בזק מעדכנת את תחזית הרווח ל–1.1 מיליארד שקל השנה

בעקבות האצה בפריסת הסיבים וצמצום ההפסדים בחברות בנות החברה מדווחת על עדכון בתחזיות הרווח

גיל שרון / צילום: תמר מצפי
גיל שרון / צילום: תמר מצפי

ההאצה בפריסת הסיבים ותהליכי ההתייעלות בחברות הבנות, כנראה עושה טוב לחברת התקשורת בזק , שמעדכנת כלפי מעלה את התחזיות שלה לשנה הנוכחית. בזק דיווחה ביום ג' כי הרווח הנקי המתואם המיוחס לבעלי המניות צפוי להגיע השנה ל-1.1 מיליארד שקל, לעומת כ-1 מיליארד שקל בתחזית המקורית.

ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) צפוי להיות כ-3.65 מיליארד שקל, עלייה מ-3.5 מיליארד שקל בתחזית המקורית, וה-CAPEX (ההוצאות ההוניות) יסתכמו ב-1.8 מיליארד שקל, עלייה מ-1.7 מיליארד שקל בתחזית המקורית.

לשם השוואה, בשנת 2020 הרווח הנקי המתואם היה בגובה כ-1.14 מיליארד שקל, ה-EBITDA היה 3.66 מיליארד שקל וה-CAPEX הסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל. הגידול ב-CAPEX השנה אומר שהחברה צפויה ככל הנראה לעבור את היקף פריסת הסיבים שחזתה השנה, ליותר ממיליון משקי בית שיונגשו לסיבים אופטיים. במקביל החברה מקטינה את ההפסדים בחברות הבנות, ובהתאם מעדכנת את התחזית. ככל הידוע, לא מדובר על אירועים משמעותיים שהתרחשו ברבעון, אלא הצטברות של פעולות התייעלות שנעשו בכל הקבוצה.

יו"ר בזק, גיל שרון, מסר כי "העלאת תחזית הרווח המתואם השנתי ב-100 מיליון שקל מתבססת על צפי לביצועים עסקיים טובים בחברות הקבוצה".

בזק צפויה לפרסם את דוחות הרבעון השלישי ב-30 בנובמבר. במחצית הראשונה של השנה, הקבוצה רשמה רווח נקי של 702 מיליון שקל ו-EBITDA מתואם בסך 1.86 מיליארד שקל.

בזק נסחרת בבורסה לפי שווי של 11.1 מיליארד שקל, ומנייתה עלתה לאחר הדיווח על עדכון התחזיות, כמו גם מניית בעלת השליטה בבזק, בי קומיוניקיישנס (שבשליטת הקרן הזרה סרצ'לייט).