קומפיוג'ן: צמצמה את ההפסד ועמדה בתחזיות, אך תוצאות הניסוי מאכזבות

חברת התרופות הדואלית, שעוסקת בתחום האימונותרפיה לסרטן, רשמה הפסד של 7 סנט למניה - הפסד נמוך משמעותית מהציפיות בשוק • פרסמה תוצאות ראשוניות ממספר ניסויים קליניים

ענת כהן דייג , מנכלית קומפיוג'ן / צילום: רמי זרנגר
ענת כהן דייג , מנכלית קומפיוג'ן / צילום: רמי זרנגר

חברת התרופות הישראלית קומפיוג'ן , בניהולה של ד"ר ענת כהן דייג, פרסמה היום (ו') את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה וכן מספר תוצאות של ניסויים קליניים שערכה. החברה, שמשתמשת ביכולות של ביולוגיה חישובית כדי לפתח תרופות בתחום האימונותרפיה לסרטן, נופלת בכ-14% עם פתיחת המסחר בוול סטריט.

הטיפול המשולב של החברה עם BMS בחולי סרטן נמצא בטוח והראה פעילות מוגברת של המערכת החיסונית, אך הגידול לא התכווץ או נעלם ומחצית מהמטופלים לא הגיבו כלל לטיפול.

הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-6 מיליון דולר שקיבלה בעקבות עמידה באבן דרך של אסטרזניקה, עם תחילת טיפול בחולה הראשון בנוגדן בי-ספציפי כנגד TIGIT שמבוסס על COM902. אנליסטים לא צפו הכנסות לחברה ברבעון זה כך שמדובר בשיפור.

בשורת הרווח (או יותר נכון הפסד) התחזיות היו קודרות ועמדו על הפסד של בין 13 סנט למניה בתחזיות "אופטימיות" להפסד של 38 סנט בתחזיות פסימיות. בפועל, ההפסד הנקי הסתכם בכ-6.2 מיליון דולר, שהם 7 סנט למניה (בסיסי ובדילול מלא). מדובר בצמצום קל בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אז ההפסד הנקי עמד על 7.8 מיליון דולר, או 9 סנט למניה.

הוצאות המחקר והפיתוח הסתכמו ברבעון השלישי ב-8.7 מיליון דולר, בהשוואה להוצאות של 5.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהוצאות המו"פ נובע בעיקר מהתרחבות והתחלה של ניסויים קליניים נוספים במהלך 2021, כמו גם מגידול בפעילות ייצור התרופות.

נכון ל-30 בספטמבר, יתרות המזומנים של קומפיוג'ן הסתכמו ב-102 מיליון דולר, בהשוואה ל-124 מיליון דולר ב-31 בדצמבר 2020. יתרת המזומנים הזו לא כוללת השקעה בהיקף של כ-20 מיליון דולר מחברת בריסטול מיירס סקוויב (BMS) ולא את התשלום בגין אבן דרך בסך של 6 מיליון דולר מאסטרזנקה הצפוי ברבעון הרביעי. לחברה אין חוב.

נצפו בניסוי פעולות אנטי סרטניות

בתוך כך, החברה פרסמה נתונים משלושה ניסויים קליניים שערכה לאחרונה, בהם שילוב משולש של תרופת הדגל של קומפיוג'ן, Com107, בשילוב עם שתי תרופות של BMS.

Com107 היא תרופה שמונעת מהגידול הסרטני לפעול נגד מערכת החיסון ולמנוע ממנה להילחם בו. התרופה Opdivo של BMS והתרופה המפורסמת קייטרודה של מרק האמריקאית, הן דוגמאות לתרופות מקבוצה זו, שנחשבת לאחת מקבוצות התרופות המעניינות לתחום הסרטן.

לפי תוצאות ראשוניות מניסוי שבו נבחנה ה-Com107 בשילוב עם Opdivo ועם תרופה נוספת של בריסטול (BMS-986207, נוגדן אנטי-TIGIT), החסימה המשולשת נסבלת היטב, עם פרופיל בטיחות ורעילות טוב, וללא הגעה למינון הסבילות המקסימלי במהלך הניסוי. בדיקות דם של החולים העידו על הפעלה של מערכת החיסון בעקבות הטיפול, כולל עליה בהפעלה של תאי T ותאי NK, התרבות של תאי T מסוג תאי זיכרון ועלייה ברמה של אינטרפרון גמא. תוצאות אלו תומכות בהפעלה של מערכת החיסון לאחר החסימה המשולשת. 

נראה שהירידות בוול סטריט נובעות מאכזבה מניסוי אחר, שבו שיעור ההצלחה עמד על 50% בלבד. מדובר בניסוי שלב 1 להעלאת מינונים ב-Com902, נוגדן אנטי-TIGIT, שבמסגרתו נצפו תוצאות מעודדות של פעילות אנטי-סרטנית אצל 9 מתוך 18 חולים, עם תגובה מיטבית של מחלה יציבה. הטיפול לא גרם לירידה של תאי דם לבנים מסוג לימפוציטים חיוביים ל-TIGIT, תוצאה שתומכת ברציונל של קומפיוג'ן בבחירת נוגדן מסוג IgG4 בעל פעילות אפקטורית נמוכה. כעת החברה מתחילה בשלב הרחבת קבוצות הטיפול.

דר' ענת כהן-דייג, נשיאה ומנכ"לית קומפיוג'ן, אמרה: "נתוני הבטיחות והסבילות הטובים מניסוי הטיפול המשולש של שלב העלאת המינונים של COM701 בשילוב תוצאות שמראות הפעלה חזקה של מערכת החיסון תומכים בהשערת ציר DNAM שלנו ומהווים אבני דרך חשובות שמאפשרות לנו להמשיך ולקדם את הבחינה של החסימה המשולשת של PVRIG, TIGIT ו-PD-1 בסוגי סרטן נבחרים על פי סמנים ביולוגיים.

"נתונים מהניסוי הקליני בשלב העלאת מינונים של COM902 תומכים בהחלטתנו לבחור נוגדן אנטי-TIGIT בעל פעילות אפקטורית נמוכה עם סימנים מוקדמים מעודדים של פעילות אנטי-סרטנית בחולים קשים בשלב העלאת המינונים, והראו פרופיל בטיחותי טוב, ולא גרמו לירידה של אוכלוסיית התאים של מערכת החיסון שהם קריטיים לפעילות אנטי-סרטנית".