הסדר טיעון: 9 חודשי עבודות שירות למייסד קנביט פארמסוטיקלס בגין שימוש במידע פנים

מייסד חברת הקנאביס הציבורית קנביט פארמסוטיקלס הגיע להסדר טיעון לפיו יודה בעבירות של שימוש במידע פנים וייגזרו עליו תשעה חודשי עבודות שירות וקנס כספי • הסדרי טיעון גם עם חבר של אדיב ואישה נוספת שעשו שימוש במידע שהעביר

חממה לגידול קנאביס / צילום: Shutterstock
חממה לגידול קנאביס / צילום: Shutterstock

שרון אדיב, מייסד חברת הקנאביס הציבורית קנביט פארמסוטיקלס ודירקטור בה, הגיע להסדר טיעון עם פרקליטות מיסוי וכלכלה, לפיו יודה בעבירות של שימוש במידע פנים וייגזרו עליו תשעה חודשי עבודות שירות וקנס כספי.

בנוסף, נערך הסדר טיעון עם גיל אבן, חברו של אדיב, בגין שימוש במידע פנים שהועבר אליו מאדיב. במסגרת ההסדר ייגזרו עליו 4.5 חודשי עבודות שירות וקנס. על ליאורה אלוש, מורה לאנגלית שהשקיעה בניירות ערך על בסיס מידע פנים, יוטלו עבודות לתועלת הציבור והיא תתרום 80 אלף שקל לגוף חינוך פיננסי. במסגרת ההסדר עם אלוש הוסכם על רישום ללא הרשעה.

היום (ד') הוגשו כתב אישום לבית המשפט הכלכלי בתל אביב. ההסדרים טרם אושרו בבית המשפט.

כתב האישום מייחס לשלושה שימוש במידע פנים בנוגע לשני אירועים משמעותיים בחברת קנביט. החל מאוגוסט 2015 ועד אפריל 2019 נסחרו מניות החברה ברשימת השימור בבורסה. בעקבות הסכם השקעה מינואר 2019, והנפקת מניות בעקבותיו באפריל 2019, יצאה החברה מרשימת שימור.

האירוע הראשון לגביו נמסר מידע הוא התקדמות מו"מ עם קבוצת משקיעים וחתימה על הסכם השקעה משמעותי בחודש ינואר 2019, אשר מטרתו הייתה להוציא את קנביט ממסחר ברשימת השימור.

האירוע השני, מחודש מאי 2019, נוגע לקבלת אישור רגולטורי המעיד על עמידתה של קנביט בדרישות תנאי הגידול על פי התקינה של משרד הבריאות בתחום הקנאביס.

לפי כתב האישום, אדיב הוא הבעלים של משק לוט שבמושב נאות הכיכר, שם הוקמה חווה לגידול קנאביס של חברת קנביט. אדיב נמנה עם מייסדי קנביט והחזיק ב-6.3% מהון מניות החברה. אדיב מסר לחברו, תושב נאות הכיכר - גיל אבן, מידע פנים בנוגע לשני אירועים אלה ואבן רכש מניות קנביט. לאחר פרסום האירועים לציבור עלה שער מניית קנביט.

אדיב מואשם בשימוש במידע פנים בכך שמסר את מידע הפנים שהיה בידיו לאבן, ואבן מואשם בכך שרכש מניות קנביט כשמידע פנים בידיו.

עוד לפי כתב האישום, יואב רגב, שהיה גם הוא מקורב לאדיב, אישית ומקצועית, למד מאדיב על אירוע מידע הפנים מינואר 2019. יואב רגב עבד כמנהל עבודה במשק לוט והיה האחראי על הקמת חוות הקנאביס של החברה. רגב ואדיר הם חברים תושבי מושב נאות הכיכר וניהלו מערכת יחסים קרובה מקצועית ואישית. לפני הדיווח לציבור בגין האירוע, מסר רגב את מידע הפנים לליאורה אלוש, והמליץ לה לרכוש מניות קנביט באופן מיידי. אלוש הורתה ליועץ ההשקעות שלה לרכוש עבורה מניות קנביט, טרם הפרסום לציבור.

כתב האישום הוגש על ידי עוה"ד חנה קורין ורז סיטבון ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. התיק נחקר ע"י מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.

תגובת ב"כ שרון אדיב, עוה"ד אורי שפיגל ממשרד נשיץ ברנדס אמיר: "הסדר הטיעון הוא תוצאה של משא ומתן ארוך עם הפרקליטות במהלכו שכנענו כי חלק ניכר מהחשדות שיוחסו למרשי ימחקו. ההסדר אליו הגענו משקף את הנסיבות במקרה זה, שהן ברף הנמוך של עבירות ניירות הערך. אנחנו מקווים שבית המשפט יקבל את ההסדר ושמרשי יוכל לחזור לשגרת חייו ולעיסוקו המרכזי שהוא בתחום החקלאות".

ערן שחם שביט, שותף בסבוראי שחם שביט, לשעבר היועץ המשפטי של מחלקת חקירות ומודיעין ברשות ניירות ערך, המייצג את גיל אבן, מסר כי אבן הוא "מושבניק מנאות הכיכר ששם רוכזה פעילות החברה ושם היו גם חממות הגידול. גיל קיבל מידע אשר היה ידוע כמעט לכלל היישוב ומבלי שהבין שקיבל מידע המהווה על פי החוק, גם אם ברף מינימלי, מידע פנים. גיל הכיר את החברה עוד מראשיתה והשקיע בה כי האמין בה ובמנהליה שהינם חבריו".

עו"ד שי נודל המייצג את יואב רגב מסר "מרשי מכחיש את המיוחס לו בכתב האישום. "נלמד את הנקודות הרלוונטיות. גם בהסדרים שנעשו עם אחרים בפרשה ונגיב בבית משפט".

ליאורה אלוש מיוצגת על ידי עו"ד אלעד רן והילה תירוש ממשרד רן תירוש.