ארגון "שורת הדין" הוציא צו עיקול על 427 מיליון שקל מכספי עמותת 48: "מיועדים לחמאס"

העתירה הוגשה להוצאה לפועל בשם משפחת גביש, אשר ארבעה מבני משפחתם נרצחו בפיגוע ירי באינתיפאדה השנייה, זאת בהמשך לעתירת ארגון "שורת הדין" נגד העברת כספי העמותה לארגון הטרור

נשיאת ארגון "שורת הדין", עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר / צילום: רמי זרנגר
נשיאת ארגון "שורת הדין", עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר / צילום: רמי זרנגר

ארגון "שורת הדין" עיקל 427 מיליון שקל מכספי העמותה האסלאמית למען יתומים ונזקקים ("עמותת 48") אשר על-פי הנטען מיועדים לחמאס. העיקול אושר על-ידי רשם ההוצאה לפועל, אביעד איגרא.

העתירה הוגשה להוצאה לפועל בשם משפחת גביש, אשר ארבעה מבני משפחתם נרצחו בפיגוע ירי באינתיפאדה השנייה, זאת בהמשך לעתירת ארגון "שורת הדין" נגד העברת כספי העמותה לארגון הטרור חמאס.

בבקשה להוצאה לפועל נכתב כי " מדובר כאן בהעברות של כספים ושווי כסף חוזרים ונשנים לידי החייב, ארגון החמאס. ניתן להסיק אפוא בקלות כי הזכות העתידה לקבלתן של הנכסים אצל החייב למעשה כבר נתגבשה והוכרזה על-ידי המחזיקים, מכוח מעשיה החוזרים והנשנים בעבר, ועל כן מתקיימת כאן הגדרת החוק לגבי 'זכות עתידה'". 

בארגון "שורת הדין" מסבירים כי עיקול הכספים מארגון הטרור חמאס יתבצע באמצעות מנגנון צו עיקול של ההוצאה לפועל לנכסי "עמותת 48" הישראלית, המכונה "העמותה האסלאמית למען יתומים ונזקקים", אשר רשומה כעמותה רשמית בישראל והעבירה בשנים האחרונות עשרות מיליוני שקלים לארגון החמאס, לטענת "שורת הדין".

יצוין כי העמותה טוענת - בניגוד לתחקיר של חדשות 13 - כי אין לה כל קשר לארגון החמאס, וכי היא מבצעת פעולות פילנטרופיות עבור תושבי עזה. "עמותת 48" צפויה לטעון כי היא כלל לא מחזיקה בכספים המיועדים לחמאס, ומשום כך יש לבטל את צו העיקול. לאחר מכן ההוצאה לפועל תצטרך להכריע בשאלה זו לגופה.

נשיאת ארגון "שורת הדין", עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, מסרה: "קורבנות הטרור הצליחו היכן שהממשלה נכשלה. צו העיקול יאפשר למשפחת גביש לממש את פסק דין בית המשפט המחוזי אשר ניתן בעניינם, לפיו הם זכאים לפיצויים אשר מגיעים לגובה של מאות מיליוני שקלים מארגון הטרור. ההחלטה לעקל את הכספים הללו היא צודקת ונכונה, ותיתן לנו לייבש את צינורות החמצן של הטרור ולמנוע מעמותה ישראלית של התנועה האסלאמית להעביר כספים לאויבים שלנו".