בורסות עולם | סיקור שוטף

ערב קשה לישראליות בוול סטריט: אורמד מחקה 28%, מאנדיי ירדה 11%

העליות בניו יורק נמחקו בנעילה: S&P500 איבד 0.3%, נאסד"ק מחק 1.2% • התשואות על האג"ח טסו • מודרנה וביונטק זינקו לאחר אישור ה-FDA לחיסוני הבוסטר למבוגרים • ג'רום פאוול ימשיך לקדנציה שנייה כיו"ר הפדרל ריזרב • נעילה מעורבת באירופה

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:04

המדדים הגדולים בוול סטריט ננעלו הערב במגמה מעורבת על רקע החלטת ביידן כי ג'רום פאוול ימשיך לקדנציה נוספת כיו"ר הפדרל ריזרב. S&P500 מחק את העלייה שרשם לאורך הערב ואיבד 0.3%, נאסד"ק מחק 1.2% ודאו ג'ונס ננעל בעלייה מזערית. התשואות על האג"ח של הממשל האמריקאי נסקו, והתשואה על האיגרת ל-10 שנים עלתה ב-9 נקודות בסיס ל-1.62%.

בין המניות שבלטו עם ירידות חדות אפשר לציין את ריביאן  שאיבדה כ-8% לאחר שבוטלו התוכניות לייצור רכב חשמלי ביחד עם פורד, איירבנב  שאיבדה קרוב ל-7% ומסטרקארד  שאיבדה כמעט 5%. גם סקוור , זום , אנדר ארמור , אטסי  ו-ויזה  איבדו גובה.

זה היה ערב קשה עבור מרבית המניות הישראליות. אורמד  התרסקה ב-28% לאחר שפורסם מאמר שביקר את תוצאות החברה בשנים האחרונות, ועוד ירידות חדות נרשמו אצל גלובל-אי אונליין , סול-ג'ל, מאנדיי , ארבה רובוטיקס, טאבולה , היפו , קלטורה, סנטינל וואן , אייסקיור, אנלייבקס, טוקספייס, ולנס, פלייטיקה  וביומיקס. פריגו , שהודיעה על מחיקת מניותיה ממסחר בת"א, ירדה בקרוב ל-5% גם בארה"ב.

ריכזו עניין היום מודרנה  וביונטק שזינקו לאחר אישור ה-FDA לחיסוני הבוסטר למבוגרים, פורד מוטורס , ג'נרל מוטורס  ויצרנית הרכב NIO . בקרב המניות הישראליות בלטו לטובה פרטנר , במקביל לזינוק המניה כאן בת"א, ניאוגיימס , קמהדע  וקמטק .

בשוק הקריפטו הירידות מתחזקות והביטקוין מאבד מעל ל-6% ונסחר תמורת 55.9 אלף דולר. בשוק הסחורות התמתנה העלייה של הנפט הגולמי ונפט מסוג ברנט שוב ירד מתחת ל-80 דולר לחבית. הזהב מאבד 2.5%.

21:50

המסחר בוול סטריט ממשיך להתקיים באופן מעורב, עם ירידה של 0.3% לנאסד"ק כאשר דאו ג'ונס ו-S&P500 עולים.

ריביאן ממשיכה לאבד גובה וגם יצרנית משקאות השיבולת שועל אוטלי  נחלשת. עוד ירידות בולטות נרשמות אצל אנדר ארמור , אטסי , אלקטרוניק ארטס  ופלוטון, ובמניות הישראליות גם נמשכות הירידות החדות - ובעיקר אצל אורמד, סול-ג'ל ומאנדיי.

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות של כ-5%-6% והביטקוין יורד לרמה של 56.2 אלף דולר. האת'ר נסחר סביב 4,070 דולר. הדוג'קוין מאבד 4% ויוצא מעשיריית המטבעות הגדולים, כאשר שווי השוק שלו נופל ל-28 מיליארד דולר.

בזירת הסחורות נרשמות עליות של כ-1% במחירי הנפט הגולמי, בעוד שמחיר הזהב נסוג ב-2.5% לרמה של 1,804 דולר לאונקיה.

20:30

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת, כאשר מדד נאסד"ק שנסחר בתחילת הערב ביציבות מאבד כעת קרוב ל-0.5%. דאו ג'ונס עולה ב-0.6%, S&P 500 מתקדם 0.4%.

