עסקת ענק לאלביט מערכות: זכתה בחוזה בסך 106 מיליון דולר לספק מערכות תותח מתנייע אוטומטי

אלביט מערכות זכתה בחוזה שיבוצע במהלך תקופה של חמש שנים בסך 106 מיליון דולר לספק מערכות תותח מתנייע אוטומטי הוביצר מסוג SIGMA למדינה באסיה-פסיפיק • המערכת היא בעלת יכולות טעינה וכינון אוטומטיות ומגיעה לזמני מוכנות לירי ומוכנות לתנועה מהירים וקצב אש גבוה

מערכות תותח מתנייע אוטומטי הוביצר מסוג SIGMA של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות
מערכות תותח מתנייע אוטומטי הוביצר מסוג SIGMA של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות

עוד עסקת ענק לאלביט מערכות. החברה זכתה בחוזה בסך 106 מיליון דולר לספק מערכות תותח מתנייע אוטומטי הוביצר מסוג SIGMA למדינה באסיה-פסיפיק.
החוזה יבוצע במהלך תקופה של חמש שנים.

SIGMA, המערכת שפותחה באלביט, היא בקליבר של 155 מ"מ בעלת יכולות טעינה וכינון אוטומטיות, כולל בחירת סוג הפגז המטען ההודף והמרעום. היא מגיעה לזמני מוכנות לירי ומוכנות לתנועה מהירים וקצב אש גבוה. המערכת כוללת קבינה ממוגנת לצוות של שלושה.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, אמר: "מערכת SIGMA עונה ביעילות על הצרכים הגוברים של כוחות צבא בהגדלת האפקטיביות של מערכי הארטילריה שלהם, תוך הקטנת עלות מחזור החיים ושיפור בדיוק, מהירות, אוטונומיות, שרידות וחיבוריות.

"מערכת SIGMA מבוססת על הידע והניסיון שצברה החברה במהלך העשורים בהן סיפקה מערכות ארטילריה למספר לקוחות, ביניהן מערכות חדשות של תותח הוביצר מתנייע אוטומטי במלואו 155 מ"מ עבור צבא ההגנה לישראל".