אושר: עיצומים על משרדי ממשלה שלא יעבירו יחידות ארציות לירושלים

שר ירושלים והמורשת זאב אלקין: "חלפו ‏ארבע שנים של מאבק במהלכן התחלפו שלוש ממשלות, אבל לבסוף הצלחנו; זו החלטה שמביאה עימה בשורה משמעותית לעיר ירושלים, שתוכל להתפתח כלכלית ולמשוך אליה אוכלוסייה חדשה"

השר זאב אלקין / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky
השר זאב אלקין / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

הממשלה אישרה הבוקר (א') הצעת החלטה הקובעת עיצומים על משרדי ממשלה שלא יעבירו יחידות ארציות ולשכות ממשלתיות לירושלים, בהתאם להחלטות קודמות. לא מעט ממשרדי הממשלה לא קיימו את ההחלטות המבוססות על חוק יסוד: ירושלים בירת ישראל ועל חוק יסוד: הממשלה, הקובעים כי כלל יחידות הממשלה יישבו בירושלים. מטרת ההחלטה היא לחזק את בירת ישראל ולמצב את ירושלים כעיר הממשל המרכזית במדינה.

על אף חוקי היסוד, עשרות יחידות ולשכות ממשלתיות אינן מוצבות בירושלים. מלבד קיום החוק, העברת היחידות הממשלתיות לירושלים אמורה לחזק את הכלכלה העירונית, להגדיל את מספר המשרות בעיר ולייצר הכנסה חדשה ומשמעותית לעיריית ירושלים מארנונה.

כדי להבטיח את מעבר היחידות לירושלים, שר ירושלים והמורשת זאב אלקין הביא את ההצעה שבה כלים לאכיפה וליצירת "שיניים" אל מול המשרדים המסרבים לעבור לעבוד מעיר הבירה. בין העיצומים הללו: הגבלת המשרדים בשיפוץ וברכישת ריהוט וציוד משרדי, תשלום ארנונה כפולה גם על משרד בירושלים וגם על המשרד שמחוץ לירושלים והטלת דמי שכירות כפולים לכל יחידה שלא תעבור לירושלים במועד שייקבע על-ידי צוות היישום של התוכנית.

לדברי אלקין, "חלפו ‏ארבע שנים של מאבק במהלכן התחלפו שלוש ממשלות, אבל לבסוף הצלחנו. הממשלה אישרה היום את הצעת ההחלטה של משרד ירושלים בראשותי, אותה ניסינו לקדם עוד ב-2018, אך לצערי נבלמנו. סוף-סוף החלטה עם לוחות זמנים וסנקציות שתבטיח השלמת מעבר יחידות ארציות ממשלתיות לירושלים. הגיע הזמן להפוך הצהרות למציאות. זו החלטה שמביאה עימה בשורה משמעותית לעיר, שתוכל להתפתח כלכלית ולמשוך אליה אוכלוסייה חדשה".