יצרנית הרכב ריביאן  מאבדת 13% לאחר שמנכ"ל פורד, ג'ים פארלי, אישר היום שהחברות ביטלו את התוכניות לפיתוח משותף של רכב חשמלי. פורד מוטורס  מחזיקה ב-12% ממניות ריביאן. גם מסטרקארד ממשיכה לאבד גובה, וגם איירבנב , סקוור , לוסיד, קוינבייס , סנאפ  ואובר  רושמות ירידות בולטות.

מנגד, מודרנה  מזנקת ביותר מ-8% לאחר שמינהל המזון והתרופות אישר ביום שישי את חיסון הבוסטר של החברה לכל המבוגרים. כמו כן, ממשלת גרמניה החליטה לקדם את זריקת הבוסטר של מודרנה ושר הבריאות של סינגפור הצהיר שאנשים שקיבלו שתי מנות חיסון של פייזר  צריכים לשקול לקבל את זריקת מודרנה בתור חיסון הבוסטר.

בקרב המניות הישראליות, אורמד  מאבדת כבר רבע משוויה וגם מאנדיי, סול-ג'ל , ארבה רובוטיקס, סיירן , סנטינל וואן, טוקספייס, היפו, קלטורה, אייסקיור וטאבולה  רושמות ירידות חדות של 7% עד 10%.

אנלייבקס  מאבדת 10% לאחר שפרסמה דוחות, שלפיהם סיימה את הרבעון השלישי עם הפסד נקי של 3.42 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי של 2.12 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

18:38

המסחר בוול סטריט ממשיך להתקיים במגמה חיובית, כאשר דאו ג'ונס עולה ב-0.8%, S&P 500 עולה ב-0.7% ונאסד"ק נסחר ביציבות. באירופה נרשמה נעילה מעורבת, כאשר דאקס ירד בקרוב ל-0.3%, קאק נסוג ב-0.1% ואילו פוטסי התקדם 0.4%.

מרבית הישראליות בוול סטריט רושמות ירידות שערים חדות. אורמד  הדואלית מתרסקת ומוחקת מעל ל-20%, מאנדיי  צוללת ב-10% וגם היפו הולדינגס , אייסקיור מדיקל , ארבה רובוטיקס , גלובל-אי אונליין , סנטינל וואן , טוקספייס  ופיוניר  עם ירידות חדות. פלייטיקה  משילה 5.7% ומגיעה לשפל כל הזמנים.

מי שכן מתחזקת הערב היא פרטנר  שמזנקת בקרוב ל-20%, לאחר עליות חדות שרשמה בתל אביב אתמול והיום בשל הדיווחים על כך שאבי גבאי וקבוצת משקיעים ירכשו את השליטה בה. גם קמהדע  וניאוגיימס  מתקדמות.

פרט לישראליות נרשמות עליות יפות אצל טסלה  שעולה ביותר מ-4% ומודרנה  שמוסיפה 5%. מנגד, מסטרקארד  מאבדת 5%, אטסי  ופייפל  יורדות בכ-4.5% ופלוטון  משילה 7.5%. זום  גם מאבדת גובה לקראת פרסום תוצאותיה הלילה. בשוק מעריכים שהיא תדווח על הכנסות של מיליארד דולר ורווח של 1.09 דולר למניה.

16:30

פתיחת שבוע ירוקה בוול סטריט, על רקע הכרעתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי יו"ר הפד בשנים האחרונות, ג'רום פאוול, ימשיך לעוד קדנציה. בכך "ניצח" פאוול את המועמדת השנייה, לייל בריינרד חברת מועצת הנגידים של הפדרל ריזרב בשנים האחרונות. פאוול הרפבולקאי, בן 68, מונה לתפקיד ב־2018 לאחר שהנשיא דונלד טראמפ החליט להחליף את ג'נט ילן הדמוקרטית.

ההכרעה תרמה גם לעליות בשוק האג"ח של הממשלצ האמריקאי, והתשואות ממריאות. התשואה על האיגרת ל-10 שנים עולה ב-6 נקודות בסיס ל-1.59%.

לאחר שבלטו בטרום המסחר, ווקמי  ואינוויז  הישראליות מרכזות עניין גם בשלב המסחר המלא ומטפסות למעלה. גם קמהדע ורדהיל מתחזקות. גם מיי סייז  מתקדמת לאחר שהשלימה סבב גיוס מוצלח של למעלה מ-12 מיליון דולר.

