחר הצילום ניתנת למטופל המלצה מותאמת אישית המבוססת על ניתוח צילום הוידאו, לצד שאלונים משלימים ואיסוף נתונים מהסנסורים בטלפון שלו, כמו כמות צעדים ביום ושעות שינה.

בחנות תהיה גם עמדה אינטראקטיבית, שתספק ללקוחות מידע על צמח הקנאביס והפטריות שמהן מיוצרים המוצרים הנמכרים בחנות.

פרס חדשנות שיקומית ל"שכולו טוב"

האיגוד האירופי של ספקי שירותים לאנשים עם מוגבלות בחר בקבוצת "שכולו טוב" כאחת מ-25 הארגונים המובילים בעולם בחדשנות שיקומית. באיגוד חברים יותר מ-10,000 ארגונים ברחבי אירופה.

הקבוצה, המפעילה מסגרות שיקום והכשרה לאנשים עם מוגבלויות, מציעה מודל ייחודי לשילובם בשוק התעסוקה. במרכז המודל נמצאים עסקים חברתיים בלב הקהילה - חנויות ספרי יד שנייה, בתי קפה, חנויות בגדי יד שנייה, שירותי הולכת כלבים, דוכני מכירה של מתנות, מפעל שוקולד, קונדיטוריה ועוד.

כל יחידה כזו מהווה מרכז שיקום והכשרה, המשלב 5 עקרונות המקדמים הזדמנויות תעסוקתיות: אפס הדרה - כל אחד יכול להשתלב בשוק העבודה; בחירה - אין סדר מוכתב מראש, אין היררכיה, ואין "שלבים"; מגוון - מנעד פעילויות רחב שמתקיים במקביל, במטרה לתת לאדם אפשרות בחירה; צוות - בכל יחידה יש נציגות לכלל תחומי הידע - עסקי, מקצועי-שיקומי ותעסוקה נתמכת - וכולם פועלים בשותפות עם מקבלי השירות; תחושת השתייכות לקהילה או לרעיון גדול יותר.

לאחר ההכשרה עוברים העובדים החדשים לעבוד בחברות וארגונים שפועלים בשיתוף עם "שכולו טוב". בין אלה נמנים קסטרו הודיס, גולן טלקום, מקדונלדס, ארומה, הום סנטר, שטראוס, איביי, הטכניון ומוזיאון ישראל.

אוניברסיטת חיפה פותחת מרכז ללימודי פולין

על רקע המשבר ביחסי ישראל-פולין, אוניברסיטת חיפה מקימה מרכז בינתחומי ללימודי פולין (IUPS). המרכז, שיעסוק בלימוד ובמחקר, יפעל בשיתוף פעולה עם המכון הפולני ת"א, במטרה להרחיב את הידע בארץ אודות המדינה ובמטרה להרחיב את היחסים ואת השיח בין התרבות הפולנית ליהודית. בראש המרכז יעמוד פרופ' מרקוס זילבר.

פרופ' מרקוס זילבר / צילום: יח''צ
 פרופ' מרקוס זילבר / צילום: יח''צ

המרכז יציע מגוון קורסים אקדמיים הנוגעים לפולין העכשווית וההיסטורית, יוביל פרויקטים מחקריים ישראלים-פולנים ויפעיל תוכניות ללימודי תואר שני, דוקטורט ופוסט-דוקטורט, סדנאות וכנסים שנתיים הפתוחים לקהל הרחב.

"ברחבי פולין פועלות אוניברסיטאות המלמדות עברית, יהדות, מקרא ועוד. לצד זה קיימים מרכזים ללימודי עומק של פולין באוניברסיטאות נחשבות בעולם, כגון קיימברידג' או קולומביה, ואילו בישראל, דווקא לנוכח הקשר ההדוק בין שתי התרבויות, לא קיים מרכז ידע כזה", אומר זילבר. "מטרתנו היא כי IUPS ישלים את החלק החסר הזה, וכי הידע הישראלי אודותיה לא יתרכז רק סביב מסעות שורשים והכרת העבר היהודי הכואב שלה".

מצנח הזהב

נירה יעקובוב, 43, מונתה למשנה למנכ"ל 7-Eleven בישראל, ותוביל את מהלך הכניסה של המותג לישראל.

משה בר-דוד מונה למנהל מרחב דן בקופת חולים מאוחדת.

לימור שוורץ מונתה לסמנכ"לית הכספים בחברת החד קרן הישראלית אקווה סקיוריטי, המפתחת פתרונות אבטחת מידע לסביבות ענן.

לימור שוורץ / צילום: פזית עוז
 לימור שוורץ / צילום: פזית עוז

חיה שרמן מונתה למנהלת נכסים מניבים ושטחי המסחר של רשת מלונות פתאל בישראל. גיא אסראף מסטי מונה למנהל מחלקת הביטחון של הרשת.

שלושה מינויים בסטארט-אפ TailorMed, המסייע לארגוני בריאות וחולים להסיר חסמים פיננסיים לטיפול: נעמה גבע תכהן כמנהלת הכספים, וינס קינג יכהן כסמנכ"ל תפעול ראשי, ונועה ענבר-הרשקוביץ תשמש כסמנכ"לית משאבי אנוש.

נועה ענבר הרשקוביץ, ויניס קינג ונעמה גבע / צילום: פרטי, ניקול דה קאסטרו
 נועה ענבר הרשקוביץ, ויניס קינג ונעמה גבע / צילום: פרטי, ניקול דה קאסטרו

אייל זיו מונה לסמנכ"ל הכספים של "גולדמן השקעות" ו"המאור הגדול". בתפקידו האחרון שימש כסמנכ"ל הכספים של "אלטשולר שחם פרופרטיז".

זיו לשם מונה לסמנכ"ל השיווק של חברת הספורט-טק WSC-Sports, שפיתחה פלטפורמה ליצירת תוכן וידאו בתחום הספורט.

עו"ד פיליפ ליפשיץ הצטרף למחלקה התאגידית הבינלאומית של פירמת עורכי הדין בלטר גוט אלוני ושות'.

ימית כהן מונתה לאדריכלית העיר רמת השרון, וד"ר גילי שפר-שפיר מונתה לוטרינרית העירונית.

נעמה עלי, 27, מהכפר עראבה, מונתה למנכ"לית התאחדות הקיקבוקס בישראל, ענף הפועל תחת התאחדות "אילת". בארבע השנים האחרונות עבדה עלי במחלקת הספורט בעראבה, והיא נמצאת בשלבי סיום של התואר השני בחינוך גופני. "אני נרגשת להיות אישה צעירה וערבייה בתפקיד שבדרך כלל מאויש על ידי גבר", אומרת עלי. "אני גאה לייצג את החברה הערבית במדינה ולקדם את ענף הקיקבוקס, ובעיקר להיות השראה לנשים ונערות בספורט".

נעמה עלי / צילום: תמונה פרטית
 נעמה עלי / צילום: תמונה פרטית

חדשות טובות

חברת דודא (DUDA), המפעילה שירות לעיצוב אתרים לסוכנויות דיגיטל ופלטפורמות SaaS, הקימה קבוצת ריצה שתשתתף במרוץ הלילה של ת"א כחלק מתרומה לעמותת סאנרייז, שמפעילה קייטנות לילדים חולי סרטן. היקף התרומה עומד על 9,000 שקל (500 שקל לכל אחד מ-18 הרצים), ובנוסף, על כל עובד שיתרום עד 700 שקל - דודא תכפיל את התרומה.