דלק למימון רכישת ההחזקות בתחנת הכוח IPM: קיסטון גייסה 350 מיליון שקל בהנפקת מניות ואופציות

באחרונה משכה הקרן סכום של 310 מיליון שקל מתוך קו אשראי בהיקף של 500 מיליון שקל שקיבלה מהראל ביטוח • האשראי ניתן לצורך השלמת השלב הראשון בעסקה לרכישת חלקן של קרן נוי, הפניקס ולאומי פרטנרס בחברות המחזיקות בתחנת הכוח שבבאר טוביה

נבות בר - קרן ריט למיזמי תשתיות / צילום: איל יצהר
נבות בר - קרן ריט למיזמי תשתיות / צילום: איל יצהר

קרן ההשקעה בתשתיות קיסטון ריט השלימה ביום ה' האחרון גיוס הון מהיר של 350 מיליון שקל בהנפקת חבילות של מניות וכתבי אופציה לגופים מוסדיים. מרבית החבילות (92.4%) נרכשו על ידי ארבעה גופים מוסדיים בלבד - אלטשולר שחם, מנורה מבטחים, מגדל ביטוח וכלל ביטוח.

גיוס ההון בוצע באמצעות הנפקת 350 אלף יחידות, הכוללות כל אחת 100 מניות ו-35 כתבי אופציה מסדרה 1. המניות הונפקו לפי מחיר שוק של 10 שקלים למניה, ואילו כתבי האופציה הוענקו בחינם, והם ניתנים למימוש למניות במחיר של 10.65 שקלים, למשך תקופה של 18 חודשים ממועד ההנפקה,  כך, שמימוש מלא של כתבי האופציה יזרים לקופתה של קרן קיסטון עוד 130.5 מיליון שקל. לדברי קרן קיסטון, הביקוש בהנפקה עלה על ההיצע והסתכם ב-377.5 מיליון שקל, ומתוך כך בחרה כאמור קיסטון להיענות להזמנות בהיקף של 350 מיליון שקל.

קיסטון ריט, בניהולו של נבות בר, היא חברה הפועלת במתכונת של קרן להשקעות בתשתיות. את כספי ההנפקה מייעדת הקרן בעיקר לפירעון אשראי של 310 מיליון שקל שקיבלה מחברת הביטוח הראל.

באחרונה דיווחה קיסטון כי קיבלה קו אשראי של 500 מיליון שקל למשך שנתיים מחברת הראל ביטוח ופיננסים, וזאת במטרה לשפר את הנזילות, הגמישות הפיננסית ומהירות התגובה של הקרן. מקו אשראי זה נמשך כאמור סכום של 310 מיליון שקל לצורך השלמת השלב הראשון בעסקה לרכישת חלקן של קרן נוי, הפניקס ולאומי פרטנרס בחברות המחזיקות (בשרשור) בתחנת הכוח IPM בבאר טוביה.

התחנה היא בעלת הספק ייצור חשמל של 451 מגוואט, אשר 85% ממנו עתידים להימכר לרשת החשמל, והיתר לצרכנים פרטיים. בשלב הראשון של העסקה שילמה קיסטון 220 מיליון שקל להפניקס וללאומי פרטנרס, ובהמשך תשלם עוד כ-380 מיליון שקל למוכרים, לאחר קבלת האישורים הדרושים.

בסך הכול עתידה קיסטון להחזיק במישרין ובעקיפין בכ-34% ממניות IPM, ולהפוך בכך לבעלת המניות הגדולה ביותר בתחנה הכוח. כחלק מהשלב הראשון, רכשה קיסטון מידי הפניקס 10.25% ממניות חברת גלובל פאואר וסיכמה עם אהוד בן ש"ך, שמחזיק ב-40.3% ממניות גלובל פאואר, על מתן זכות ראשונה במקרה שאחד מהם יבקש לממש את החזקתו.

סך נכסים של 1.25 מיליארד שקל

קיסטון, שבשליטת רוני בירם, גיל דויטש והמנכ"ל נבות בר, הפכה לחברה ציבורית בחודש יוני השנה, לאחר שהשלימה גיוס של 120 מיליון שקל לפי שווי של 600 מיליון שקל. לאחר השלמת רכישת המניות בתחנת הכוח IPM יעמוד סך נכסי הקרן על כ-1.25 מיליארד שקל.

ההנפקה הראשונית בבורסה, יחד עם גיוס ההון האחרון והנפקת האג"ח המתוכננת, מובילים לשינוי ולחיזוק מבנה ההון של קרן קיסטון בטווח הארוך, ולאחר הגיוס יעמוד ההון העצמי של הקרן על כ-1 מיליארד שקל.

לדברי הנהלת הקרן, מהלכים אלה מחזקים את יכולת הפיתוח העסקי והצמיחה של קיסטון בביצוע עסקאות, עם גיוון מקורות ההון שמאפשר גמישות פיננסית, הוזלת עלויות ומהירות תגובה.

דירוג A פלוס לקראת גיוס חוב של עד 400 מיליון שקל

בשבוע שעבר קיבלה קיסטון דירוג מקומי של A פלוס מחברת S&P מעלות לקראת גיוס של עד 400 מיליון שקל בהנפקת איגרות חוב לא מובטחות מסדרה א' החדשה. תמורת ההנפקה תשמש בעיקר למיחזור חוב פיננסי קיים ולמימון הפעילות השוטפת.

עסקת IPM מצטרפת לשורת עסקאות מורכבות שאותן השלימה הקרן בשנתיים וחצי מאז הקמתה, ביניהן רכישת ההחזקות בחברות המפעיל, המפעילות בין היתר את כביש 6 ומנהרות הכרמל, 50% ממתקן ההתפלה באשקלון, שותפות בתחנת הכוח רמת חובב, רכישת 25% בפרויקט סיבים אופטיים חוצה יבשות וכן השליטה בחברת סאנפלאואר הציבורית והפיכתה לזרוע ההשקעות של הקרן בתחום האנרגיה המתחדשת.

קיסטון אף הודיעה לאחרונה על מו"מ עם אחת הקבוצות שמתמודדות על תחנת הכוח "חגית", וכן על השתתפותה בשלב המקדים של המכרז למכירת השליטה בחברת ההסעות אגד.