באירופה נרשמת יציבות יחסית, כאשר המדדים המובילים רושמים תנודות קלות בלבד. גם בשוק הקריפטו שקט, והמטבעות הגדולים נסחרים ללא שינוי מהותי. הביטקוין נסחר סביב 58.4 אלף דולר, האת'ר תמורת 4,258 דולר.

בזירת המסחר בנפט הגולמי נרשמות ירידות של כ-1% על החוזים למסירה ינואר. נפט אמריקאי נסחר סביב 75.2 דולר לחבית ונפט ברנט תמורת 78.2 דולר לחבית.

14:15

בעקבות הדוחות שפרסמה חברת פאלו אלטו  כותבים באופנהיימר כי החברה "פרסמה תוצאות חזקות, עם הפתעה חיובית בהכנסות וברווחיות, לצד צמיחה חזקה בהזמנות חדשות. פעילות הענן הציגה צמיחה חזקה במיוחד בקצב שנתי של 76%, המעידה על עוצמת ביקושים לפתרונות הענן והצלחתה של פאלו אלטו באינטגרציה של רכישותיה. הנהלת החברה סיפקה תחזיות מעל הצפי להכנסות 2022, לאור הגדלת נתח שוק והרחבת מגוון מוצריה ובסיס הלקוחות, תוך שמירה על מעמדה המוביל בשוק הסייבר. אנו משמרים את המלצת Outperform עם העלאת מחיר יעד על מניית PANW מ-550 דולר ל-600 דולר".

13:15

המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בעליות קלות. התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עולה ל-1.58%. 

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מתמודד עם אחת מהחלטות המדיניות הכלכלית החשובות ביותר של נשיאותו, הצפויה השבוע, בעת שיחליט מי יוביל את הפדרל ריזרב לאחר שהכהונה של יושב הראש ג'רום פאוול תסתיים בפברואר. ביידן רמז שהוא מחפש המשכיות במדיניות הפד, בגלל שהוא שוקל האם למנות שוב את פאוול לכהונה שנייה של ארבע שנים או למנות את הנציבה לייל בריינרד, שתמכה במדיניות שיעור הריבית של הבנק בארבע השנים האחרונות.

10:20

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות. זאת, למרות המשך התפשטות גל נוסף של מגפת הקורונה ביבשת.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

08:05

בבורסות אסיה נרשמת מגמה מעורבת בפתיחתו של שבוע המסחר העולמי (שיהיה מקוצר - ביום חמישי אין מסחר בוול סטריט לרגל חג ההודיה וביום שישי המסחר יסתיים ב-20:00 שעון ישראל).

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

בגזרת המסחר בסחורות, החוזים על הנפט נסחרים כעת בירידות קלות, לאחר ירידות חדות ביום שישי.

בגזרת הקריפטו, הביטקוין ממשיך לאבד גובה ונסחר כעת בירידה של 3.6% סביב 57,300 דולר והאת'ר רושם ירידה של 4.7% ונסחר סביב 4,160 דולר.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מציין בסקירה שפרסם כי "הנתונים הכלכליים בארה"ב משקפים האצה בצמיחה ברבעון הרביעי. מדד האינדיקאטורים המובילים עולה בקצב גבוה באוקטובר. המכירות הקמעונאיות ממשיכות לשקף ביקושים חזקים למוצרים, למרות שלא ברור מהי ההשפעה של עליות מחירים עליהן האינדיקאטורים השונים מראים שלחץ לעליית מחירים במשק האמריקאי ממשיך להתגבר. בסקרי שלוחות ה-FED לחודש נובמבר שהתפרסמו בשבוע שעבר הרכיב שמשקף את רמת המחירים המשיך לעלות. במקביל, גם הרכיבים שמשקפים זמני הספקה נמצאים ברמות מאוד גבוהות, מה שמעיד על המשך בעיות בשרשרת ההספקה. יחד עם זאת, העלייה החזקה במדד הייצור התעשייתי בחודש אוקטובר עשויה לבשר על הגדלת ההיצע והקלה צפויה בשיבושים".

"גם בארה"ב התחילה להופיע שוב עלייה במספר החולים במדינות רבות. להבדיל מאירופה, ניסיון השפעת המגפה על שוק המניות בשנה האחרונה ממחיש באופן ברור שיש רק שני סקטורים שביצועיהם ביחס למדד מניות כללי הושפעו באופן ברור ממספר חולים. סקטור הטכנולוגיה בלט לטובה בתקופות של עלייה בתחלואה לעומת ביצועים נחותים של מניות האנרגיה".