אזורים Living ושיכון ובינוי זכו במכרז להקמת 676 יח"ד להשכרה ארוכת-טווח בשכונת בן שמן בלוד

שכונת נופי בן שמן היא שכונה חדשה שמוקמת בין מושב בן שמן לבין העיר לוד, ממזרח לכביש 40 • חברת שיכון ובינוי זכתה בשטח של כ-7 דונם שעליו ייבנה פרויקט שיכלול 274 יחידות דיור • חברת אזורים Living זכתה בחטיבת קרקע בשטח של כ-10.5 דונם שבה ייבנו 402 יחידות דיור

ענבל דוד, מנכ''לית דירה להשכיר / צילום: רמי חכם
ענבל דוד, מנכ''לית דירה להשכיר / צילום: רמי חכם

החברה הממשלתית דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל הודיעו היום (ב') על השלמת שיווק שני פרויקטים לשכירות ארוכת-טווח בשכונת בן שמן בלוד אשר יכללו 676 יחידות דיור.

שכונת נופי בן שמן היא שכונה חדשה שמוקמת בין מושב בן שמן לבין העיר לוד, ממזרח לכביש 40. השכונה נבנית על שטח של כ-850 דונם ותמנה בסך-הכול כ-4,500 יחידות דיור, ביניהן מוקצות 400 יחידות דיור לפרויקט דירה להשכיר וכ-300 יחידות דיור לדיור מוגן לאוכלוסייה המבוגרת. במעטפת השכונה, לאורך נחל גזר, התוכנית כוללת פארק על שטח של 180 דונם.

חברת שיכון ובינוי זכתה בשטח של כ-7 דונם, שעליו ייבנה פרויקט שיכלול 274 יחידות דיור, מתוכן 240 להשכרה ארוכת-טווח לתקופה של 15 שנה; ו-34 יחידות דיור למכירה מיידית. 50% מהדירות להשכרה במתחם הן במחיר מופחת לזכאים (בהגרלה). בנוסף, הפרויקט כולל הקמת מוסדות ציבור בהיקף של כ- 600 מ"ר. חברת שיכון ובינוי תשלם על הקרקע 272 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח.

חברת אזורים Living זכתה בחטיבת קרקע בשטח של כ-10.5 דונם, שבה ייבנו 402 יחידות דיור, מתוכן 336 יחידות דיור להשכרה ארוכת-טווח לתקופה של 15 שנה; ו-66 יחידות דיור למכירה מיידית. 50% מהדירות להשכרה במתחם הן במחיר מופחת לזכאים. בנוסף, הפרויקט יכלול שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-900 מ"ר. חברת אזורים Living תשלם על הקרקע 362 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח.

דירה להשכיר היא חברה ממשלתית בבעלות מלאה של מדינת ישראל. החברה הוקמה לצורך קידום נושא הדיור ופתרון משבר הדיור במדינה במסגרת הפרויקט הלאומי לדיור, המובל על-ידי משרד הבינוי והשיכון. החברה פועלת להגדלת היצע פתרונות הדיור והורדת מחירי הדיור בישראל, באמצעות שיווק קרקעות בבעלות המדינה לשם הקמת אלפי יחידות דיור להשכרה ארוכת-טווח ופיקוח על הביצוע, ההקמה וההפעלה של הפרויקטים הן במכר דירות והן בהשכרה של דירות.

עם הזמן התרחבו תחומי עיסוקה של החברה, והיא מהווה כיום זרוע ביצוע של הממשלה וקבינט הדיור לצורך תכנון, ביצוע וקידום פרויקטים לדיור במסגרת הפרויקט הלאומי לדיור, תכנון שכונות מגורים חדשות, מודלים משלימים לדיור, לשיווקי קרקע לשכירות ארוכת-טווח וביניהם מודל "השכר ומהר".