אמיר הלוי | בלעדי

לאחר 9 שנים: מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי מסיים את תפקידו

הלוי תכנן לעזוב לפני שנתיים, אולם נשאר בתפקיד בתקופת משבר התיירות בקורונה, והתבקש להישאר על ידי רזבוזוב כדי לסיים את הכנת תוכנית הפתיחה של ישראל חזרה לתיירות • לגלובס נודע כי מי שמסתמן להחליפו הוא דני שחר המכהן כמנהל הרשות הלאומית לביטחון קהילתי

אמיר הלוי - מנכ''ל משרד התיירות / צילום: יח''צ חן גלילי
אמיר הלוי - מנכ''ל משרד התיירות / צילום: יח''צ חן גלילי

כמעט תשע שנים לאחר כניסתו לתפקיד, הודיע הבוקר מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי לשר יואל רזבוזוב על כוונתו לסיים את תפקידו. הלוי שעבד עם חמישה שרים, התבקש להישאר בתפקיד על ידי השר הנכנס כדי לסיים את הכנת תוכנית הפתיחה של ישראל חזרה לתיירות לאחר הקורונה. לגלובס נודע כי מי שמסתמן להחליפו הוא דני שחר המכהן כמנהל הרשות הלאומית לביטחון קהילתי.

הלוי פעל תחת השרים השונים להגברת התיירות הנכנסת. בתחומי התשתיות הוביל הלוי, בין השאר, את התכנית החדשה לתשתיות ומלונאות בים המלח בהיקף של למעלה ממיליארד שקלים. בשנות כהונתו של הלוי מוקדו תקציבי התשתיות וההשקעות של המשרד בתיירות ברת השגה - "תיירות עממית" - תוך הקצאת תקציבים רבים להקמת מלונות 3 כוכבים, הוסטלים והקמת אתרי קמפינג. החודש כאמור הכריז משרד התיירות על פתיחת ישראל לתיירים לאחר כמעט שנתיים של עצירה מוחלטת, לקראת חזרה הדרגתית של התיירות לישראל.

הלוי אמר היום כי "תכננתי לפרוש לאחר 7 שנות כהונה מוצלחות ועם שיאי תיירות מוכחים, אך עם תחילת משבר הקורונה, תעשיית התיירות ידעה את אחד המשברים הקשים בתולדותיה. זאת במקביל למציאות פוליטית מורכבת בה פעל המשרד ללא תקציב מדינה במשך תקופה ארוכה, דבר שהקשה רבות על התעשייה. האחריות האישית והציבורית חייבה אותי להישאר ולא לפרוש. בחרתי להמשיך בכל כוחי עד שנתקרב לחוף מבטחים ורק אז להעביר את מקל ניהול המשרד לבא אחרי".

השר רזבוזוב בירך את הלוי ואמר "אני מודה לאמיר הלוי על 9 שנים בהן הוא הצעיד את משרד התיירות ואת כל התיירות לישראל לשיאים אדירים. בתקופתו מדינת ישראל הצליחה לארח כ-4.5 מיליון תיירים בשנה שהכניסו כ-40 מיליארד שקלים למשק הישראלי. העובדה שאמיר הלוי נענה לבקשתי להישאר בתפקידו ובמשרד עד שנסיים את גלי הקורונה ונחזיר את התיירים לישראל, זוכה להערכה".

גילוי מלא: כתבה זו נערכה מחדש לאחר ששמו של אמיר סולרסקי שורבב בטעות. סולרסקי סרב בעבר להצעה לכהן כמנכ״ל המשרד.