שיתוף הפעולה מתרחב: BMS תשקיע 20 מיליון דולר בקומפיוג'ן

בריסטול מיירס סקוויב תשקיע במניות קומפיוג'ן לפי מחיר של 8.57 דולר למניה, פרמיה של 36% • ההסכם, שמרחיב הסכם קודם, כולל גם ניסוי משותף שבו יבדקו שילוב של תרופות עם תרופת הדגל של קומפיוג'ן לטיפול בסרטן • המניה מזנקת במסחר בת"א

ענת כהן דייג, מנכ''לית קומפיוג'ן / צילום: רמי זרנגר
ענת כהן דייג, מנכ''לית קומפיוג'ן / צילום: רמי זרנגר

חברת קומפיוג'ן הודיעה היום (ה') על הרחבת ההסכם שלה עם ענקית התרופות בריסטול מיירס סקוויב (BMS), אשר גם תשקיע 20 מיליון דולר בחברה. ההשקעה תבוצע במחיר של 8.57 דולר למניה, פרמיה של 36% על מחיר המניה  הבוקר בנאסד"ק לפני ההודעה על העסקה. מניית קומפיוג'ן  נסחרת גם בתל אביב, וכאן היא עולה כעת ב-10%, והחברה נסחרת לפי שווי של 1.87 מיליארד שקל. קומפיוג'ן, בניהולה של ד"ר ענת כהן דייג, משתמשת ביכולות של ביולוגיה חישובית כדי לפתח תרופות בתחום האימונותרפיה לסרטן. 

ההסכם בין שתי החברות נחתם ב-2018, ובמסגרתו השקיעה BMS כ-12 מיליון דולר בקומפיוג'ן, כדי לפתח יחד את התרופה של קומפיוג'ן (Com701) בשילוב עם תרופת ה-Opdivo של BMS. מימון הניסויים נעשה גם הוא כולו על ידי BMS. אם הפעילות המשותפת תצליח, BMS תוכל לרכוש את זכויות השיווק לתרופה, והיא תשלם לקומפיוג'ן תשלומים נוספים ותמלוגים. בעת חתימת ההסכם המקורי בוצעה ההשקעה בפרמיה של 33% על מחיר המניה של החברה באותו הזמן. מאז עלה מחיר מניית קומפיוג'ן פי 2.

ההסכם הנוכחי: יבחנו שילוב תרופות לטיפול בסרטן

Com107 היא תרופה מסוג Immune Checkpoint Inhibitor, כלומר תרופה שמונעת מהגידול הסרטני לפעול נגד מערכת החיסון ולמנוע ממנה להילחם בו. ניתן לומר כי הסרטן יודע לשים "ברקס" למערכת החיסון, ואילו התרופה משחררת אותו. התרופה Opdivo של BMS והתרופה המפורסמת קייטרודה של מרק האמריקאית, הן דוגמאות לתרופות מקבוצה זו, שנחשבת לאחת מקבוצות התרופות המעניינות לתחום הסרטן.

קומפיוג'ן גילתה סוגים חדשים של "ברקסים" כאלה, שלא היו ידועים לפני כן לעולם הרפואה, באמצעות מערכת הביג דאטה שלה, וכעת היא פועלת יחד עם BMS, להראות שגם לאלה יכולה להיות השפעה משמעותית על המחלה. במסגרת הניסויים ש-BMS התחייבה לממן במסגרת ההסכם החדש, היא בוחנת כאמור את Com107 בשילוב עם התרופה שלה Opdivo ושילוב זה נמצא בשלב אחד של הניסויים. היא צפויה לבחון גם בקומבינציה משולשת של Com701 עם Opdivo ועם תרופה נוספת חדשה של BMS, שפועלת גם היא על מערכת החיסון אבל באופן מעט אחר, במסלול בשם TIGI. קומפיוג'ן הראתה בניסויים בבעלי חיים, כי תרופות אלה יכולות להיות משלימות זו לזו ולשפר זו את פעילותה של זו.

Com701 הוא המוצר המוביל של החברה. לקומפיוג'ן הסכם ותיק יותר מ-2013 עם חברת באייר, אשר במסגרתו תרופה של קומפיוג'ן נמצאת בניסוי שלב ראשון שמממנת באייר, ויש לה הסכם נוסף לפיתוח משותף עם חברת אסטרהזנקה, ומוצרים נוספים עצמאיים.