"חברות הייטק לא צריכות להתמקד בפינוקים אלא ביתרונות אמיתיים"

הפרסומאית אימי עירון, היזמת רים יונס ורו"ח איריס שטרק ניתחו בכנס התעסוקה השנתי של גלובס את הקרב על הטאלנט בשוק ההייטק • "היום ההשפעה של התדמית על קבלת ההחלטות של העובדים לאן ללכת משמעותית"

מימין: עיתונאית גלובס אלה לוי-וינריב, אימי עירון, רו''ח איריס שטרק ורים יונס / צילום: שלומי יוסף
מימין: עיתונאית גלובס אלה לוי-וינריב, אימי עירון, רו''ח איריס שטרק ורים יונס / צילום: שלומי יוסף

"כשהשוק הופך לכל כך תחרותי כמו שוק הטאלנטים בהייטק, הסיפור הארגוני הולך והופך ליותר חשוב. יש הכרח גדול מאוד לתקשר את התדמית הארגונית לעובדים", אמרה בכנס התעסוקה השנתי של גלובס אימי עירון, מנכ"לית לייק א ריינבואו ומשרד הפרסום ליאו ברנט, שמתמחה במיתוג מעסיק. "היום ההשפעה של התדמית על קבלת ההחלטות של העובדים לאן ללכת משמעותית ולכן נולדה תעשייה שלמה של מיתוג מעסיק ומיתוג ארגוני".

עירון דיברה בפאנל בנושא "הקרב על הטאלנט" בשוק ההייטק בהנחיית עיתונאית גלובס אלה לוי-וינריב. תעשיית מיתוג המעסיק פועלת בכל מקום - בשלטי חוצות ענקיים ובסרטי פרסום בטלוויזיה. מטרת התעשייה היא להראות שהארגון הוא מקום ששווה לעבוד בו. "כולם מבינים שאנחנו נמצאים בשוק תחרותי ואימצו כלים של שיווק במאבק על הטאלנט. עולם משאבי האנוש מתחיל לפעול יחד עם עולם השיווק והפרסום", אומרת עירון.

אלא שעירון גם מזהירה כי חברות לא צריכות להתמקד רק במסרים שטחיים, כמו הפינוקים שמקבלים העובדים. "חברה רצינית שרוצה למשוך עובדים צריכה לחשוב טוב מה החוויה שהיא רוצה לתת להם ולהבין מה היתרונות שלה. המיתוג חייב להיות אמיתי גם, כי העולם שקוף ואי אפשר להסתיר כלום", היא אומרת.

רים יונס, בעלים ומייסדת-משותפת של חברת הטכנולוגיה הרפואית אלפא אומגה, סיפרה כי גם החברה שלה מרגישה בקושי לגייס עובדים. כתוצאה מכך "פתחה החברה משרדים בירדן ובפלסטין", לדבריה. "המשמעות של תחושת השליחות בגיוס עובדים גדולה", הסכימה יונס. "אלפא אומגה מחזירה חולי פרקינסון לחיים נורמליים וזאת שליחות שמדברת להרבה אנשים. אנשים מוכנים לוותר על קצת כסף בשביל זה".

יונס הוסיפה כי על אף הדרישה לעובדים, קיימים עדיין אקדמאים רלוונטיים בחברה הערבית שאינם נקלטים לעבודה בהייטק. "יש בעיית אמון. ישנם טאלנטים בחברה הערבית שלא מאמינים שחברות ישראליות מחפשות ורוצות אותם. בנוסף מרבית החברה הערבית גרה בפריפריה, בעוד המקצועות המבוקשים הם בתל אביב. גם זה חסם".

רו"ח איריס שטרק, הנשיאה היוצאת של לשכת רואי חשבון, מייסדת ושותפה-מנהלת של שטרק את שטרק, סיפרה על האתגרים של מקצוע ראיית החשבון על רקע התחרות מצד שוק ההייטק. "מקצוע ראיית החשבון עבר שינוי גדול מאוד ועשינו קפיצה גדולה במיתוג שלנו. זה לא עוד הדמות המשעממת שיושבת בתוך הר של תיקים", אומרת שטרק. "היום אף אחד לא אוהב לעבוד קשה, לכן קיצרנו את הלימודים מארבע לשלוש וחצי שנים. בתגובה אנחנו רואים עלייה של 30% במספר לומדי רואי החשבון בשנים האחרונות".

גם פירמות ראיית החשבון עשו שינוי לאור בין השאר התחרות בהייטק. "הפירמות התיישרו מבחינת איזון בין בית ומשפחה, מתן פתרון לעובדים מרחוק. הן מתאימות את התנאים לכל אדם וגם שכר הטרחה עולה", הוסיפה שטרק.

 ***גילוי מלא: האירוע נערך בשיתוף אינטל ישראל, חברת חשמל, Pliops ו-Fyber- a digital turbine company