הושקה תוכנית החומש לחברה הערבית; עבאס: רע"מ הביאה שינוי לישראל כולה

ח"כ מנסור עבאס, יו"ר רע"מ ומי שכניסתו לממשלה הבטיחה את תקציבי תוכנית החומש לחברה הערבית: "נגמרו הזמנים שהיינו בהם עוד מספר חסר השפעה ומשמעות בפוליטיקה הישראלית"

יו"ר רע"מ, מנסור עבאס / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
יו"ר רע"מ, מנסור עבאס / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ח"כ מנסור עבאס, יו"ר רע"מ ומי שכניסתו לממשלה הבטיחה את תקציבי תוכנית החומש לחברה הערבית, אומר כי מפלגתו הביאה שינוי לישראל כולה. בנאום באירוע השקת תוכנית החומש הכלכלית לחברה הערבית, ששמה בערבית "תקאדום", אמר עבאס: "נגמרו הזמנים שהיינו בהם עוד מספר חסר השפעה ומשמעות בפוליטיקה הישראלית, ונגמרו הזמנים בהם קראו לתוכניות שלנו לפי מספר סידורי רנדומלי. היום יש לתוכניות שלנו שם, משמעות וסיבה.

"'תקאדום', תוכנית החומש הכלכלית לחברה הערבית, מגיעה עם שם שאומר כבר את המטרה - להתקדם ולא להשאיר את החברה הערבית מאחור. זה השינוי שרע"מ מביאה לחברה הישראלית והערבית, זוהי משמעותה האמיתית של השפעה ושינוי מעמדה של החברה הערבית במדינה".

עבאס מתח ביקורת על הגורמים שמנסים לדבריו להכשיל את התוכנית, מבלי להגדיר מי בדיוק . "אני קורא לכל אלה שמנסים להכשיל: תתקדמו!", אמר.

השרה לשוויון חברתי מירב כהן, שמשרדה אחראי על יישום התוכנית, אמרה כי "בכל הפרמטרים לכלכלת ישראל והמעמד הסוציו-אקונומי אנשי התחום אומרים: 'אם ננקה את הערבים והחרדים, מצבנו טוב'. אנחנו לא רוצים לנקות את אף אחד, אנחנו רוצים שכולנו נהיה באותו מצב". 

השר עיסאווי פריג׳ פנה בכנס אל סגן ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, צחי דוד, ואמר: "אתם החסם בתוכנית החומש, אתם הגורם האחראי. באת לפה ודיברת, וכל ראשי הרשויות הערביות שמעו אותך. תתנהלו בגמישות ולא בקשיחות".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר: "טיפול בפשיעה בלבד יכול להספיק לתקופה, אבל אם לא יהיה קשר בין החברה הערבית לחברה הכלכלית, לא תהיה כל ההתקדמות. במילה אחת קוראים לזה אפליה. באפליה יש המון פנים, ולצערי היא קיימת שנים רבות. מי שנפגע הכי הרבה זה הצעירים, וזה גרם לכך ש-40% מהצעירים הערבים מובטלים, והאבטלה גורמת לפשיעה".