משפט נתניהו: השופטים לא דחו את הדיון, יחליטו מחר מתי ניר חפץ יעיד

בעקבות מידע חדש, המשטרה גבתה עדות נוספת מעדת התביעה הדס קליין, שהייתה העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן • בפרקליטות ציינו כי נוכח עיתוי העברת החומרים, וככל שתעלה בקשה בעניין מטעם ההגנה, התביעה לא תתנגד לבטל את שני ימי הדיונים הקבועים השבוע, כך ששמיעת עדותו של חפץ תחל בשבוע הבא • ואכן, סנגורי נתניהו ביקשו לדחות את הדיון הקבוע למחר, אך ביהמ"ש לא קיבל בשלב זה את בקשתם

ניר חפץ / צילום: אמיר מאירי
ניר חפץ / צילום: אמיר מאירי

הותר לפרסום: בעקבות מידע חדש, המשטרה גבתה עדות נוספת מעדת התביעה הדס קליין, שהייתה העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן.

לפי הודעת הפרקליטות לבית המשפט, עדת התביעה קליין פנתה לאחרונה לפרקליטות ומסרה מידע רלוונטי שלא היה ידוע קודם לתביעה. לאור זאת, באישור היועץ המשפטי לממשלה, נגבו מהעדה הודעות נוספות במשטרה, ובוצעו מספר פעולות חקירה ממוקדות, האחרונה בהן היום (ב') בבוקר.

עוד צוין בהודעה כי בשל החשש מסיכול החקירה או משיבוש שלה, הוצא צו איסור פרסום על עצם ביצוען של פעולות החקירה, ולא ניתן היה לעדכן עד כה בעניינן. חומרי החקירה טרם הועברו להגנה, והפרקליטות מציינת כי אלה יועברו לנאשמים כמקובל ובהקדם.

הפרקליטות כתבה בהודעה כי חומרי החקירה שנאספו במסגרת השלמת החקירה אינם נוגעים ישירות לעדותו הצפויה של עד המדינה ניר חפץ, וכי התביעה סבורה כי העדות עצמה יכולה להישמע כסדרה.

יחד עם זאת, בפרקליטות ציינו כי נוכח עיתוי העברת החומרים, וככל שתעלה בקשה בעניין מטעם ההגנה, התביעה לא תתנגד לבטל את שני ימי הדיונים הקבועים השבוע, כך ששמיעת עדותו של חפץ תחל בשבוע הבא.

ואכן, סנגורי נתניהו ביקשו לדחות את הדיון הקבוע למחר (ג'), אולם בית המשפט לא קיבל את בקשת הסנגורים לדחות את עדותו של חפץ בשלב זה. נקבע כי "על הצדדים להיות ערוכים גם לאפשרות שהעד יחל את עדותו מחר". 

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ושאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.