חברת התעופה לה קומפני דוחה את כניסתה לישראל

החברה תכננה להציע טיסות מתל אביב לניו יורק עם עצירה בפריז במחיר של 2,000 דולר, אלא שלאור התחלואה באירופה ולאור התחרות העזה בקווים מישראל לארה"ב, החברה מבטלת בשלב זה את השקת הקו

מטוס של לה קומפני / צילום: LA COMPAGNIE
מטוס של לה קומפני / צילום: LA COMPAGNIE

חברת התעופה הצרפתית לה קומפני, שתכננה להשיק קו בישראל, דוחה את פעילותה למועד לא ידוע. לה קופמני היא חברה קטנה, שפועלת במודל ייחודי שבו כל 76 המושבים שבמטוסיה (איירבוס 321 ניאו) בנויים בתצורה של מושבי עסקים בלבד.

החברה פועלת מנמל התעופה אורלי בפריז, והיא תכננה להציע טיסות מתל אביב לניו יורק עם עצירה בפריז, במחיר של 2,000 דולר. הטיסות לפריז תומחרו ב-1,100 דולר.

אלא שלאור התחלואה בקורונה באירופה ולאור התחרות העזה בקווים מישראל לארה"ב, החברה מבטלת בשלב זה את השקת הקו. מועד ההשקה נדחה מאוגוסט לאור התחלואה דאז והעובדה שארה"ב לא אפשרה הכנסת זרים מאירופה אליה עד לדצמבר, אולם כעת הוא נדחה שוב למועד לא ידוע.

מאז שאמריקן איירליינס נכנסה לקו בישראל, התחרות בטיסות הישירות לארה"ב משכה את המחירים מטה לכיוון של כ-500-600 דולר לכרטיס טיסה במחלקת תיירים. טיסות ישירות במחלקת עסקים יעלו פי 6-7, אולם בטיסות קונקשן דרך טורקיה או דרך יעדים שונים באירופה הן מתומחרות בכ-2,000-2,500 דולר, ואף פחות.

בלה קופמני מבינים שבשלב זה אין לחברה "קלף" שיטה את התחרות לטובתה, כשהיא גם לא משתייכת לברית תעופה עולמית שתיתן לה יתרון.

בראיון שהעניק מנכ"ל החברה כריסטיאן ורנה לגלובס ביולי האחרון, הוא התייחס לתחרות העזה בקו ואמר כי "אני בטוח שיש לנו משהו מרענן וחדש להציע לנוסעים מתל אביב. אחרי שהנוסעים הראשונים יגיעו, הביקוש יתחזק". הציפייה הזו תחכה לעת עתה.