רוצה 30% מהמניות: אקירוב יגיש עוד החודש בקשת היתר שליטה בכלל

איש העסקים, שכבר היום הוא בעל המניות הגדול בחברה (15%), יפנה בימים הקרובים לממונה על שוק ההון בבקשה לקבל היתר שליטה בחברה • בכוונתו להגיע ל-30% החזקה כשמלבדו מחזיקים במניות בין היתר הראל, הפניקס וגם אייל לפידות

אלפרד אקירוב / צילום: בן יוסטר
אלפרד אקירוב / צילום: בן יוסטר

האם לאחר כשמונה שנים בהן התנהלה כלל ביטוח  ללא גרעין שליטה יהיה לה בעל שליטה חדש? איש העסקים אלפרד אקירוב יגיש בימים הקרובים בקשת היתר שליטה בחברת הביטוח לממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת. אקירוב אישר בשיחה עם גלובס כי יגיש את הבקשה עוד החודש.

נכון להיום הוא מחזיק ב-15% ממניות חברת הביטוח, החזקה שממצבת אותו כבעל המניות הגדול בחברה. עם זאת, על מנת להגדיל עוד יותר את החזקותיו הוא חייב לקבל היתר שליטה מצד רשות שוק ההון. לאחר שתוגש הבקשה יחלו ברשות לבחון את איתנותה הפיננסית של חברת אלרוב , באמצעותה מחזיק אקירוב במניות חברת הביטוח, ובה (באלרוב) הוא מחזיק ב-80%.

הרוויח 350 מיליון שקל מאז שהחל להשקיע בכלל

כלל ביטוח נסחרת היום סביב שווי של 5.6 מיליארד שקל, והיא חברת הביטוח הרביעית בשוויה בענף, אחרי הפניקס והראל שנמצאות בפער גדול ומגדל שמקדימה את כלל בכ-100 מיליון שקל. החברה מנוהלת על ידי יורם נוה, ומלבד אקירוב מחזיקים במניותיה קבוצות הביטוח הראל  עם החזקה של 7.5% והפניקס  עם 7.1%, וכן בעלי מניות פרטיים כמו מנכ"ל הפניקס ושיכון ובינוי לשעבר אייל לפידות (כ-4%).

אקירוב החל לרכוש מניות בכלל אחזקות, חברת האם הבורסאית של כלל ביטוח, בחודש אוקטובר 2020 ומאז רכש מניות בשווי של כ-480 מיליון שקל, ונכון להיום שווי החזקותיו כבר עומד על 836 מיליון שקל, כלומר על הנייר הוא רשם רווח של יותר מ-350 מיליון שקל מאז החל להשקיע בכלל, וזאת לאור העלייה בשווי החברה בשנה האחרונה. בכוונתו של אקירוב לרכוש 15% נוספים, כלומר עליו לגייס לשם כך כ-850 מיליון שקל. חלק מהסכום הוא מקווה לגייס באמצעות הנפקת אג"ח, ואתמול אף פרסמה אלרוב טיוטת מדף שנייה להנפקת אג"ח סדרה ו', כאשר חלק קטן מאותם 850 מיליון שקל הוא יוכל להביא מהון המזומנים הקיים של החברה.

הוא לא הסתיר את כוונתו להגיע לשליטה בחברה, כשבשיחה עם גלובס בחודש יולי ציין כי לאחר שישלים את רכישת 15% האחוזים המותרת (קרה בחודש אוגוסט), תועלה הצעה לרכישת השליטה בחברת הביטוח לדירקטוריון אקירוב נדל"ן באמצעותה הוא רוכש את מניות כלל, ואם תתקבל החלטה לנסות להשיג שליטה בחברה, תוגש בקשה לרשות שוק ההון. בקשה כזו כאמור צפויה לצאת לרשות שוק ההון כבר בימים הקרובים.