כנס התעסוקה השנתי של גלובס: לאן הולך שוק העבודה?

הכנס עסק בשלוש המגמות הבולטות בשוק התעסוקה: עודף משרות, קרב על כל טאלנט ופער במיומנויות מקצועיות

מי יכשיר את העובדים שהמשק צריך? איך תחרות הגיוסים יוצרת אפקט דומינו שמשפיע על המשק כולו? האם אנחנו ערוכים להעלאת גיל הפרישה או שהגילנות (אפליה על בסיס גיל) רק מעמיקה? כנס התעסוקה של גלובס ניתח נושאים אלה - ובעיקר את המשמעויות שלהם.

את האירוע פתח יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל, ששיתף באתגרי העבודה עמם מתמודדת המעסיקה הגדולה במשק בימים אלו, ואילו פתרונות ישימים רלוונטיים לטווח קצר וארוך, במיקרו ובמאקרו.

את הדיון בנושא ההכשרות המקצועיות הובילו ארבעה מומחים שניתחו את הפער בין המצוי לרצוי ומשמעותו לעתיד המשק הישראלי: דפנה אבירם ניצן, מנהלת המרכז לממשל וכלכלה, המכון הישראלי לדמוקרטיה; עימאד תלחמי, מייסד ויו"ר באבקום סנטרס ותקווין לאבס, המעסיק 3,200 עובדים ב-13 אתרים ברחבי הארץ, מתפן בצפון עד באר שבע בדרום; תאיר איפרגן, הממונה על זרוע העבודה במשרד הכלכלה, ודובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי.

את אפקט הדומינו שיצרו תחרויות הגיוס עתירות התקציבים של חברות ההייטק, שיקפו מנקודות מבט חדשות רו"ח איריס שטרק, הנשיאה היוצאת של לשכת רואי חשבון, מייסדת ושותפה-מנהלת במשרד שטרק את שטרק רו"ח, שסיפרה על השפעות של תחרויות הגיוסים על ענף החשבונאות ועל המשק כולו, רים יונס, בעלים ומייסדת-משותפת של חברת הטכנולוגיה הרפואית אלפא אומגה, שהציגה את אתגרי הגיוס של חברת הייטק מחוץ לבועת תל אביב, ואימי עירון, מנכ"לית Like A Rainbow ומשרד הפרסום ליאו ברנט המתמחה במיתוג מעסיק.

בנושא שילוב וגיוון אוכלוסיות התראיין עו"ד שלומי צרפתי, סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת החשמל, שסיפר על תכניות גיוון והכלה בארגון הטרוגני ענק.

"עד גיל 21 תגיע לירח" - ומה אחר כך? את הדיון על תופעת הגילנות בישראל, במיוחד על רקע העלאת גיל הפרישה, בצד תוכניות ממשלה לקידום אוכלוסיית הגיל השלישי, הובילו מיכל דבורצקי, המשנה למנכ"לית המשרד לשוויון חברתי; יוליה איתן, ראשת מינהל תעסוקת אוכלוסיות בזרוע העבודה, משרד הכלכלה; תחיה בן צור, המתמחה בנושא שוויון במקום העבודה ומנהלת "פורום נשים בתעשייה"; ורועי קורן, מנכ"ל SeniorMarket - חברת ייעוץ ומחקר שיווקי המתמחה באוכלוסייה מבוגרת.

את הכנס סגר דיון שיובילו סמנכ"לי משאבי אנוש של חברות מענפים שונים: הדר רון, סמנכ"לית משאבי אנוש ב-Pliops, צורית גולן  סמנכ"לית משאבי אנוש ב-Fyber- a Digital Turbine company, אפרת שפירא, סמנכ"לית משאבי אנוש ב-NESS ואילנה פחימא, סמנכ"לית משאבי אנוש ICL.

***גילוי מלא: האירוע נערך בשיתוף אינטל ישראל, חברת חשמל, Pliops ו-Fyber - a digital turbine company