אאוטבריין צמחה ברבעון השלישי ב-34%; הוצאות חד-פעמיות בגין ההנפקה העבירו אותה להפסד

ברבעון הרביעי החברה מצפה להכנסות נטו של 74.5-76.5 מיליון דולר עם EBITDA מתואם בגובה 22.5-23.5 מיליון דולר

ירון גלאי ודיוויד קוסטמן / צילום: נועם גלאי
ירון גלאי ודיוויד קוסטמן / צילום: נועם גלאי

הכנסותיה של חברת המלצות התוכן אאוטבריין צמחו ברבעון השלישי בשיעור של 34% והכנסותיה נטו (רווח גולמי Ex-TAC, בנטרול רכישת עלויות טראפיק) צמחו ב-40%.

אאוטברייןרשמה ברבעון הכנסות בסך 251 מיליון דולר, כאשר מתחילת השנה ההכנסות הגיעו ל-726 מיליון דולר, צמיחה של 39%. ההכנסות נטו ברבעון היו 68.1 מיליון דולר ומתחילת השנה הן הצטברו לכ-195 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ברמה הרבעונית אאוטבריין עברה מרווח נקי להפסד של 53.9 מיליון דולר, בעקבות עלויות חד-פעמיות של 42 מיליון דולר הקשורות להנפקה שבוצעה לאחרונה, ועלויות בסך 16.5 מיליון דולר על תגמול הוני נוסף לעובדים, שהוכר כתוצאה מההנפקה. ההפסד הנקי מתחילת השנה הגיע ל-28 מיליון דולר, לעומת הפסד של 9.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2020.

ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הגיע ברבעון ל-19.9 מיליון דולר ומתחילת השנה הוא זינק ל-65 מיליון דולר, לעומת 20.1 מיליון דולר ב-2020.

ברבעון הרביעי החברה מצפה להכנסות נטו של 74.5-76.5 מיליון דולר עם EBITDA מתואם בגובה 22.5-23.5 מיליון דולר, ובשנה כולה ההכנסות נטו יסתכמו ב-269.9-271.9 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 87.5-88.5 מיליון דולר.

אאוטבריין גייסה בהנפקה 160 מיליון דולר, ועוד קודם לכן גייסה מקרן באופוסט 200 מיליון דולר באג"ח להמרה. בסיום הרבעון השלישי יתרות המזומנים שלה היו כ-482 מיליון דולר. הנפקת החברה בוצעה בשווי 1.1 מיליארד דולר וכיום שווי החברה הוא 925 מיליון דולר.

דיוויד קוסטמן, מנכ"ל משותף של אאוטבריין, אמר: "אנחנו שמחים להשלים את הרבעון המלא הראשון כחברה ציבורית כשאנו מכים את התחזיות ומציגים ביצועי שיא ורווחיות חזקה. הצמיחה המשמעותית משקפת את ההובלה המתמשכת של הפלטפורמה והטכנולוגיה שלנו בענף, ותנאים בריאים בשוק".

המנכ"ל המשותף ירון גלאי הוסיף: "אנחנו בונים מוצרים שמייצרים ערך משמעותי לשותפי המדיה שלנו ולמפרסמים, כפי שמשתקף בתוצאות השיא שלנו. בו בזמן, אנו ממשיכים להרחיב השקעות ארוכות טווח ב-Data Science, חדשנות ואיכות, המכינות אותנו היטב לקראת העתיד. ההתמקדות שלנו בעסקי הליבה משתלמת בהתרחבות שותפויות המדיה שלנו ובחידוש הסכמים עם שותפי מפתח".