פרשת שירביט חוזרת: קבוצת האקרים המיוחסת לאיראן פרסמה היקף גדול של מסמכים ונתונים מהתקיפה

קבוצת BlackShadow, שחזרה את האתר שלה - ואף פרסמה היקף גדול של נתונים ומסמכים מהפריצה לפני מספר חודשים לשירביט • החומר מכיל תצלומי ת"ז ורישיונות נהיגה, כרטיסי עובד, פוליסת ביטוחים, עבר ביטוחי, ומכתבים שונים

בניין שירביט / צילום: תמר מצפי
בניין שירביט / צילום: תמר מצפי

קבוצת הפורצים המיוחסת לאיראן, BlackShadow, שחזרה היום (ד') את הערוץ ואת האתר שלה - ואף פרסמה היקף גדול של נתונים ומסמכים מהפריצה לפני מספר חודשים לשירביט.

על פי חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט, היום בצהריים שיחררו התוקפים 3 קבצים המכילים 5,000 מסמכים כל אחד (בסך הכל פורסמו 15 אלף מסמכים). החומר מכיל תצלומי ת"ז ורישיונות נהיגה, כרטיסי עובד, פוליסת ביטוחים, עבר ביטוחי, ומכתבים שונים שנשלחו ללקוחות או שלקוחות שלחו עם מידע מגוון הכולל, שם, ת.ז., כתובת, אי-מייל, מספר טלפון, רכוש (רכב, דירה, כו') או תאריכי נסיעה לחו"ל ועוד.

חשוב לציין שלא בהכרח מדובר בתקיפה חדשה, אלא במידע שהושג בהתקפה שהייתה לפני מספר חודשים. קבוצת BlackShadow, המיוחסת לאיראן, תקפו בעבר את שירביט, והפעם - לאחר ששיחזרו את האתר שלהם ואת עמוד הטלגרם שלהם, פרסמו כעת חלק אדיר מהמידע שהושג, או אפילו את כולו.

משירביט נמסר בתגובה כי "קבוצת התקיפה המיוחסת לאיראן, black shadow, העומדת מאחורי ההודעה מוכרת לנו מאירועים קודמים, ופרסמה הודעות דומות בעבר ביחס לחומר מוכר וממוחזר. מבדיקה ראשונית שנערכה עולה שאין מדובר באירוע פריצה חדש. בכל מקרה חברת שירביט בודקת את ההודעה הנוכחית ואת המידע שפורסם, ונעדכן לאחר השלמתה ככל שיהיה בכך צורך".