האם מנכ"ל האוצר יעץ לנת"ע למרות הסדר ניגוד עניינים?

במשרד האוצר מכחישים שבלינקוב היה מעורב במינוי יועץ למנכ"ל נת"ע וטוענים כי "לא היה ולא נברא" • בנת"ע הכחישו אבל לאחר מכן נזכרו: ההתייעצות התקיימה לפני סיום תפקידו

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר / צילום: איל יצהר
רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר / צילום: איל יצהר

מינויו של רם בלינקוב לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר ביוני האחרון, השאיר את חברת נת"ע ללא יו"ר וללא דירקטוריון מתפקד. נכון להיום נותרו בחברה ארבעה דירקטורים בלבד - פחות מהקוורום (מינימום החברים הנדרש לצורך פעילות תקינה). כך למעשה פועלת החברה, האחראית להקמת מערכות הסעת ההמונים בגוש דן בהיקף של עשרות מיליארדי שקלים, ללא פיקוח. חברת נת"ע מבצעת בשנים האחרונות את קווי הרכבת הקלה בתל אביב, ואחראית על תכנון קווי המטרו העתידיים, אותם היא שואפת גם לבצע.

בהסכם ניגוד העניינים של בלינקוב, הוא התחייב שלא לעסוק בעניינים הקשורים לנת"ע למשך חצי שנה מסיום עבודתו בחברה. אלא שדברים שאמר מנכ"ל נת"ע חיים גליק בישיבת דירקטוריון שהתקיימה לפני כחודש וחצי מעלים חשש להפרת ההסכם. גליק דיווח לדירקטורים שהוא שכר יועץ חיצוני בהתייעצות עם בלינקוב. "אני לקחתי יועץ אישי, שלמה ברימן. התייעצתי עם רם (בלינקוב ג"ל). הוא חשב שזה צעד נכון", נכתב בפרוטוקול. ברימן כיהן עד לאחרונה כמנכ"ל חברת נמלי ישראל, שבלינקוב שימש כיו"ר שלה לפני נת"ע.

ממשרד האוצר נמסר לגבי המעורבות של בלינקוב במינוי ברימן, כי "לא היה ולא נברא".

מנת"ע נמסר: "מר ברימן שימש כמנכ"ל חנ"י במשך שנים ארוכות, בהן צבר נסיון רב ומשמעותי בתחום התשתיות, מכרזי ענק והפעלת קבוצות בין לאומיות במגה פרויקטים. לאור האמור לעיל, אישרה ועדת המכרזים בנת"ע את פניית מנכ"ל החברה, מר חיים גליק, לשכור את שרותיו של ברימן כיועץ על בסיס שעתי, וזאת ערב ההכרזה על הזוכים במכרזי ה-PPP להקמת הקווים הסגול והירוק. להחלטה זו אין כל קשר למנכ"ל משרד האוצר מר בלינקוב, הנמנע ממעורבות בנעשה בנת"ע, וזאת בהתאם להסדר ניגוד העניינים המחייב".

לאחר מתן התגובה, בוצעה בנת"ע בדיקה נוספת ממנה עלה לדבריהם שההתייעצות לגבי ברימן נעשתה שלושה ימים לפני מועד סיומו הרשמי של בלינקוב את תפקידו בחברה.