לקראת הסגר במדינה: אוסטריה נסגרת גם לתיירות

לפי אתר של לשכת התיירות במדינה, "נסיעות תיירות לאוסטריה אינן אפשריות במהלך הסגר" • בשלב זה הכניסה לאוסטריה תהיה אפשרית במקרים מיוחדים ובכפוף להוכחת חיסון או החלמה ובדיקת PCR שלילית עדכנית

רחובות וינה / צילום: Reuters, LEONHARD FOEGER
רחובות וינה / צילום: Reuters, LEONHARD FOEGER

אתר לשכת התיירות האוסטרית מעדכן כי התיירות למדינה "אינה אפשרית" בשלב זה וכי היא אמורה להתחדש רק אחרי תום הסגר עליו החליטו הרשויות, ב-13 בדצמבר לכל המאוחר. יצוין כי בשלב זה לא מדובר בסגירת הגבולות.

"באוסטריה הוכרז על סגר זמני החל מה-22 בנובמבר, בעקבות המצב האפידמיולוגי", נכתב באתר "אוסטריה-אינפו" של לשכת התיירות הממשלתית. "נסיעות תיירות לאוסטריה אינן אפשריות במהלך הסגר". עם זאת, באתר גם נכתב כי הכניסה לאוסטריה אפשרית (ככל הנראה לנסיעות עסקים או מסיבות משפחתיות ואחרות) לפי הכללים הקודמים הדורשים הוכחת חיסון, החלמה או בדיקת PCR שלילית עדכנית.

בסוף השבוע הכריזה הממשלה במדינה, בתיאום עם מדינות המחוז, על סגר שיימשך כ-20 יום (עם בחינה מחדש אחרי 10 ימים), הכולל סגירה של כל המסעדות, הברים, בתי הקפה, המלונות והחנויות וכן החלת חובת חיסונים לכלל האוכלוסייה החל מפברואר הקרוב, כצעד חירום שנועד להתמודד עם מספר מקרי הקורונה המזנק ועם העומס על בתי החולים.

האוכלוסייה הונחתה לצאת מהבית רק לצרכים הכרחיים כמו קניות מזון ועבודה. שיעור התחלואה באוסטריה עומד על קרוב ל-16 אלף מקרים ביום, ובבתי חולים באזורים שונים ישנם עומסים הגורמים לחשש מקריסת מערכת הבריאות.

עונת הסקי תידחה

אתרי סקי שכבר החלו לפעול צריכים להיסגר, וגם אלו שתכננו להתחיל את עונת החורף בימים הקרובים יצטרכו לחכות ל-13 בדצמבר לכל הפחות. הממשלה לא הודיעה על סגירת הגבולות באופן רשמי, אך נראה כי המסר שיוצא ממשרד התיירות ברור - לא תתאפשר תיירות במדינה במהלך תקופת הסגר.

לגבי התיירים הרבים שתכננו חופשות סקי באוסטריה השנה, אחרי ה-13 בדצמבר אמורה המדינה לחזור למצב שבו הסגר יוטל רק על מי שלא חוסנו. תידרש הצגת חיסונים תקפים או אישורי החלמה בכניסה למקומות סגורים, מוזיאונים ועוד. הממשלה האוסטרית קבעה את תוקף החיסונים על תשעה חודשים לכל היותר לאחר המנה השנייה.

ובינתיים מאז שנפתחה ישראל לתיירות מה-1 בנובמבר על פי משרד הבריאות אין מדינות המסווגות כמדינות אדומות כלומר כאלה שהנסיעה אליהן אסורה אלא באישור מיוחד וככאלה שעל פי מתווה התיירות לא תתאפשר כניסת תיירים ששהו במדינות אלה ב-14 הימים שקדמו לבואם.

הרשימה, על פי העדכון האחרון של משרד הבריאות נותרה ריקה כך שאין איסור כניסה לישראל מאף מדינה. סיווג המדינות כיום כולל מדינות צהובות שאותן מגדיר משרד הבריאות כבעלות תחלואה נמוכה ועל כן בסיכון נמוך להידבקות.

בין המדינות הללו נמצאות ארה"ב, איחוד האמירויות, קנדה, קפריסין, בחריין, תאילנד ואחרות. הסיווג השני הוא של מדינות כתומות שאותן מגדיר משרד הבריאות כמדינות תחת אזהרת מסע חמורה עם המלצה להימנע מנסיעה למדינות אלה.

המדינות שלא מסווגות כצהובות, מוגדרות כולן ככתומות. לשאלת גלובס האם משרד הבריאות ישנה את הסיווג של אוסטריה שלמעשה סיווגה את עצמה כמדינה אדומה התקבלה התגובה: "משרד הבריאות עוקב בצורה קבועה אחר התחלואה בעולם ומעדכן את ההנחיות בהתאם למצב" .

יצוין כי בין ה-1 בנובמבר ועד ה-15 מספר התיירים שנכנסו לישראל מאוסטריה עומד על כ-400, מתוך כ-30.4 אלף תיירים שנכנסו ארצה.